Google platforma piedāvā visdažādākās iespējas reklāmdevējiem, lai reklamētu savus produktus un pakalpojumus. Plānojot reklāmas budžetu, jāizlemj, kādas iespējas tiks izmantotas, lai sasniegtu mērķus. Produkts ir, bet rodas šaubas – kuru reklamēšanās variantu izmantot?


Google Shopping

Google Shopping nav jauns produkts, tas pirmo reizi plašākai publikai bija pieejams jau 2002. gadā un piedzīvojis dažādas pārmaiņas. Jaunākais, kas saistīts ar Google Shopping – tas kļuvis par maksas reklāmas veidu platformā Google Adwords.

Analizējot pēdējo gadu rezultātus, tiek secināts, ka Google Shopping jeb pirkumu kampaņas ir kļuvušas ļoti populāras un tirgotājiem nesušas lieliskus rezultātus. Pirkumu kampaņas īpaši izdevīgas mazumtirgotājiem, lai reklamētu savus produktus, palielinātu datplūsmu uz mājaslapu vai veikala apmeklējumu skaitu un iegūtu labāk informētus potenciālos klientus. Tā kā pirkumu kampaņas ir AdWords kapaņu veids, nedrīkst aizmirst par kampaņu optimizēšanu, lai sasniegtu labāko ROI.

Priekšrocības:

  • Datplūsmas palielināšana – ievērojami palielinās vidējo klikšķu skaits, salīdzinot ar teksta reklāmām.
  • Augstāka potenciālo pirkumu (leads) kvalitāte – iespēja papildināt produkta informāciju tieši reklāmās, lai palīdzētu pircējiem pieņemt pārdomātus lēmumus un izvēlēties konkrētos produktus.
  • Vienkārša, uz mazumtirdzniecību orientēta kampaņu pārvaldība – izmantojot AdWords platformu, ērti pārvaldīt un optimizēt kampaņas

Trūkumi:
Galvenais trūkums, kas saistīts ar Google Shopping – šobrīd tas nav pieejams visās pasaules valstīs, tostarp Latvijā, bet pieejams tiem, kas strādā ar starptautiskiem projektiem. Valstis kurā pieejamas kampaņas: Amerikas Savienotās Valstis, Apvienotie Arābu Emirāti, Argentīna, Austrālija, Austrija, Beļģija, Brazīlija, Čehija, Čīle, Dānija, Dienvidāfrika, Filipīnas, Francija, Honkonga, Indija, Indonēzija, Itālija, Īrija, Japāna, Jaunzēlande, Kanāda, Kolumbija, Krievija, Lielbritānija, Malaizija, Nīderlande, Norvēģija, Polija, Portugāle, Singapūra, Spānija, Šveice, Taivāna, Turcija, Vācija, Zviedrija.

Reklāmas tiek parādītas:

  • pakalpojumā Google pirkumi (konkrētās valstīs);
  • pakalpojumā Google meklēšana līdzās meklēšanas rezultātiem un atsevišķi no teksta reklāmām;
  • Google meklēšanas partneru vietnēs, tostarp YouTube un Attēlu meklēšanā noteiktās valstīs (ja jūsu kampaņas iestatījumos ir norādīts iekļaut meklēšanas partnerus).

Teksta reklāmas

Teksta reklāmas ir izmantotākais PPC tipa reklāmas veids. Tas nodrošina reklāmu parādīšanu Google meklētājā, kad ievietots atslēgvārds vai frāze. Teksta reklāma tiek parādīta virs citiem meklēšanas rezultātiem. Vairāk lasi te. 

Salīdzinot ar pirkumu kampaņām, teksta reklāmas ir vieglāk mainīt un pielāgot dažādām vajadzībām un mērķiem. Iespējams izmantot dažādus variantus, testēt un pārbaudīt līdz sasniegts labākais rezultāts. Piemēram, ja vēlme ir palielināt saņemto zvanu skaitu, iespējams peivienot pogu ‘Zvanīt!’.

Priekšrocības:

  • Pielāgojamība – ērti pielāgot dažādām vajadzībām, izmēģināt dažādus variantus.
  • Pieejamība – reklāmas pieejamas ikvienam, jebkurā pasaules valstī.
  • Sasniedzamība – reklāmas redzamas virs meklēšanas rezultātiem – ērti pieejamas mērķauditorijai.

Trūkums:
Reklāmas apjoms ir ierobežots, virsrakstā iespējams ierakstīt vien 30 rakstzīmes, bet aprakstā – 80 rakstzīmes.


Ko izvēlēties?

Skaidrs ir viens – viss atkarīgs no mērķa un iespējām (atgādinām, ka Google Shopping nav pieejams visā pasaulē). Bet ja vērā netiek ņemti lokācijas ierobežojumi, viss ir šķietami vienkārši – teksta reklāmas izvēlas tad, ja nepieciešams būt tur, kur audorija Jūs meklē, bet pirkumu kampaņas – lai pārdotu konkrētus produktus. Jāatcerās, ka galvenais, veidojot mārketinga stratēģiju, pirmie ir jāizvirza mērķi, bet tad – jāpielāgo risinājumi un skaidrs, Google piedāvā visplašākās iespējas.


Ja arī Jūs vēlaties efektīvi izmantot plašās Google reklāmu iespējas un nepazust reklāmu plūsmā,  sazinieties ar mūsu komandu un kopīgiem spēkiem atradīsim Jums atbilstošākos risinājumus. Lai uzzinātu aktuālāko informāciju par nozares jaunumiem, piesakies Top Media jaunumu ziņojumiem!

 

 

Avoti: MarketingTechNews, Google Retail, Google Support