Šīs nedēļas izskaņā gaidāms jau nākamais svinīgais šī mēneša notikums – Jaunā gada sagaidīšana. Vecā gada izskaņā cilvēki steidzas sev nostādīt jaunus mērķus un apņemšanās, kurus vēlas sasniegt nākamā gada laikā. Mērķi ir dažādi, piemēram, labākas atzīmes skolā, vairāk sporta aktivitātes ikdienā, veselīgāks uzturs utt. Šādas pašas apņemšanās tiek noteiktas ne tikai personīgajā dzīvē, bet arī biznesā. Apņemšanās un mērķu noteikšana biznesā vai privātajā dzīvē jau ir solis tuvāk rezultātiem.

Veiciet auditorijas segmentēšanu

Atsaucoties uz “Freely” datiem, 2015.gadā tikai 47% no uzņēmumiem izmantoja auditorijas segmentāciju savām digitālā mārketinga kampaņām. Ja Jūs, veidojot kampaņas, neizmantojat segmentēšanu, tad Jūsu digitālais mārketings strādā neefektīvi. Pat tādi pamata analītikas rīki kā Google Analytics vai Facebook Insights sniedz informāciju par lietotāju aktivitāti un veiktajām darbībām Jūsu mājaslapā. Jūs varat izmantot demogrāfisko segmentēšanu pēc vecuma, dzimuma, atrašanās vietas un interesēm, lai segmentētā publika būtu atbilstoša katrai kampaņai. Strādājot kopā ar analītikas ekspertiem, ir iespējams veikt vēl detalizētāku auditorijas segmentēšanu.

Piemēram, ja Jūsu analītikas dati norāda uz to, ka lielākā daļa mājaslapas apmeklētāju ir ieinteresēti ārpus telpu aktivitātēs, tad pievērsiet uzmanību tam, lai blogu rakstu un sociālajo mediju ierakstu tēmas būtu vairāk saistītas ar brīvā laika pavadīšanas iespējām. Ja lielākā daļa Jūsu  pircēju ir vecumā no 25 līdz 34 gadiem, tad segmentējiet savas Facebook reklāmas kampaņas, un ierakstus rādiet tieši šai vecuma grupai. Auditorijas atlase un strukturizēta segmentēšana būs Jūsu laika ieguldījuma vērta.

“DON’T FIND COSTUMERS FOR YOUR PRODUCTS. FIND PRODUCTS FOR YOUR COSTUMER” – Seth Godin

Izveidojiet adaptīvu un mobilajai videi draudzīgu mājaslapu

Ja 2017.gadā Jūsu uzņēmumam nebūs lietotājiem draudzīga mājaslapa ar adaptīvu mājaslapas dizainu, tad arī digitālā mārketinga stratēģija nesasniegs vēlamo efektivitāti un rezultātus. Interneta vide attīstās neizmērojamā ātrumā, tāpēc viena no svarīgākajām prioritātēm ir nodrošināt lietotājiem un mobilajām ierīcēm draudzīgu mājaslapu. 50% lietotāju izmanto savus viedtālruņus, lai atrastu sev nepieciešamo informāciju, un šis skaitlis tikai aug. 2017.gadā tiek prognozēts mobilo ierīču izmantošanas īpatsvara pieaugums līdz pat 75%. 2018.gadā gaidāms, ka mobilo ierīču izmantošanas īpatsvars varētu sasniegt jau 79%. Ja Jūsu mājaslapa  vēl joprojām nav draudzīga mobilajiem lietotājiem, tad šī ir viena no Jaunā gada apņemšanām, kuru Jums vajadzētu izvirzīt kā prioritāti. Gada beigās veiciet mājaslapas auditu. Reizēm mājaslapas ar visskaistāk izstrādāto dizainu var nesniegt vēlamos rezultātus. Pārbaudiet, vai Jūsu mājaslapa ne tikai piesaista apmeklētājus, bet arī sniedz vēlamos rezultātus.

“SUCCESSFUL WEBISTES ARE FOR THEIR READERS NOT THEIR OWNERS”- Thomas Umstattd

Nepārslogojiet sevi ar lieliem datu apjomiem

Digitālā mārketinga speciālistiem ir pieejams liels apjoms ar datiem par to, kādas darbības viņa uzņēmuma mājaslapā vai sociālo tīklu lapās veic potenciālie pircēji un mājaslapas lietotāji. Saņemot tik lielu daudzumu informācijas, datu speciālisti var apjukt lielajā informācijas daudzumā. Neizdariet tādu pašu kļūdu. Iegūtajiem datiem ir jābūt Jūsu palīgam, nevis problēmai. Izmantojot tos efektīvi, tie radīs milzu atšķirību Jūsu digitālā mārketinga kampaņās.

Izmantojot datu analītiku Jūs jau strādājat ar efektivitāti, jo spējat analizēt kampaņu rezultātus un varat pieņemt pareizus lēmumus par kampaņu efektivitāti. Vienmēr pārliecinieties, ka, analizējot datus, uzdodat pareizos jautājumus un saņemat sev noderīgas atbildes.

“DATA IS A PRECIOUS THING AND WILL LAST LONGER THEN SYSTEMS THEMSELVES” – Tim Barners-Lee

Izmantojiet sociālos tīklus

Ja Jūsu sociālo tīklu stratēģija ir nevienmērīga vai strādā pēc principa “ieplāno un atstāj”, tad nebrīnieties, ka tā neizcelsies ar iespaidīgiem rādītājiem digitālajā pasaulē. Sociālajiem tīkliem ir nepieciešama īpašas rūpes un uzmanība, lai tie būtu veiksmīgi. Ieraksti sociālajos tīklos ir regulāri jāatjauno, lai uzņēmuma auditoriju biznesa lapā nezaudētu interesi un būtu aktīva. Lietotāji, kuri sociālajos tīklos vēršas ar jautājumiem vai atsauksmēm par Jūsu biznesu, nedrīkst tikt ignorēti. Rūpēm par klientiem un to uzklausīšanai sociālajos tīklos ir jābūt vienai no Jūsu top prioritātēm 2017.gada digitālā mārketinga stratēģijā.

“CONTENT IS FIRE, SOCIAL MEDIA IS GASOLINE” – Ryan Kahn

Reklāmas sociālajos medijos

Reklāmas sociālajos tīklos ir viens no šī un turpmāko gadu “trendiem”, kam rūpīgi jāseko līdzi. Pēc eMarketer prognozēm, 2017.gadā sociālo tīklu reklāmās iztērētais budžets sasniegs 35,98 miljardus dolāru, kas veidos 16% no kopā iztērētajiem finansiālajiem līdzekļiem digitālajās reklāmās.

Kā savā rakstā minēja Recode autors un biznesa žurnālists Džeisons Del Reijs: “Ļaujot lietotājiem iegādāties produktus uzreiz no reklāmas Twitter, Facebook, Pinterest vai Google, izmantojot pogu “Pirkt”, pārdevējiem liekas, ka konversijas likmes uzreiz pieaugs. Kad tās tiešām pieaug, reklāmas izvietotāji turpina iegādāties arvien vairāk sponsorētos ierakstus.” Kopš sociālais tīkls Instagram ir atļāvis likt maksas ierakstus arī savā portālā, reklāmu skaits un iztērētais budžets sociālajos medijos tikai pieaug.

“NOBODY READS ADS. PEOPLE READ WHAT INTERESTS THEM. SOMETIMES IT’S AN AD. “

Koncentrējieties uz saturu

Pirms Jaunā gada veiciet mājaslapas satura analīzi. Vai Jūsu pašreizējais saturs tiek lasīts un vai lietotāji uz to reaģē? Vai šis saturs nodrošina Jūsu biznesu ar rezultātiem un piesaista mājaslapai jaunus apmeklētājus? Vai tas paaugstina Jūsu mājaslapas pozīcijas Google meklētāja organiskajos rezultātos? Ja kaut uz vienu no šiem jautājumiem Jūsu atbilde ir “nē”, tad iespējams ir laiks atkārtoti pārskatīt un novērtēt uzņēmuma satura mārketinga stratēģiju. Saturs ir efektīvs tikai tad, kad tas tiek veidots pareizi. Internetā pašlaik ir pieejams ļoti liels satura apjoms. Kas ir pats svarīgākais, lai piesaistītu cilvēku uzmanību? Saturam ir jābūt ļoti specifiskam, lai sasniegtu vēlamo auditoriju. Satura veidošana ir kļuvusi  par kritisku punktu, lai gūtu panākumus digitālajā mārketingā. Iesakām apsvērt iespēju izmantot ārpakalpojumu sniedzējus (SEO speciālistus), lai noskaidrotu kādus rezultātus sniedz mājaslapā pašreiz ievietotais saturs un kādas izmaiņas ir nepieciešamas.

“CONTENT IS ANYTHING THAT ADDS VALUE TO THE READER’S LIFE” – Avinash

Turpiniet izmantot video mārketingu

Atsaucoties uz TopRank kontu menedžera Knuta Senda teikto:”Video materiālus ir arvien vienkāršāk veidot, un tie kļūst par digitālās un sociālo mediju vides populārāko satura veidu. Daži satura veidotāji pašreiz cenšas izmantot video, kā primāro satura pasniegšanas veidu.”

Jau 2016.gadā bija iespējams novērot, ka liela daļa satura veidotaju savā ikdienā biežāk cenšas izmantot video saturu. Arī YouTube ir viens no kanāliem, kas turpina augt un attīstīties, piedāvājot arvien jaunas iespējas. Rezultātā Google, Bing un citos meklēšanas tīklos iespējams vērot, kā tiek pielāgoti algoritmi un tiek veicināta video satura popularizēšana meklēšanas tīklu rezultātos.

2016.gadā lielu popularitāti ieguva “live” video. Facebook veiktā pētījuma rezultātā tika noskaidrots, ka šie video pēc statistikas saņem 10 reizes vairāk komentārus un reakcijas, nekā video, kas ievietoti sociālajos tīklos pēc to ierakstīšanas.

“IT’S NOT WHAT YOU UPLOAD, ITS STRATEGY WITH WHICH YOU UPLOAD” – Will Keenan

Jūs sakāt “New Year, New Me”, mēs sakām “New Year, New Marketing Strategy”. Katrs no mums 2017.gadu sagaida ar savām īpašajām vēlmēm un apņemšanām, taču pārmaiņas dzīvē un biznesā nav jāievieš tikai tāpēc, ka iestāsies jauns gads. Mērķus un apņemšanās ir jāizvirza, lai pierādītu sev, ka esat spējīgi sasniegt grandiozus rezultātus un izaugsmi.

Pareizi veidota mārketinga, sociālo tīklu, SEO un satura mārketinga stratēģija spēs uzlabot uzņēmuma mājaslapas rādītājus un rezultātus, kā arī ļaus sasniegt Jūsu 2017.gada mērķus un apņemšanās. Ja arī Jūs vēlaties saņemt pārliecinošus rezultātus, droši sazinieties ar mums un piesakiet konsultāciju ar digitālā mārketinga nozares speciālistiem.

Panākumiem Pilnu un Digitālajiem Pārsteigumiem Bagātu Jauno 2017.gadu!

img-thing

Avoti: Hubspot, Forbes, Business 2 Community, Saucy Horse, On Target, Recode, eMarketer, TopRank

Tags: , ,