Tiekoties ar potenciālajiem klientiem, mums gribot negribot sarunas laikā ir jāuzdod neizbēgamais jautājums: “Kāds ir Jūsu mārketinga budžets?” Visbiežāk saņemtā atbilde ir tukšs acu skatiens un plecu paraustīšana, bet par to nav jāuztraucas. Lielākā daļa cilvēku nezina, cik daudz naudas līdzekļu vidēji ir nepieciešami vienai mārketinga kampaņai. Protams, ja vien neesat mārketinga eksperts…

Profesionāla mārketinga aģentūra necentīsies Jums pārdot tādus mārketinga risinājumus, ko nevarat atļauties, bet gan mēģinās atrast alternatīvus risinājumus, atbilstošus Jūsu iespējām un situācijai. Katrs uzņēmums ir atšķirīgs, un arī to vajadzības un iespejas ir dažādas. Mēs esam atklājuši vienkāršu veidu, kā palīdzēt Jūsu biznesam tikt uz pareizā ceļa mārketinga budžeta plānošanā. Šo stratēģiju var izmantot dažāda veida uzņēmumi, neatkarīgi no to lieluma un ienākumiem.

Pienācis laiks paņemt kalkulatoru un aprēķināt Jūsu uzņēmuma mārketinga budžetu.

Ieņēmumu aprēķināšana

Viens no pirmajiem soļiem, kas jāveic, lai noteiktu uzņēmuma mārketinga budžetu, ir kopējo ienākumu aprēķināšana. Aprunājieties ar savu finanšu departamenta vadītāju vai grāmatvedi, un noskaidrojiet sava uzņēmuma bruto ieņēmumus vai plānoto peļņu konkrētā laika periodā.

Bruto ieņēmumi – ieņēmumi, kas saņemti pirms jebkādiem atvilkumiem, kā piemēram, procentu maksājumi, nomas maksa, pārdoto preču pašizmaksa, nodokļu maksājumi utt.

Plānotie ieņēmumi – prognozēto ieņēmumu daudzums konkrētā pārskata periodā. Šis aprēķins nepieciešams dažādu finansiālu aktivitāšu veikšanai, piemēram, plānojot nodokļu nomaksu, budžetu, kā arī veidojot darbības pārskatus un atskaites uzņēmuma akcionāriem un ieinteresētajiem pusēm.

Piemēram, pieņemsim, ka ir uzņēmums X, kura bruto ieņēmumi šajā pārskata periodā ir 100’000 EUR.

Uzņēmuma lielums

Atkarībā no tā, vai Jūsu uzņēmums ir tik tikko ienācis tirgū vai arī tas jau ir stabils tirgus dalībnieks vairākus gadus, atšķirsies arī tas, cik daudz un kādas mārketinga aktivitātes Jums ir nepieciešams izmantot. Parasti tieši jaunie uzņēmumi ir tie, kas visaktīvāk izmanto mārketinga piedāvātās iespējas, jo viņiem ir jāizveido un jānostiprina sava uzņēmuma tēls, kā arī jāiegūst lojāls klientu loks.

Autoritatīvam uzņēmumam, kas tirgū stabili darbojas vairākus gadus, protams, arī nepieciešams izmantot mārketinga rīkus, tomēr viņiem tas nav jādara tik aktīvi un nav jāpieliek tik lielas pūles, kā tas ir jaunam uzņēmumam. Klienti jau zina šo uzņēmumu un iegādāsies tā zīmolu produktus vai pakalpojumus divreiz par to pat nedomājot (piemēram, Nike).

Piemēram, pieņemsim, ka uzņēmums X tirgū ir ienācis nesen, darbojas aptuveni divus gadus un nodarbina 13 darbiniekus.

MĀRKETINGA BUDŽETA FINANSĒJUMS

Mārketinga budžets jaunajiem uzņēmumiem

 Jaunajiem uzņēmumiem mārketinga mērķiem būtu jāparedz vismaz 12-20% no bruto ieņēmumiem. Tas, protams, var izklausīties ļoti daudz, it īpaši, ja uzņēmums ir mazs. Tomēr padomājiet par to no šāda skatu punkta – Jūs esat izveidojuši lielisku produktu vai pakalpojumu, kas ir ievērojami labāks, nekā šobrīd tirgū piedāvātais. Tomēr Jūsu produktu vai pakalpojumu neviens nepērk. Kāpēc? Visticamāk tas ir tādēļ, ka viņiem nav ne jausmas par Jūsu produkta eksistenci.

Reklāma “no mutes mutē”, protams, ir efektīvs reklāmas veids, tomēr jaunajiem uzņēmumiem galvenais uzsvars ir jāliek uz aktīvu mārketingu ikdienā. Tas nepieciešams, lai varētu pacelt uzņēmuma darbību augstākā līmenī. Mārketinga aktivitātes ne tikai palīdz uzņēmumam atrast jaunus klientus, bet arī nostiprina uzņēmuma zīmolu konkrētajā nozarē. Tiklīdz zīmola identitāte ir nostiprināta, Jūs noteikti varat apsvērt iespēju samazināt mārketinga budžeta izmaksas.

Mārketinga budžets autoritatīviem uzņēmumiem

Autoritatīvajiem uzņēmumiem, kas ir labi zināmi un stabili darbojas tirgū, mārketinga kampaņām būtu ieteicams tērēt aptuveni 6-12% no uzņēmuma bruto ieņēmumiem. Kādēļ tik maz, salīdzinot ar jaunajiem uzņēmumiem? Kā jau iepriekš tika minēts, autoritatīviem uzņēmumiem mārketings nav jāizmanto tik aktīvi. Lieliem uzņēmumu zīmoliem jau ir izveidojies savs uzticams klientu loks, kas negrasās nekur doties. Protams, ari šiem uzņēmumiem joprojām savā darbā ir jāizmanto mārketings, taču šim mērķim ir jānovirza krietni mazāki resursi un līdzekļi.

Piemēram, jaunais uzņēmums X ar 100’000 EUR ieņēmumiem izlēma, ka 15% no savas bruto peļņas novirzīs mārketingam. Veicot aprēķinu (100’000 EUR sareizinot ar 15%), iegūstam 15’000 EUR lielu mārketinga budžetu mūsu pārskata periodam.

Protams, jāsaprot, ka, runājot par mārketinga budžeta noteikšanu, nepastāv tāds viens “maģiskais” skaitlis, kas derētu ikvienam uzņēmumam jebkurā situācijā. Tomēr šīs procentu likmes ir labs sākumpunkts darba uzsākšanai pie sava zīmola mārketinga startēģijas izstrādes.

Ja Jums mārketinga budžeta noteikšana sagādā grūtības, vai arī esat gatavi ķerties klāt mārketinga stratēģijas izveidei, taču Jums nepieciešama speciālistu palīdzība, tad droši sazinieties ar mums jau tagad!

Top Media komanda atradīs tieši Jums atbilstošākos risinājumus!

Tags: ,