Ne tikai lielveikalu plaukti sāk pildīties ar precēm, kas saistītas ar Ziemassvētku tematiku, bet arī digitālā vide kļūst ar vien pilnāka – reklāmas, akcijas, īpašie piedāvājumi, iespējas laimēt, nosūtīt, pasūtīt… Viss liecina par strauju dāvanu pirkšanas trakuma tuvošanos. Tomēr, speciālisti apgalvo, ka pirkumu izdarīšana vairs nav vienkāršs process, bet gan pietiekami nopietns darbību kopums.

Jau sākot ar ‘Melno piektdienu‘ (Black Friday – izpārdošana, kas notiek pēc Amerikāņu Pateicības dienas un nu jau pazīstama visā pasaulē), pircēji rūpīgi plāno – kad un ko pirkt. Ja agrāk šī izpārdošana bija vienas dienas pasākums, tad tagad jau laicīgi tiek izpētītas cenas, iespējas un īstie brīži, kad konkrēto preci iegādāties. Šis ir arī laiks, kad tiek pirktas pirmās Ziemassvētku dāvanas.

Ir izpētīts, ka pirms pašas izpārdošanas strauji palielinās meklējumi, kas satur atslēgas vārdus ‘black friday‘. Pēdējo 2 gadu laikā šāda tipa meklējumu skaits pieaudzis par 80% , kas liecina par pircēju vēlmi noskaidrot labākos piedāvājumus un pieejamo produkciju. Arī pēc lielās izpārdošanas, tuvojoties Ziemassvētkiem, pircēji turpina meklēt labākos piedāvājumus, bet apmēram 2 nedēļas pirms svētkiem, sāk meklēt jau konkrētāk, piemēram, kāda zīmola produktus. Jāpiebilst, ka pēdējo gadu laikā, tieši dāvanu meklēšanai visvairāk tiek izmantotas mobilās ierīces – viedtālruņi un planšetes, kas liecina, ka informācijas vākšanas process notiek ik uz soļa, kad vien ir kāds brīvs brīdis.

Mobilie lietotāji ir krietni vien steidzīgāki, nepacietīgāki un tiem ir būtiska lapas vai aplikācijas kvalitāte un atbilstība. 67% no viedtālruņu lietotājiem, kuri meklē informāciju par dāvanām, atzinuši, ka tieši informācijas kvalitātei un tam, vai tā ir atbilstoša, ir daudz lielāka nozīme, nekā zīmolam, kas to piedāvā.

Ar vien populārāki kļūst meklējumi, kas satur konkrētu jautājumu – ‘kur nopirkt?‘. Jāatzīst, ka šādi meklējumi tiek veikti jau tad, kad kāds produkts ir noskatīts un atzīts par labu esam. Kā arī vēl viena tendence, kas parādījusies tieši mobilo meklētāju vidū – tiek meklētas dāvanas kādai konkrētai personai.

Kā reklāmdevējiem izmantot šos jaunos iepirkšanās paradumus?

Laicīgi sagatavot kvalitatīvu saturu un ērtas mājaslapas/aplikācijas, kas veicina labu lietotāju pieredzi. Kā arī, protams, izskatīt meklēšanas tendences, atslēgas vārdu izmantojumu un iekļaut to savās reklāmas kampaņās.

Ja arī Jums nepieciešams profesionāls atbalsts un ieteikumi reklāmas kampaņas pielāgošanai vai izveidei – sazinieties ar mūsu speciālistiem un kopīgi atradīsim labāko risinājumu!

 

Avots: Thinkwithgoogle / Thinkwithgoogle