Digitālā mārketinga nozares pārstāvjiem jaunā Vispārējā datu aizsardzības regula likusi ne tikai pārskatīt datu uzkrāšanas procesu, bet arī veidot jaunus rīcības plānus. Arī sociālo mediju mārketingu ietekmē Vispārējās datu aizsardzības regula jeb GDPR.


Kādi ir ieguvumi no GDPR?

Lai gan sākumā var šķist, ka jaunā regula nes tikai zaudējumus, prasa papildus resursus un sagādā nevajadzīgas problēmas, tomēr ir arī savu plusi. Piemēram:

Palieliniet klientu lojalitāti un uzticēšanos uzņēmumam/zīmolam. GDPR pieprasa informēt datu subjektu par darbībām, kas tiek veiktas ar datiem. Šāda atklātība ļauj klientiem saprast darbības, ko veic uzņēmums, palielinot uzticēšanos.
Augstāka iesaiste no e-pastu mārketinga. Ļoti iespējams, ka Jūsu datu bāzē būtiski samazinājies to klientu skaits, kas vēlas regulāri saņemt jaunumus no uzņēmuma, tomēr, tas ne vienmēr nozīmē sliktu rezultātu. No otras puses skatoties – Jūsu datubāzē tagad ir tikai e-pasti, kas tiešām vēlas saņemt jaunumus, nevis pulks ar tiem, kuriem vēstule aizceļo pa taisno spama kastītē.
Uzlabota lietotāju pieredze. Striktāks datu uzskāršanas process nodrošina jēgpilnāku to izmantošanu, tātad arī lielāka uzmanība tiks pievērstam tam, lai mārketinga aktivitātes atbilst mērķauditorijai.

Sociālo mediju mārketings un organiskie rezultāti

Labā ziņa ir tāda, ka GDPR būtiski neietekmē organiskos meklēšanas un organisko sociālo mediju mārketingu. Tas ir tāpēc, ka lielākā daļa satura tiek veidots un auditorijas iesaistīts neizmantojot personas datus. Tomēr, ja Jūs sūtāt datplūsmu no sociālajiem medijiem uz uzņēmuma mājaslapu un izmantojat Google Analytics, lai izsekotu apmeklētāju veiktās darbības, dažos gadījumos tomēr būs nepieciešams saņemt datu subjekta piekrišanu.

Maksas reklāmas sociālajos medijos

GDPR nosaka, ja nepieciešams uzkrāt personu datus, lai sekotu līdzi lietotāju uzvedībai un reakcijai uz reklāmām, jāievēro visi noteiktumi, kas saistīti ar datu izmantošanu. Jāņem vērā:

– Jādod klientiem brīva iespēja apstiprināt vai noraidīt datu izmantošanu, kā arī jābūt iespējai šo piekrišanu atsaukt.
– Jāsniedz lietotājiem detalizēta informācija par datu izmantošanu.
– Informācijai jābūt sniegtai vienkāršā, saprotamā veidā, lai neradītu pārpratumus.
– ‘Klusēšana = piekrišana‘ šajā gadījumā nederēs, klientam jāapstiprina piekrišana, nevis jārīkojas tikai tad, ja tas nepiekrīt.

Arī pašas platformas, lai pielāgotos GDPR noteikumiem, veikušas izmaiņas. Vairāk informācijas par katras platformas izmaiņām vari meklēt tās palīdzības sadaļā. Šeit par Facebook , Twitter un LinkedIn.


Seko līdzi GDPR attīstībai un jaunumiem kopā ar Top Media!

Ja Jums nepieciešama profesionāla digitālā mārketinga aģentūra – Top Media ir īstā izvēle! Sazinieties ar mūsu komandu un kopīgiem spēkiem atradīsim Jums atbilstošākos digitālos risinājumus. Lai uzzinātu aktuālāko informāciju par nozares jaunumiem, piesakies Top Media jaunumu ziņojumiem!