Influenceri jeb sabiedrībā vai kādā sabeidrības grupā pazīstami viedokļu līderi ir pēdējo pāris gadu Latvijas mārketinga jaunums, ko steidz izmantot ne viens vien zīmols, bet pasaulē tie pazīstami jau sen.
Par Influenceru mārketingu sauc mārketinga veidu, kas fokusējas uz konkrētiem viedokļu līderiem, izmantojot to atpazīstamību kā mārketinga instrumentu. Visbiežāk influenceru mārketings darbojas tieši sociālo tīklu vidē, kur tiem seko dažādas mērķauditorijas grupas.


Kas ir influenceri un kā tie strādā?

Par sociālo mediju influenceriem uzskatāmi kādā nozarē vai nišā pazīstami cilvēki, kas aktīvi darbojas dažādās sociālo mediju platformās un ir savākuši ievērojamu sekotāju pulku.

Ņemot vērā globālās auditorijas apmērus, tos var iedalīt 3 kategorijās: Mikro (5 – 100 tūkstoši sekotāju), Mid jeb vidēji ( 100 tūkstoši – 1 miljons sekotāju) un Makro influenceri ( vairāk kā 1 miljons sekotāju).

Par viedokļu līderi var kļūt jebkurš, galvenais noteikums – atrast savu nozari un piesaistīt auditoriju. Viena no pateicīgākajām platformām ir Instagram (arī YouTube, ja tuvs ir video formāts) kurā ātri iespējams savākt lielu sekotāju skaitu. Nākamasi solis – veidot saturu, kas būtu ortģināls, interesants un auditorijai saistošs.

Nereti situācija veidojas, ka paši zīmola pārstāvji uzrunā infulencerus, lai tie iekļauj informāciju par produktu vai pakalpojumu savu sociālo tīklu ierakstos, pretī saņemot vai nu atalgojumu vai pašu produktu. Viss atkarīgs no sadarbības mērķa un līguma.


Influenceris – vai ilgtermiņa mārketinga ieguldījums?

Tas, ka noderīgi izmantot atpazīstamu personu viedokļus mārketinga statēģijā, ir skaidrs. Vai tas ir īstermiņa vai ilgtermiņa ieguldījums?

60 – 70% zīmolu pasaulē izmanto infulencerus, lai veicinātu pārdošanas rezultātus, bet tikai 5% no tiem iekļauj tos ilglaicīgā mārketinga stratēģijā.

Protams, veidot ilglaicīgu sadarbību ar konkrētu personu nav viengli, tomēr pētījumi rāda, ka tas veicina mērķauditorijas lojalitāti un nostiprina pamata klientu bāzi. Viens no veidiem kā piesaistīt sabiedrībā pazīstamus cilvēkus ir veidot zīmola vēstnešu programmu – izvēlēties kādu personu vai personas par zīmola vēstnešiem, kas piedalās mārketinga aktivitātēs vai kļūst par reklāmas seju.


Influenceru mārketinga tendences 2018. gadā

1.Būt atklātiem par sadarbības līgumiem
Auditorija jau ir pieradusi, ka atpazīstami cilvēki savos sociālajos tīklos reklamē vai sniedz atsauksmes par konkrētu zīmolu produktiem. Bieži vien negatīvu auditorijas attieksmi var saņiemt tāpēc, ka šie sadarbības līgumi var tikt slēpti.
Protams, viss atkarīgs gan no uzņēmuma uzstādītajiem noteikumiem, gan no paša influencera ētikas normām. Tomēr ir ieteicams saviem sekotājiem sniegt informāciju par to, ka notiek sadarbība ar konkrēto zīmolu, lai veidotu uzticību un lojalitāti pret viedokļa līderi.

2. Izmantot vairākas platformas
Kā iepriekš minējām – Instagram šobrīd ir populārākā platforma, kurā pulcējas influenceri un to sekotāji, bet tas nenozīmē, ka novārtā jāatstāj citas platformas. Viss ir atkarīgs no tā, kāda ir mērķauditorija. Ja Jūsu zīmola auditorija neizmanto Instagram vai Snapchat, iespējams pareizais solis ir izvēlēties Facebook.

Attēlā redzamas platformas, kurās visaktīvāk darbojas influenceri.

 

3. Veidojiet noderīgu saturu, nevis reklāmas
Ievietot skaistu attēlu ar produktu sociālajos tīklos nav liela māksla. Principā tā ir tā pati reklāma, tikai pazīstama cilvēka profilā. Jēgpilnāk un auditorijai interesantāk ir veidot saturu, kas ne tikai ir tīkams acīm, bet arī informatīvs un noderīgs. Piemēram, DIY jeb izdari pats (protams, iekļaujot konkrēto produktu) vai receptes kā izmantot reklamējamo produktu utml.
Auditorija var nogurt no reklāmām, bet informatīvs saturs var nest patīkamas pārmaiņas ierastajā satura plūsmā.

 


 

Īpašu uzmanību ietekmīgiem cilvēkiem vienmēr pievērš Forbes. Ik gadu tie veido topu par ietekmīgākajiem influenceriem pasaulē, grupējot tos pēc pārstāvētās nozares vai nišas. 2017. gada tops apskatāms šeit.

Kā arī izveidojuši informatīvu video sēriju, kas stāsta par ikdienas darbiem un nozares specifiku.


Komunikācijas veidošana un auditorijas piesaistīšana, izmantojot influenceru mārketingu, ir izaicinājums, kas prasa gan zināšanas, gan radošas idejas. Ja arī Jūs vēlaties veidot radošu un rezultatīvu mārketinga stratēģiju – sazinieties ar mūsu speciālistiem un kopīgi atradīsim Jums atbilstošos risinājumus.

Avoti: Moz , Digital Marketing Magazine , Sprouts Social , Single Grain,

Tags: , ,