Pirmais septembris ir zinību un svētku diena visiem, kas uzsāk bērnudārza, skolas vai studiju gaitas, kā arī lielo iespēju diena reklāmdevējiem. Kāpēc mārketinga speciālistiem jāatsakās no dekādēm vecā un tradicionālā mārketinga, tā vietā strādājot pie “back to school” mārketinga stratēģijas visa gada garumā?

Tāpat, kā pasaule mums apkārt, arī “Back to School” (BTS) jeb “atpakaļ uz skolu” iepirkšanās tendences ir kļuvušas daudzveidīgākas un sarežģītākas. Reklāmdevējiem vajadzētu atturēties no stratēģiju un taktiku izstrādes, kas balstās uz skolēnu, stundentu un vecāku uzrunāšanu tikai mācību gadam sākoties. BTS sezonas sākums joprojām ir svarīgs, taču koncentrēties tikai uz īsu laika posmu, ignorējot visu pārējo skolas gadu, ir ļoti tuvredzīgi.

Liela daļa reklāmdevēju pieļauj kļūdu, kā savu mērķauditoriju izvēloties tikai “tipiskos studentus” vecumā no 18 – 22 gadiem. Tādējādi tiek ignorēti pārējie studenti, kas, gatavojoties jaunajam mācību gadam, tērē ievērojamas naudas summas. “Students” mūsdienās atrodams jebkurā vecuma grupā, amatā, attiecību statusā (precējušies, ar bērniem) un ar pavisam dažādām interesēm un vajadzībām.

Visas šis izmaiņas BTS tirgū pieprasa jaunu pieeju mārketingam. Viens no svarīgākajiem pamatiem ir saprast, ka BTS segmenti ir daudzveidīgi. Tā kā studejošo kopienās ir tāda dažādība, katrai no tām ir arī unikāli nosacījumi, pēc kādiem tie izvēlas, kā tērēt finiansiālos līdzekļus BTS vajadzībām.

Dati, kas iegūti, apkopojot informāciju par katru studentu, veido svarīgu stāstu. Reklāmdevēji, kas izmanto šos datus un veido mārketinga stratēģijas, iegūst vērtīgākus pircējus un pārdotāku produktu. Uzņēmumam ir svarīgi nodefinēt, kas ir BTS sezona un kā ar to visefektīvāk aptvert pēc iespējas lielāku sabiedrības daļu, lai palielinātu uzņēmuma peļņu.

Tipiski sezonas sākums tiek definēts vienu vai divus mēnešus pirms skolas sākuma, taču šie mēneši atspoguļo tikai mazu daļu no kopējām pārdošanas iespējām.

“Back-to-School” mārketingam jāveido gada stratēģija

Mēnesis vai divi pirms jaunā mācību gada tradicionāli tiek uzskatīti par laiku, kad sākas “back-to-school” sezona, no kuras uzņēmumi sagaida lielu, finansiālu pieaugumu. Taču, ja uzņēmumam ir izstradāta mārketinga gada stratēģija un datu uzskaites analīze, tiem būs iespēja reaģēt un veicināt BTS pārdošanu arī tad, kad tā notiek ārpus tipiskās viena vai divu mēnešu sezonas.

Kas veido “Back-to-School” tirgu?

Studējošie, kurus reklāmdevējiem vajadzētu apsvērt kā potenicālos pircējus ir daudzveidīgi, tāpat kā to iepirkšanās paradumi un ikdienas ritms. Piemēram, ASV ir aptuveni 77 miljoni studentu, 4,5 miljoni no tiem ir bērnudārznieki, 53,4 miljoni mācās pamatskolā vai vidusskolā un pārējie 19,1 miljons ir koledžas studenti un maģistranti.

2016. gadā tikai 13% ģimeņu ar bērniem, kas mācās no 1.-12. klasei bija veikuši visus vajadzīgos pirkumus skolai līdz augusta sākumam, taču 22%  pat nebija sākuši savu iepirkšanās procesu. Koledžas studenti, ieskaitot studentu vecākus, – tikai 15% bija pabeiguši savu pirmskolas iepirkšanos.

Veicot izpēti, tika noskaidrota informācija arī par to, kādi produkti jaunajam mācību gadam jau iegādāti un kādi pirkumi vēl palikši nepabeigti. Rezultāti parādīja, ka 1.-12. klašu skolēniem vēl jorojām nepieciešamas šādas preces –

  • 77% joprojām nepieciešami skolas un kancelejas piederumi;
  • 70% jauns skolas apģērbs;
  • 57% apavi.

Koledžas studentiem saraksts bija līdzīgs –

  • 66% nepieciešami skolas un kancelejas piederumi;
  • 50% apģērbs;
  • 33% apersonīgās aprūpes preces.

Šie dati norāda uz to, ka BTS mārketinga sezona ir netipiska tam, par kuru tā ir tikusi uzskatīta. Kamēr miljoniem patērētāju veic iepirkšanos pavisam agri, miljoniem patērētāju iepirkšanos atliek uz pēdējo brīdi un vēl liela daļa, kas savus mācību sezonai domātos pirkumus veic visu gadu.

Ja reklāmdevēji veic patērētāju un svarīgāko skolas laiku notikumu analīzi, tie atradīs veidu, kā uzrunāt potenicālos pircējus tieši pirms īsās “back-to-school” sezonas sākuma. Balstoties uz studentu vecumu, BTS potenicālie pircēji var būt vecāki, jaunie studenti (ar ietekmi no vecākiem) un pieaugušie studenti. Lielākie notikumi, kurus reklāmdeveji var plānot BTS sezonā ir brīvdienas, pavasara un vasaras ekskursijas, gatavošanos eksāmeniem, balles un protams, izlaidumi.

Kopumā secinām, ka, lai uzrunātu un noturētu potenciālo klientu, tas ir jādara nevis tikai sezonas laikā, bet visa gada garumā. Uzrunājot pircējus nesezonas laikā un veidojot sava zīmola atpazīstamību, varam garantēt, ka īsajā laika posmā, kad sezona sasniegs savu “karstāko punktu” Jūsu potenicālais ieguvums un pārdoto produktu skaits būs krietni vien augstāks, kā konkurentiem.

Vēlaties saņemt pārliecinošus rezultātus sociālo tīklu un maksas reklāmu (PPC) platformās, uzlabot pārdošanas apjomus, palielināt aizpildīto pieteikumu, kā arī biznesa lapu sekotāju skaitu? Droši sazinieties ar Top Media un piesakieties konsultācijai ar nozares speciālistiem.

 

Avots: MarketingLand