Google ir pasaulē pazīstams amerikāņu uzņēmums, kurš nodarbojas ar interneta pakalpojumu sniegšanu, tiešsaistes produktu reklamēšanas tehnoloģijām, meklētājpārlūka uzturēšanu un daudz ko citu. Saskaņā ar amerikāņu žurnāla Forbes 2016.gada sniegtajiem datiem, Google ir otrs vērtīgākais zīmols pasaulē, uzreiz aiz Apple.

apple_vs_google_the_smartphone_smackdown

Attēls: https://contentequalsmoney.com/a-tale-of-two-tech-giants-google-apple-and-the-future-of-mobile/

Lai gan Google vērtīgāko zīmolu rangā ierindojas godpilnajā otrajā vietā, tomēr tas joprojām neatrodas pasaules TOP 50 pelnošāko zīmolu sarakstā. Apskatot pelnošāko zīmolu TOP’u, redzams, ka daudzi pasaulē vērtīgi zīmoli tajā nav atrodami. Pat pasaulē vērtīgākais zīmols “Apple” ieņem vien 10.vietu pelnošāko zīmolu topā. Pirmajā piecdesmitniekā pelnošāko zīmolu topā nav atrodami pat tādi zīmoli kā Google, Coca Cola, Starbucks, Facebook, McDonalds un citi.

Darbojoties reklāmas un mārketinga industrijā, lielākā daļa speciālistu ir pazīstami ar Google un tā tiešsaistes reklamēšanās iespējām. Lai Google tīklā būtu iespējams izvietot reklāmas ir nepieciešama e-pasta adrese un reklāmas konts “Google Adwords” sistēmāJūsu reklāmas izmaksas galvenokārt ir atkarīgas no reklāmas un mājaslapas kvalitātes, kuru nosaka Google, piešķirot Jūsu reklāmas kontam atzīmi jeb Quality Score.

Reklāmas izmaksas Google sākas no viena centa par klikšķi, bet kāda ir augstākā cena, kuru cilvēki ir gatavi maksāt, lai gozētos Google pirmajās pozīcijās?

Larry Kim –  viens no pasaulē pazīstamākajiem digitālā mārketinga blogeriem, veica pētījumu, kuru pubilcēja savā portālā http://www.wordstream.com. Pētījuma laikā tika noskaidrotas industrijas un atslēgas vārdi, kuri ir visdārgākie un meklētākie Google meklētājpārlūkā. Maksa par atslēgvārdiem tiek noteikta pēc konkrēto frāžu meklējuma un popularitātes Google tīklā.

20 dārgākie atslēgvārdi, kuri uzņēmumam “Google” ienes lielāko daļu ienākumu

Atslēgvārdi redzami angliski, jo tieši šajā valodā un formā tiem ir piemērotas vislielākās izmaksas:

  1. Apdrošināšana jeb “insurance” (piemēri atslēgvārdiem šajā kategorijā – “buy car insurance online” un “auto insurance price quotes”)
  2. Naudas aizdevumi jeb “loans” ( atslēgvārdu piemēri – “consolidate graduate student loans” un “cheapest homeowner loans”)
  3. Hipotēka, hipotekārie kredīti jeb “mortgage” (atslēgvārdu piemēri – “refinanced second mortgages” un  “remortgage with bad credit”)
  4. Advokāts jeb “attorney”  (atslēgvārdu piemēri – “personal injury attorney” un “dui defense attorney”)
  5. Kredīts jeb “credit” (atslēgvārdu piemēri – “home equity line of credit” un “bad credit home buyer”)
  6. Jurists jeb “lawyer”  (“personal  injury lawyer”, “criminal defense lawyer)
  7. Ziedojumi jeb “donate” (“car donation centers”, “donating a used car”)
  8. Augstskolas izglītības grāds jeb “degree” (“criminal justice degrees online”, “psychology bachelors degree online”)
  9. Mājaslapu, datu uzglabāšana serverī jeb “hosting” (“hosting ms exchange”, “managed web hosting solution”)
  10. Prasība, pieprasījums jeb “claim” (“personal injury claim”, “accident claims no win no fee”)
  11. Konferences zvans jeb “conference call” (“best conference call service”, “conference calls toll free”)
  12. Tirgoties jeb “trading” (“cheap online trading”, “stock trades online”)
  13. Programmatūra, programmēšana jeb “software” (“crm software programs”, “help desk software cheap”)
  14. Datu atgūšana, reģenerācija jeb “recovery” (“raid server data recovery”, “hard drive recovery laptop”)
  15. Pārskaitījums jeb “transfer” (“zero apr balance transfer”, “credit card balance transfer zero interest”)
  16. Gāze/elektrība jeb “gas/electricity” (“business electricity price comparison”, “switch gas and electricity suppliers”)
  17. Kursi, nodarbības jeb “classes” (“criminal justice online classes,” “online classes business administration”)
  18. Rehabilitācija jeb “rehab” (“alcohol rehab centers”, “crack rehab centers”)
  19. Ārstēšanās jeb “treatment” (“mesothelioma treatment options”, “drug treatment centers”)
  20. Nabassaites asinis jeb “cord blood” (“cordblood bank”, “store umbilical cord blood”)

Aptuveni 97% no Google ienākumiem veido reklāmas, kuras tiek ievietotas meklētājpārlūka lapās. Pēdējā gada laikā Google kopējie ienākumi, kurus tie saņēmuši no meklētājā  izvietotajām reklāmām sasniedza 32,2 miljardus dolāru.

Lai gan atslēgas vārdu cenas par klikšķi sākas no 1 centa (Latvijā) un  5 centiem (ASV), tās var izaugt līdz pat 50 dolāriem par vienu klikšķi. Šādas summas iespējams novērot visvairāk meklētajiem atslēgvārdiem. Uzņēmumi, kuri spēj atļauties par klikšķi maksāt tik augstas naudas summas, strādā ar tādu apkalpošanas kvalitāti un vērtību, kas klientus saglabā visa mūža garumā. Citiem vārdiem sakot – uzņēmumi var atļauties maksāt daudz, lai iegūtu jaunu, uzticamu un lojālu klientu.

4 Padomi, kā samazināt izmaksas par klikšķi, un uzlabot Google rezultātus

  • Quality Score – sekojiet līdzi sava reklāmas konta kvalitātes rādītājam jeb Quality Score – augstāks kvalitātes rādītājs palīdz samazināt vidējās izmaksas par klikšķi.
  • Esiet konkrēts – izvēlieties 3-5 atslēgas vārdus. Izmantojiet atslēgvārdu rīku (Keyword Tool), lai ģenerētu idejas jauniem atslēgvārdiem un izvēlieties atbilstošus “keyword match types”, lai būtu droši, ka strādājat tikai ar atslēgvādiem, kas ir atbilstoši Jūsu biznesam.
  • Izmantojiet negatīvos atslēgas vārdus – ar negatīvo atslēgvārdu rīka (Negative Keyword Tool) palīdzību Jūs varēsiet saprast, uz kādiem meklējumuiem Google meklētājā parādādīsies Jūsu reklāma. Pēc šo rezultātu analīzes Jūs varēsiet izlemt, kuri meklējumiem ir atbilstoši Jūsu biznesam un kurus nepieciešams izslēgt.
  • Optimizējiet lapu, kurā nonāks Jūsu klients pēc kilkšķa veikšanas – vidējā CR (conversion rate) jeb konversijas likme Google Adwords ir aptuveni 2%, taču ir uzņēmumi, kuru CR ir pat 20% un 30%. Kvalitatīvs mājaslapas saturs un aicinājums uz darbību šos rezultātus spēj uzlabot.

Pareizi veidots saturs, mājaslapas optimizācija un kvaliatīvas reklāmas spēj uzlabot Quality Score rādītāju un ļauj ātrāk sasniegt augstākas pozīcijas organiskajos un PPC (pay-per-click) rezultātos. Ja arī Jūs vēlaties nodrošināt pārliecinošus rezultātus savam uzņēmumam, droši sazinieties ar mums un piesakieties konsultācijai ar nozares speciālistiem.