Ir dažādi mārketinga veidi un katrs no tiem atbilst noteiktu mērķu sasniegšanai vai stratēģijas izpildei. Attiecību mārketings ir mārketinga stratēģijas veids, kas par galveno mērķi izvirza lojālas auditorijas piesaisti un savstarpējās komunikācijas veidošanu. Veidojot mārketinga stratēģiju, tā tiek pielāgota tā, lai veidotu jēgpilnas, ilgspējīgas klienta un zīmola attiecības. Attiecību mārketings ir ļoti līdzīgs mārketinga modelim ‘cilvēks cilvēkam’, tikai šajā gadījumā par primāro mārketinga instrumentu tiek izmantotas attiecības un lojalitāte, nevis cilvēciskais faktors. Vairāk par cilvēks cilvēkam mārketingu lasi – H2H jeb mārketings ‘cilvēks cilvēkam’. 

Kāpēc attiecību mārketings ir svarīgs?

Iedomājaties situāciju, ja pircējs jūsu preci vai pakalpojumu varētu iegādāties tikai vienreiz. Vai piemēram, nevienam nestāstīt par to, ko iegādājies vai kādu pakalpojumu izmantojis.
Principā attiecību mārketings balstās uz cilvēka vēlmi dalīties ar informāciju un atgriezties pie tā, kas šķitis atbilstošs un patīkams. Viens no komponentiem, kas veicina tā rezultivitāti ir mutiskā reklāma jeb klienta brīvprātīga dalīšanās ar paziņu loku par kādu produktu.

Īsumā attiecību mārketings ir svarīgs, jo tas:

  • veicina lojālas auditorijas veidošanos;
  • veido komunikāciju starp esošajiem un potenciālajiem klientiem jeb mutisko reklāmu;
  • iedrošina auditoriju atkārtoti izmantot produktu/pakalpojumu.

Domā kā auditorija

Lai izprastu auditoriju un veiksmīgāk veidotu komunikāciju, vislabāk ir iedomāties sevi auditorijas vietā un atrast atbildes uz pavisam vienkāršiem jautājumiem, kā piemēram – Kāpēc izvēlēties tieši šo zīmolu? Kādēļ izdarīt atkārtotu pirkumu, nevis izmēģināt kaut ko jaunu? Vai es uzticos šim zīmolam un vai es to ieteiktu citiem? Atbildot uz šiem jautājumiem var izprast, kādā virzienā jāvirza komunikācija.

Svarīgi atcerēties:

  • Vispirms ieklausīties un tad reaģēt – sasteigtas, impulsīvas atbildes var radīt plaisu komunikācijā un negatīvi ietekmēt attiecību veidošanos.
  • Izrādīt sapratni – labākais veids kā nostiprināt auditorijas uzticēšanos ir izrādīt sapratni un pieņemt kritiku. Klientam patīk būt sadzirdētam un saprastam, ja tas ir ieguldījis laiku, lai izteiktu viedokli vai dalījies ar savu problēmu.
  • Risināt problēmas kopīgi – labākā prakse apstiprina problēmu risināšanu kopā ar auditoriju, lai sasniegtu gan zīmolam, gan auditorijai labāko rezultātu.
  • Operatīvi risinājumi – mūsdienu pasaulē viss notiek strauji, cilvēki ir pieraduši informāciju vai pakalpojumu saņemt ātri un neveicot liekas darbības. Arī problēmu risinājumiem vai atbildēm uz jautajumiem jābut ātriem un viegli pieejamiem.

Veicini vēlmi kļūt par lojālu klientu 

Vēl viens lielisks veids kā veidot attiecības, jāsaka gan, mākslīgā veidā, ir lojalitātes programmas. Klientu kartes, reģistrēšanās mājaslapās vai sekošana sociālajiem tīkliem, par ko pretī saņemot atlaides vai bonusus, veicina klienta atgriezšanos pie produkta vai zīmola. Tomēr, ja tas nes rezultātus, arī šāda attiecību veidošana ir jēgpilna un iespējama, tikai jāatcerās – klientam ir jāredz ieguvumi, kļūstot par lojālu klientu.

Ja arī Jūs vēlaties savam uzņēmuma izveidot veiksmīgu mārketinga stratēģiju, sazinieties ar mūsu speciālistiem un kopīgi atradīsim Jums piemērotākos risinājumus.