Mēs dzīvojam burvīgā un interesantā laikmetā, kur katru gadu iepazīstamies ar jaunām tehnoloģijām, kuras turklāt arī visu laiku attīstās. Un ar katru gadu šī attīstība tikai pieaug. Tehnoloģiju attīstība lielā mērā ietekmē arī mārketingu un it īpaši digitālo mārketingu. Tā kā digitālā mārketinga mērķis vienmēr ir bijis auditorijas uzmanības piesaistīšana un saglabāšana, tad arī šīs tendences mainās saskaņā ar šo mērķi. Uzņēmumiem atliek tās pielāgot savai digitālā mārketinga stratēģijai. Turpinājumā 5 digitālā mārketinga tendences, ko piedāvā “Forbes Agency Council” eksperti.

1. Mākslīgais intelekts

Šobrīd visi runā par mākslīgo intelektu (MI), bet tikai nedaudzi patiešām to izprot. Iedomājieties MI kā vairāku datoru kopumu, kas var ātri analizēt lietas. Tie var labāk izprast uzvedību un modeļus, izmantojot datus. MI var izmantot pārskatu sniegšanai uzņēmuma darbiniekiem, potenciālo klientu meklēšanai, kas ir līdzīgi jau esošajiem klientiem, vai informācijas “skenēšanai” sociālajos medijos, lai iegūtu reālā laika informāciju par uzņēmuma konkurentiem.

Digitālā mārketinga tendences – Mākslīgais intelekts

2. Čatboti

Šobrīd uzņēmumi ievieš čatbotus daudz lēnāk, nekā tas bija paredzēts, bet, pēc prognozēm, līdz 2022. gadam čatboti palīdzēs uzņēmumiem ietaupīt 8 miljardus dolāru gadā. Čatboti palīdz uzņēmumiem tikt galā ar uzdevumiem klientu apkalpošanas jomā, pieslēdzoties dažādām sistēmām, lai sniegtu atbildes uz klientu jautājumiem, tādiem kā “Kad tiks piegādāts mans sūtījums?”, “Cikos man ir norunāta tikšanās?”, “Kur jūs atrodaties?” utt.

Pirms līdzekļu ieguldīšanas čatbotos, ir nepieciešams saprast, vai jūs vēlaties izmantot tos klientu apkalpošanai vai pārdošanas apjoma palielināšanai. Tas palīdzēs izvēlēties tehnoloģijas, kas atbilst jūsu mērķim. Svarīgi ir ņemt vērā, ka čatboti nav paredzēti sarežģītu cilvēku sarunu aizvietošanai. Čatboti var palīdzēt, bet šī tehnoloģija joprojām attīstās un uzlabojas.

čatboti

Digitālā mārketinga tendence – čatboti

3. Viedie skaļruņi un audio

Liels skaits cilvēku burtiskajā nozīmē sarunājas ar savām viedierīcēm (noteikti esat izmantojuši frāzi – Ok, Google). Tām tiek uzdoti neskaitāmi jautājumi, piemēram, kurp doties šovakar, kādu ēdienu pagatavot pusdienām, utt. “Forbes Agency Council” eksperti uzskata, ka tieši meklējumi ar balss komandas palīdzību, ir nākamā nozīmīgā digitālā mārketinga tendence. Lai gūtu labumu no šīs tendences, eksperti iesaka optimizēt mājaslapu balss meklējumiem. Lai to izdarītu, ir nepieciešams saprast, ko meklē jūsu klienti. Atcerieties, ka klients, kurš meklēs restorānu, neuzdos jautājumu: “Atrast restorānu”, viņš jautās: “Kāds restorāns šobrīd pasniedz biznesa pusdienas?”.

Otrais solis ir iekļaut šos jautājumus un frāzes jūsu mājaslapā. Izveidojiet sadaļu ar visbiežāk uzdotajiem jautājumiem un sniedziet atbildes uz tiem. Tāpat jūs varat rakstīt ziņas blogos par dažādām tēmām un jautājumiem, bet vislabākais variants ir dabiska noteiktu frāžu iekļaušana tekstā. Jā jūs veicāt optimizāciju mājaslapā meklējumam “restorāni, kas pasniedz biznesa pusdienas”, jūs varētu veidot saturu, kas teiktu: “Mēs pasniedzam biznesa pusdienas no 12:00 līdz 16:00 no pirmdienas līdz piektdienai”. Tas palīdzēs iegūt augstāku reitingu balss meklējumu gadījumā.

Meklējumi ar balsi – nozīmīga digitālā mārketinga tendence

4. Vietējo influenceru mārketings

Influenceru mārketings sen vairs nav nekāds jaunums, tomēr tā joprojām paliek viena no svarīgākajām digitālā mārketinga tendencēm šobrīd, lielāku uzmanību vēršot tieši uz lokālajiem influenceriem. Ja jūs nevadāt starptautisku zīmolu vai e- komercijas biznesu, tad, visticamāk, jūsu uzņēmumu lielākoties var uzskatīt par vietēju.

Izveidojiet sarakstu ar TOP influenceriem jūsu tirgū. Izpētiet Facebook, Twitter, YouTube, Instagram un citas platformas. Vispirms sāciet sekot šiem influenceriem, lai viņus iepazītu. Tad aizsūtiet viņiem ziņu, iepazīstiniet ar sevi un sāciet komunikāciju.

Latvijas influenceris – @sanda_krasta

5. Live video

Video joprojām ieņem līdera pozīcijas satura mārketingā, tomēr vēl labāks variants šobrīd ir tiešsaistes video. Iedomājieties sevi jūsu klientu vietā. Ko jūs sagaidāt no uzņēmuma? Iespējams, jūsu klientiem būs interesanti paskatīties ekskursiju pa jūsu biroju, jūsu produkta demonstrācijas, tiešsaistes J&A (Jautājumi un Atbildes).

Attiecībā uz tiešsaistes video, ir divi galvenie darbības soļi. Pirmkārt, ir svarīgi izveidot spēcīgu satura stratēģiju. Ieteikums – pavadiet kādu stundu vai divas ar pierakstu lapu, izveidojot nelielu “prāta vētru” ar idejām. Kas būtu tās lietas, ko jūsu klienti uzskata par vajadzīgām, noderīgām vai vienkārši jautrām? Ģenerējiet idejas, kamēr jūsu roka nogurs rakstīt!

Otrais solis ir izvēlēties platformu, uz kuru vēlaties koncentrēties – Facebook Live, YouTube Live, Instagram Live. Atcerieties, ka tiešsaistes video ir jābūt jautriem un iesaistošiem.

tiešsaistes video

Viena no aktuālākajām tendencēm – tiešsaistes video

Lai arī digitālā mārketinga pasaulē ir daudz vairāk tendenču, tieši šīs 5 tendences eksperti iesaka pielietot līdz 2019. gada beigām. 3 lietas, kas vislabāk palīdzēs izcelties no pūļa, ir izveidot savu zīmolu, stāstīt lielisku stāstu un piedāvāt noderīgu, autentisku saturu. Apvienojiet šos soļus ar jaunākajām tendencēm un jūsu uzņēmums gūs panākumus!

Ja vēlaties profesionālu pieeju digitālā mārketinga stratēģijas izveidē savam zīmolam, sazinieties ar mums un uzziniet, ko varam piedāvāt Jūsu uzņēmuma attīstībai digitālajā vidē! Lai uzzinātu aktuālāko informāciju par nozares jaunumiem, piesakieties Top Media jaunumu ziņojumiem!