Pirms astoņiem gadiem Facebook bija tikai neliels kodēšanas projekts Marka Zakerberga kopmītņu istabiņā. Šobrīd šis sociālais tīkls ir kļuvis par globālu biznesu ar ieņēmumiem 4 miljardu vērtība. Facebook izmanto viena astotā daļa pasaules iedzīvotāju un tas ir vērts vairāk kā 10 miljardus ASV dolāru.

Laikā, kad tika izveidots Facebook, interneta vidē savu vietu zem saules centās izcīnīt dučiem sociālo tīklu portālu. Facebook šajā cīņā uzvarēja.

Soli pa solim sociālais tīkls Facebook savai biznesa platformai cenšas piesaistīt mazus un vidēja līmeņa uzņēmumus. Šobrīd jau vairāk kā 50 miljoniem uzņēmumu ir izveidotas biznesa lapas sociālā tīkla Facebook sadaļā “Pages”, un katru mēnesi šajās lapās tiek saņemti vairāk kā 2,5 miljardi komentāru.

“Cilvēkiem ir iespēja kontaktēties ar uzņēmumu jebkurā laikā un no jebkuras ierīces. Mēs piedāvājam rīkus, kas palīdz uzņēmumu lapu administratoriem veiksmīgi optimizēt un analizēt sadaļas un klienta mijiedarbību.” tā intervijā ar “Forbes” biznesa žurnālu minēja “Facebook Pages” produktu menedžeris Maikls Šārons.

Šis raksts piedāvā četras vienkāršas un pārbaudītas metodes, kas palīdzēs izveidot un vadīt veiksmīgu biznesa lapu sociālo tīklu portālā Facebook.

Facebook lapas veiksmes formula

Formula veiksmīgai biznesa lapas izveidei patiešām eksistē. Labās ziņas ir tādas, ka ar šīs formulas palīdzību ir iespējams palielināt lapas fanu  un apmeklētāju skaitu,  lietotāju aktivitāti un piesaistīt cilvēkus, kuri ir gatavi savus finansiālos līdzekļus ieguldīt Jūsu produktu un pakalpojumu iegādē. Kurš gan to negribētu?

Lūk arī pati formula:

Vīzija + Zīmolvedība + Lietotāju Iesaiste + Stratēģija  = Konkurētspējīga Facebook lapa

Pārliecinoša vīzija

Pirms pāris gadiem internetā lielu popularitāti ieguva “Facebook Case Study” raksts, kas iepazīstināja lasītājus ar stāstu par to kā kāds uzņēmums ar 517 Facebook lapas sekotājiem divu nedēļu laikā savai lapa piesaistīja 33 tūkstošus jaunus fanus. Iepazīstoties ar šī iespaidīgā sasnieguma detaļām un arī ar citiem Facebook lapu veiksmes stāstiem, ir gandrīz neiespējami neievērot to, kas visām šīm lapām ir kopīgs.

“Facebook Case Study” aprakstītais veiksmes stāsts pieder “Kalifornijas Štata Parka Ziedojumu fondam”. Šī uzņēmuma konts ir izcils piemērs pārliecinošai vīzijai.

Glābjot vairāk kā 210 nacionālos parkus no slēgšanas, fonds noalgoja Adamsu Huseju un sabiedrotos, lai tie palīdzētu izveidot “Draugam draugs” kampaņu. Kampaņa tika radīta, lai veicinātu izpratni un diskusijas par parkiem draudošo slēgšanu. Kampaņas mērķis bija iedrošināt cilvēkus rīkoties un izteikt savu viedokli par pašreizējo situāciju.

Iepazīstoties ar šī labdarības fonda veiksmes stāstu,  gandrīz ikviens Facebook Pages lietotājs parasti izdara secinājumus, ka lielo sekotāju skaitu organizācija piesaistījusi tādēļ, ka tā strādā cēla mērķa vārdā. Organizācija savam fanu pulkam aicina pievienoties ekologus un lojālos atbalstītājus, kas viņiem ir milzīgs pārākums.

Tad, kad ticat tam ko darāt, arī Jūs varat izkopt aizrautību un sajūsmu par savu misiju. Pazīstamajam mazumtirgotājam “Target” un citiem zināmiem uzņēmumiem, kā piemēram, saldējumu kafejnīcu tīklam “Dairy Queen” arī ir  veiksmīgas biznesa lapas ar milzīgu lojālu sekotāju loku.

Jūsu uzņēmuma misijai nav jābūt “mainīt pasauli”. Cilvēkiem, kas stāv aiz sava zīmola, pašiem ir jābūt dedzīgākajiem sava uzņēmuma  faniem, lai tādu pašu pieredzi nodotu arī saviem klientiem.

 

Pavadiet laiku darbojoties tajos kanālos, kuros pārliecinoši sasniegsiet auditoriju, kas būs ieinteresēta Jūsu zīmolā. Lietotāju segmentācijas un nišas mārketingam sociālajos tīklos ir liela nozīme, un ticiet man, Jūs gribēsiet rūpīgi koncentrēties uz savu mērķi. Viens no lieliskiem veidiem, kā sasniegt savu potenciālo klientu, ir Facebook reklāmas.

Pārdomāta Zīmolvedība

Veiksmīgas Facebook lapas bieži vien izskatās kā “mini” mājaslapas. Šādas zīmolvedības mērķis ir pan;akt to, lai Jūsu biznesa lapa kalpotu kā “mini informācijas” centrs klientiem. Jums ir jādarbojas tur, kur uzturas lielākā daļa Jūsu mērķauditorijas. Uzrunāt savus klientus vietā, kur tie konkrētajā brīdi atrodas, varbūt izšķirosi, lai īstajā brīdī notvertu savam biznesam atbilstošu mērķauditoriju sociālajos medijos.

Pareiza stratēģija palīdzēs izveidot “tiltu” starp Jūsu Facebook biznesa lapu un mājaslapu, taču pats svarīgākais ir neizstumt savus potenciālos klientus arā no Facebooka pirms tie tam nav gatavi.

Jo vairāk klikšķus Jūs liksiet veikt savam potenciālajiem klientam, jo lielāka iespēja, ka viņš līdz vēlamajam gala rezultātam nenonāks. Lieliska alternatīva ir iespēja  izmantot FBML Facebook aplikāciju. Ar šīs aplikācijas palīdzību iespējams sniegt potenciālajiem klientiem iespējas, kuras atrodamas arī Jūsu mājaslapā. Izmantojot šo aplikāciju iespējams pārdot produktus un pakalpojumus, dot iespēju cilvēkiem pierakstīties jaunumiem, kā arī izcelt uzņēmuma pieredzi.

2016-12-14_13-31-31

Attēls: Chick-fil-A  Facebook Business Account 

Sociālo tīklu stratēģija

Uzņēmuma iekšējās mārketinga stratēģijas izmantošana sociālajos tīklos ir ļoti svarīgs faktors savas mērķauditorijas saniegšanai. Tas ietver pareizo atslēgvārdu atlasi un izmantošanu, video veidošanu, blogošanu un citus elementus. Ar šīs stratēģijas palīdzību izredzes sociālajos tīklos atrast cilvēkus, kurus interesē Jūsu produktu un pakalpojumu iegāde, arvien palielināsies.

Lielisks piemērs šādai Facebook lapai, kas pareizi izmanto iekšējā mārketinga stratēģiju, ir Social Media Examiner Facebook lapa. Kāds ir šīs lapas noslēpums?

  • Izstrādāts plāns, sākot jau ar pirmo dienu;
  • Pogas izstrāde mājaslapā –  “Seko mums Facebook”;
  • E-pasta mārketings, kas lasītājus mudina pievienoties Facebook fanu lapai;
  • Interesants, saistošs un pilnvērtīgs saturs.

Saturu savā Facebook lapā vislabāk atjaunot tikpat bieži, cik Jūs to atjaunojat savā mājaslapā. Viselementārākais veids, kā to izdarīt ir ievietojot īsu aprakstu par  blogu un tad norādot linku uz mājaslapu. Piemērs:

2016-12-14_14-39-15

Attēls: Top Media Facebook Business Account

Lietotāju Iesaiste

Pēdējais, bet ne mazāk svarīgs elements veiksmīgas Facebook lapas formulā ir “Lietotāju iesaiste”. Lietotāju iesaiste nozīmē to, ka uzņēmumam ir jāpanāk tas, lai lietotāji veiktu kādas aktivitātes jeb darbības uzņēmuma lapā, piemēram, rakstītu komentārus, dalītos ar uzņēmuma ierakstiem, klikšķinātu uz linkiem, kas norādīti ierakstos u.tml. Lietotāju aktivitātes nodrošināšana nav viegls darbs. Tas prasa regulāru informācijas atjaunošanu lapā, piedalīšanos diskusijās ar saviem sekotājiem un komentāru saņemšanu no faniem ar to interesēm un viedokļiem.

Lietotāju iesaistes galvenais priekšnoteikums ir runāt nevis par un ap uzņēmumu, bet gan par saviem faniem. Vienmēr atcerieties, ka cilvēkiem patīk runāt pašiem par sevi, tādēļ savus ierakstus un jautājums apvijiet ap faniem un viņus interesējošām tēmām, un Jūs noteikti redzēsiet, kā zem Jūsu ierakstiem sāks raisīties diskusijas.

Piemērs:

Top Media aicināja atzīmēt ierakstā draugu, kuru lapas fani bez jebkāda iemesla būtu gatavi pacienāt ar gardu siera kūku un glāzi vīna, jo kā stāsta leģenda – ledusskapī vienmēr jātur vīns īpašiem gadījumiem, nu piemēram tādiem… kā trešdiena! Lapas ieraksts saņēma gandrīz 200 reakcijas, 44 “share”, 66 komentārus un lapas sekotāju skaits pieauga par 150 sekotājiem.

2016-12-14_15-14-01

Attēls: Top Media Facebook Business Account

Internetā atrodami daudz satura, sociālo tīklu un mārketinga ģēniju viedokļi par to, ko  drīkst un nedrīkst publicēt savās biznesa lapās. Ar šīs formulas palīdzību Jūs tikai atvieglosiet un vienkāršosiet sociālo tīklu plānošanas procesu.

Pareizi veidota sociālo mediju stratēģija, interesants un pilnvērtīgs saturs, regulāra biznesa lapas optimizācija un kvalitatīvas Facebook reklāmas spēs uzlabot lapas rādītājus un ļaus ātrāk sasniegt vēlamos rezultātus, palielinot sekotāju skaitu un aktivitāti biznesa lapā. Ja arī Jūs vēlaties saņemt pārliecinošus rezultātus savam uzņēmumam, droši sazinieties ar mums un piesakiet konsultāciju ar sociālo mediju nozares speciālistiem.

Resursi: Business Insider, Forbes Business Magazine, Social Media Examiner