top of page
  • Writer's pictureTop Media

Kā izveidot sava uzņēmuma reputāciju internetā?

Uzņēmuma reputācija ir svarīgs aspekts ikviena uzņēmuma darbībā, kas būtiski ietekmē klientu viedokli un izvēli. Pēdējo gadu laikā tieši uzņēmuma reputācija internetā kļūst arvien nozīmīgāka, un sociālo tīklu popularitātes pieaugums tikai pastiprina nepieciešamību pēc šīs reputācijas esamības. Tomēr rodas jautājums, kāda pareizi uzvesties, lai radītu un saglabātu pozitīvu uzņēmuma reputāciju internetā?

Sociālo tīklu izmantošana ikdienā arvien pieaug, un cilvēki sāk justies arvien komfortablāk, izmantojot sociālo mediju platformas sava viedokļa izteikšanai. Vēl svarīgs faktors ir tas, ka aptuveni 92% interneta lietotāju, kas gatavi veikt pirkumu, vairāk uzticēsies tieši vienaudžu viedoklim, nevis zīmolam. Tas nozīmē, ka interneta reputācijas veidošana un vadība kļūst arvien kritiskāka uzņēmumiem, kas vēlas reklamēt savus produktus interneta vidē.

Reputācijas vadība internetā ir process jeb darbību kopums, ko uzņēmumu pārstāvji realizē, lai monitorētu un analizētu visus ar uzņēmumu saistītos ierakstus un atsauksmes internetā. Tas palīdz sekot līdzi lietotāju noskaņojumam un attieksmei pret Jūsu uzņēmumu internetā, kā arī sniedz noderīgu informāciju par to, ko uzņēmumam būtu lietderīgi uzlabot savā digitālā mārketinga stratēģijā. Piemēram, ir svarīgi izveidot pozitīvu uzņēmuma klātbūtni internetā, jo 86% patērētāju vilcinās iegādāties produktu vai pakalpojumu no uzņēmuma, par kuru atrodamas daudz negatīvas atsauksmes. Vai Jūs risktētu zaudēt potenciālos pircējus Jūsu interneta reputācijas dēļ?

Iepazīstināsim Jūs ar pieciem pamatsoļiem veiksmīgas interneta reputācijas izveidē.

Novērtējiet uzņēmuma pašreizējo reputāciju internetā

Sāciet ar uzņēmuma pašreizējās reputācijas analīzi. Kādi ir pirmie rezultāti meklētājos? Ko interneta lietotāji saka par Jūsu uzņēmumu sociālajos tīklos un blogos?

Šis ir posms, kurā apkopojat visu informāciju, kas sniegs Jums ieskatu par to, kā Jūsu uzņēmumu redz citi. Tomēr ir svarīgi neaprobežoties tikai ar meklēšanas rezultātiem. Šajā posmā Jums jāiekļauj arī iepriekšējo kampaņu analīze, tēmturi, pašreiz esošais saturs, sociālo tīklu aktivitāte un viss pārējais, kas ir atrodams tīmeklī un ir saistīts ar Jūsu uzņēmumu. Vai visa internetā esošā informācija ir pareiza? Vai darbinieki atbalsta Jūsu uzņēmuma reputāciju internetā? Vai esat veicis kādas izmaiņas, kas būtu jāizceļ arī interneta vidē?

Indentificējiet nepieciešamās izmaiņas

Ir noderīgi izveidot pozitīvu reputāciju internetā pirms nākas sakarties ar pirmajiem negatīvajiem komentāriem vai jautājumiem. Ja uzņēmuma reputācija interneta vidē jau ir izveidota, iesakām Jums veikt pirmos analīzi un noteikt izmaiņas, ko uzņēmumam būtu nepieciešams veikt.

Piemēram, kā būtu, ja “noslēptu” visus ierakstus, kuru saturs nav atbilstošs un nav saistīts ar Jūsu uzņēmumu? Iespējams Jūsu uzņēmums tiek atkārtoti pieminēts neatbilstošās mājaslapās un Jūs vēlaties, lai tas netiktu darīts?

Jūs varat izmantot arī dažādus tiešsaistes monitorēšanas rīkus, kuros iespējams izveidot personalizētus filtrus, lai izceltu tikai tos rezultātus, kas ir cieši saistīti ar Jūsu uzņēmumu. Šādu rezultātu analīze palīdzēs Jums precīzāk noteikt nākamos darbības soļus, kā arī sniegs vērtīgu ieskatu Jūsu zīmola reputācijā un tā uzlabošanas iespējās.

Noskaidrojiet, kas strādā visefektīvāk

Kas tiešsaistes monotoringa un izpētes posms ir pabeigts, tad pienācis laiks izvēlēties noderīgākos avotus un rīkus, ko iekļaut savā interneta reputācijas stratēģijā. Kuras no platformām darbojas pietiekami efektīvi, lai uzlabotu Jūsu uzņēmuma reputāciju internetā?

Vai nepieciešams izveidot papildus saturu? Vai nepieciešams vairāk uzmanības pievērst tieši interneta reputācijas uzlabošanai, nevis pašreizējiem mārketinga pasākumiem? Šis ir vēl viens solis, kurā Jūs mācāties līdz spējat izvērtēt un noteikt efektīvākos darbības veidus, kas var ietekmēt Jūsu uzņēmuma interneta reputāciju un tās vadību.

Sākotnēji ir jāpieņem lēmums par platformām, kam nepieciešams pievērst pastiprinātu uzmanību. Ja jums joprojām ir sajūta, ka “tārgetējat” nepareizo auditoriju, iesakām ekspermentēt arī ar citām interešu grupām.

Sociālie tīkli, ziņu portāli, blogi un forumi piedāvā Jums nebeidzamas iespējas, ko varat testēt līdz atrodat īsto pieeju un stratēģiju sava uzņēmuma interneta reputācijas veidošanā.

Izveidojiet reputācijas veidošanas stratēģiju

Jūsu tiešsaistes reputācijas stratēģijā obligāti jāietver saturs, platformas, iespējas sasniegt plašāku auditoriju, kā arī veidi, kā iesaistīt sabiedrību Jūsu uzņēmuma tiešsaistes reputācijas uzlabošanā.

Jauns saturs var palīdzēt uzlabot Jūsu SERP (search engine results page), kas palīdzēs novirzīt internetā atrodamo negatīvo saturu zemākās pozīcijās vai arī vienkārši ļaus jums reklāmēt jaunāko saturu par savu uzņēmumu. Šis vienmēr ir noderīgi, ja vēlaties parādīt, ka Jūsu uzņēmuma klātbūtne tiešsaistē ir konsekventa un vērtīga.

Svarīgi ir būt atpazīstamam un pieejamam uzņēmumu sarakstos internetā. Izveidojiet uzņēmuma profilus Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, Trip Advisor utt., kā arī izveidojiet biznesa profilus Yelp un Google Business. Tādā veidā Jūs nodrošināsiet, ka Jūsu uzņēmums tiek pienacīgi pārstāvēts visās platformās. Pārliecinieties arī par to, lai lietotājiem tiktu piedāvāta tikai aktuālākā informācija katrā platformā.

Klienti kalpo kā labākā reklāma Jūsu uzņēmuma interneta reputācijai, un tā nekad nebūs slikta ideja pajautāt saviem klientiem uzrakstīt atsauksmes vai rekomendācijas. Protams, tas vienmēr jādara piemērotā laikā, un neliela atlīdzība (bezmaksas produkta paraugi, klienta karte, atlaide) klientam būs tikai papildus motivators, lai veltītu laiku atsauksmes sniegšanai. Kā būtu ar kampaņas izveidi, kuras mērķis būtu veicināt jaunu atsauksmju piesaisti?

Kad esat apkopojuši iegūtās atsauksmes, droši dalaties ar tām un iekļaujiet tās savā satura mārketinga strateģijā. Uzsveriet to, ka novērtējat savu klientus un viņu viedokli, izceļot viņu īpašo un pozitīvo pieredzi.

Ja esat saņēmis negatīvu atsauksmi, nekad nedzēsiet to ārā. Negatīvu komentāru saglabāšana parāda, ka nebaidaties no negatīvām atsauksmēm, bet gan tieši pretēji – Jūs uzklausāt visu klientu viedokļus un esat gatavi uzlabot uzņēmuma apkalpošanas kvalitāti un klienta pieredzi nākotnē.

Sāciet veidot savu reputāciju

Jābūt iestrādātam pastāvīgam procesam gan interneta reputācijas veidošanā, gan turpmākajā tās vadīšanā. Sākot ar jauna satura radīšanu, līdz pat regulārai informācijas atjaunošanai interneta vidē un klientu iedrošināšanu rakstīt jaunas atsauksmes.

Tiklīdz sākat aktīvi monitorēt sava zīmola veikumu, Jūs jau esat gatavi saskarties ar jebkuru jaunu nestandarta situāciju, kam būtu nepieciešama Jūsu uzmanība. Vienmēr ir noderīgi būt proaktīvam un aktīvi sekot līdzi zīmola gaitām, pat ja Jūs automātiksi tiekat brīdināts par jaunu uzņēmuma pieminēšanu.

Jūs varat arī apvienot interneta reputācijas veidošanu ar klientu apkalpošanas servisu, konkurentu analīzi un krīzes menedžmentu, lai radītu pilnīgi jaunu stratēģiju par to, kā rīkoties jebkurā no situācijām. Tas Jums sniegs lielisku pārskatu par visu, ko sevī iekļauj zīmolvedība internetā, kā arī piedāvās precīzu ieskatu attiecību uzlabošanā ar klientiem.

Pareizi izstrādāta tiešsaistes reputācijas stratēģija spēs palielināt uzņēmuma klientu loku un potenicālos pircējus novadīs līdz pirkumam tieši jūsu uzņēmumā. Ja arī Jūs vēlaties nodrošināt pārliecinošus rezultātus savam uzņēmumam un tā attīstībai, droši sazinieties ar mums un piesakieties konsultācijai ar nozares speciālistiem.

399 views
bottom of page