Kādeļ tam, kā iesāc savu bloga rakstu vienmēr ir jāpievērš pastiprināta uzmanība? Jo ar pirmajiem teikumiem ir jāmāk TĀ ieintriģet lasītājs, lai viņš nonāktu arī līdz raksta beigām! Par ko oktobra sākumā varētu interesēties mūsu lasītāji? Rudens visiem asociējas ar helovīniem, ķirbjiem, “pumpkin spice” lattēm, un oranžo krāsu visapkārt, šogad- arī ASV prezidenta vēlēšanām. Vai bloga raksts būs par to, kā Hilarijai un Donaldam veicas vēlēšanās, vai arī par to, ko piekost klāt gardajai rudens lattei? Nē! Šos rakstus mēs atstāsim aktuālajiem politikas ziņu portāliem un “fashion” blogeriem. Top Media, kā jau digitālā mārketinga aģentūras pārstāvis, stāstīs Jums par aktuālo, mums sirdij tik tuvajā nozarē- kas jauns digitālajā pasaulē, kādi ir jaunākie trendi, kas liek uzmesties zosādai, un kādi ir karstākie jaunumi, kas ieņēmuši sociālo tīklu portālus.

Jaunumi sociālajos tīklos

Attēls: http://www.deviantart.com/art/Hello-autumn-335347115, Autors: Dorina Szabo

Domāju neesmu vienīgā, kas šokēta attapusies, ka 2016. gadā esam tikuši jau līdz oktobrim. Sveicot oktobri un rudeni kopumā, citēšu fantastikas rakstnieces Lūsijas Maudas Montgomerijas teikto, grāmatā “Anne of Green Gables”: “Esmu tik priecīga, ka mēs dzīvojam pasaulē, kurā ir oktobra mēneši.” Vai Jūs nepiekritīsiet, ka tas ir viens no skaistākajiem mēnešiem gadā, jo šajā mēnesī, rudens atplaukst visā savā krāšņumā? Ja arī Jums liekas, ka darbīgajā septembra mēnesī laiks paskrēja tik ātri, ka paspējāt vienreiz samirkšķināt acis- tad atskatīsmies , vai nebūsiet palaidis garām kādu no šī gada aktuālākajiem sociālo tīklu “trendiem”. Paņemiet rokās savu rudenīgo “pumpkin spice” latti, ieslīgstiet dziļāk krēslā un baudiet mūsu jaunāko rakstu.

1. Video translēšana “live” jeb “dzīvajā”

Video ievietošana sociālo tīklu portālos, kā arī dalīšanās ar video materiālu sociālajā vietnē “Youtube” pēdējā laikā ir palikusi īpaši populāra.
Jaunākais trends sociālajos tīklos ir “live streaming” jeb “dzīvā pārraide”, kuru iespējams translēt no vietas kur atrodaties, un video tiešraidi skatītājiem uzreiz iespējams vērot Jūsu sociālo tīklu profilā. “Dzīvā” video translācija palīdz Jūsu zīmolam adaptēties un pielāgoties auditorijai. Video materiālam, kurš tiek pārraidīts “dzīvajā” , pēc lietotāju domām, ir daudz lielāka vērtība, nekā nedēļu vecam ierakstam, jo pircēju priecē iespēja ielūkoties Jūsu zīmola aizkulisēs uzreiz no notikuma vietas. Vēlviens bonuss “live” video ir tas, ka lietotāji negaida perfektas kvalitātes video, kas samazina uzņēmuma izmaksas uz materiāla veidošanu.
Arvien biežāk var novērot, kā “lielie zīmoli” sociālajos tīklos dalās ar “live streaming” video, un šo lapu faniem ir iespēja ielūkoties pasākumu aizkulisēs, slavenību ikdienā, tādejādi vairojot savu interesi par zīmolu.
Ja vēl neesmu Jūs pārliecinājusi, tad lūk fakti- 2016. gada facebook veiktā pētījuma rezultātā noskaidrojās, ka “live” translētie video pēc statistikas saņem 10x vairāk komentārus, nekā video, kuri ievietoti sociālos tīklos pēc ierakstīšanas.
video-translesana

Attēls: http://thenextweb.com/facebook/2016/04/06/facebook-live/#gref

2. “Slide šova” reklāmas

Gan jau visi būsiet ievērojuši, ka Jūsu “facebook” vai “instagram” laika joslā ik pa laikam parādās slideshow reklāmas, kuru labais, augšējais stūris nodod, ka video materiāls Jūsu laika joslā nonācis uzņēmējam par to samaksājot- “sponsored”.
Pašlaik facebook un instagram piedāvā vizuālās reklāmas, kurās iespējams pārvietoties no viena attēla uz otru, jeb slideshow reklāmas. Pozitīvākāis šāda tipa reklāmām ir vizuālais materiāls vairāk nekā vienā bildē, kas ciešāk iesēžas potenicālā klienta atmiņā, kā reklāmas teksts bez attēla.
Šīs reklāmas veids strādā labāk, kā viena attēla reklāmas. Izmērot slideshow reklāmu atdevi, tika novērots, ka šis produktu popularizēšanas veids ir samazinājis izmaksas par 48%, 2,42x uzlabojis CTR un 1,48 reizes uzlabojis ROI. Diezgan iespaidīgi uzlabojumi, vai ne tā?

slide-sova-raklamas

Attēls: http://www.socialmediaexaminer.com/how-to-tell-stories-with-facebook-and-instagram-carousel-ads/

3. Saziņas iespēju paplašināšana sociālajos tīkos

Piedāvājot dažādas satura formas un auditorijas noteikšanas iespējas, ievērojām, ka sociālo tīklu profili aktīvi darbojas, kā kanāli, kur mārketinga un reklāmas speciālistiem sevi parādīt no stiprākās puses. Reklāmas speciālisti jau sen atklājuši, ka sociālo mediju tīkli ir viens no nozīmīgākajiem kanāliem kur komunicēt ar savu mērķauditoriju. Starp visām Snapchat,

Instagram un Facebook sponsorētajām reklāmām, mums jau sen aizmirsies par laikiem, kad sociālo kontu uzturēšana, skaitijās reizi nedēļā ierakstīta ziņa uzņēmuma facebook un twitter profilā.
Sociālajos tīklos pieejamās formas sāk ievērot dažādību. Zīmoliem un patērētājiem ir iespēja sazināties vienam ar otru, jaunos, dažādotos veidos, paplašoties netikai iespējām, bet arī diapozons.

 4. Instagram “stāsti”

Sociālo tīklu aplikācija Instagram, nesen “aizņēmās” Snapchat biznesa ideju, ieviešot to kā “jaunumu” savā aplikācijā, un dodot lietotājiem iespēju veidot “instagram stories” jeb “stāstus”, atstājot tos redzamus lapas augšpusē, virs akutālo attēlu un ziņu joslas. Tagad aplikācijas lietotājiem ir iespēja sekot līdzi visiem saviem iecienītākajiem “instagrameriem” 24 stundas diennaktī.

snapchat

Kapēc kopēt Snapchat? Iespējams Facebook vēljoprojām ir sarūgtināts par Snapchata atraidījumu pārdoties portālam par 3 miljardiem dolāru.
Reakcija par Instagram ieviesto “jaunumu” sociālajos tīklos bija dažāda- citi nespēja savaldīt dusmas, un diezgan rupji izteicās par šādu “špikošanu” nokauninot Facebook īpašniekus, tomēr liela daļa lietotāju izrādija sajūsmu, un jutās tiešām atviegloti, ka “stāstu” veidošanas iespēja tikusi ieviesta arī viņu iecienītākajā aplikācijā.
Tīmeklī šis jaunums ieviesa netikai skaļas diskusijas, bet radīja lietotājiem iemeslu kārtējo reizi kreatīvi izcelties, veidojot “meme” bildes un smieklīgus video, par pašreizējo situāciju tīmeklī.

say-hello-to-instagram-st-1

5. Sociālo tīklu čati

Vai zinājāt ka Facebook Messenger izmanto vairāk kā 900 miljonu cilvēku visā pasaulē? WhatsApp ir kļuvis par populārāko čatošanas aplikāciju pasaulē. 77 no 100 pasaulē lielākajiem un veiksmīgākajiem uzņēmumiem, saziņai izmanto “Slack” . Čati jau sen vairs netiek izmantoti tikai personīgajai saziņai, bet gan kā komunikācijas veids, kas lietotāju spēj uzrunāt ar daudz personiskāku pieeju.
Pēc Hārvardas Biznesa pārskata sniegtajiem datiem, cilvēki ir vairāk ieinteresēti komunikācijā, nekā apkārt rotējošajā ziņu plūsmā, kas ik dienas atjaunojas sociālajos tīklos.
Reklāmas speciālistiem vajadzētu sāk izmantot “čatu aplikācijas”, lai sasniegtu rezultātus, nevis turpinātu publicēt ziņas, cerot uz to labāko. Tiek pareģots, ka nākotnes čati būs uzlaboti un pielāgoti, jauniem un pārsteidzošiem reklāmas veidiem.

word-image28

Attēls: http://www.whatsappfor.org/software/whatsapp-facebook-messenger/

ZIŅU AVOTS: http://www.wordstream.com/blog/ws/2016/09/22/social-media-marketing-trends

Tags: