Kvalitatīvs un saistošs saturs noteikti ir panākumu atslēga, kas piesaista ar vien jaunus lapas apmeklētājus un potenciālos pircējus. Daļa satura nonāk lasītāju uzmanības centrā, bet daļa – pazūd arhīvā, tas ir pilnīgi normāli. Bet kā radīt saturu, kas vairāk pretendē uz auditorijas uzmanību, nevis arhīva putekļiem? Vienas receptes nav, tomēr ir ieteikumi, kas atbild uz jautājumu – kā radīt saistošu saturu?


1.Vilinošs virsraksts

Auditorija ir diezgan skarba un prasīga, jo satura ir tik daudz, bet laika – tik maz. Izpētīts, ka 8 no 10 auditorijas pārstāvjiem tekstu nelasīs vai neatvērs, ja nosaukums nešķitīs ineresants. Tā ir gan laimes spēle, gan zināšanu un auditorijas pārzināšanas pārbaude. Par laimi ir izveidoti dažādi palīgi, kas var atvieglot radošo procesu, kā piemēram ‘Headline analyzer’, bet diemžēl šis rīks darbojas tikai angļu valodā.

Ir vairāki triki kā veidot virsrakstus tā, lai lasītāji vairāk tiem pievērstu uzmanīnu:

  • Nesarežģī vienkāršo – pasaki galveno. 
  • Izmanto saistošus vārdus kā ‘nozīmīgs’, ‘neticams’, ‘interesants’, ‘jautrs’, ‘bezmaksas’.
  • Izmanto skaitļus kopā ar vārdiem kā ‘ieteikumi’, ‘fakti’, ‘veidi’, ‘metodes’, ‘iemesli’, ‘idejas’.
  • Virsrakstam jābūt unikālam, specifiskam un nepārprotamam.


2. Saturs, kas atbilst ekspektācijām

Lielisks, uzmanību piesaistošs virsraksts ir pirmais solis, kas piesaista auditoriju, bet ar to nepietiek, lai noturētu lasītājus lapā. Ja teksts neattaisnos cerības, ko veido virsraksts – auditorija būs vīlusies un lapu pametīs. Tieši tāpēc arī saturam ir jābūt pietiekoši augstā līmenī un par tēmu, ko solīja virsraksts.

Kā sliktu piemēru var minēt tos izklaides ziņu portālus, kas auditorijai piedāvā rakstus ar nosaukumu ‘5 veidi kā …. , par nr 3 Tu būsi šokā!

Tā ir ne tikai auditorijas maldināšana, jo nereti saturs nav ne noderīgs, ne, kā solīts, šokējošs, bet arī ne pārāk labas gaumes parādīšana, jo jau tagad auditorija ir pieradusi, ka šāda tipa teksti nav lasīšanas vērti un nesīs tikai auditorijas samazināšanos.


3. Teksta pārskatamība

Izpētīts, ka lietotāji vidēji lapā pavada līdz 15 sekundes, pārskatot teksu, nevis lasot to vārdu pa vārdam. Tādēļ, lai pievērstu lasītāju uzmanību, teksts jāstrukturizē tā, lai, pārlaižot skatienu tekstam, būtu sadaļas, kas piesaistītu. Ieteicams izmantot:

  • Īsus paragrāfus;
  • Apakšvirsrakstus;
  • Aizzīmes punktus;
  • Izceltus tekstus/ citātus;
  • Infografikus ar svarīgāko informāciju/datiem;

Ieraugot vienveidīgu tekstu, bez izceltām vienībām, lasītājs visdrīzāk pametīs lapu, bet lapa, kurā redzama tam saistošā informācija vai izcelti interesanti fakti, piesaistīs tā uzmanību.


4. Struktūra

Gluži kā skolā mācīts, jebkuram tekstam vajadzētu būt 3 daļās – ievads, iztirzājums un kopsavilkums.

Ideālā variantā kopsavilkums var kalpot ne tikai kā informācijas apkopojums, bet arī kā iespēja aicināt lasītāju uz kādu noteiktu darbību jeb sava veida ‘call to action‘.  

Piemēram, aicināt sekot sociālo tīklu lapām, pieteikties jaunumu saņemšanai vai norādīt kontaktus un sazināšanās iespējas.


Kvalitatīvs saturs  ir svarīgs satura mārketinga instruments. Saturu pielāgojot uzņēmuma vajadzībām, iespējams sasniegt gan jaunu auditoriju, gan palielināt pārdošanas rezultātus.Ja arī Jūs vēlaties efektīvi izmantot plašās satura mērketinga iespējas, sazinieties ar mūsu komandu un kopīgiem spēkiem atradīsim Jums atbilstošākos risinājumus. Lai uzzinātu aktuālāko informāciju par nozares jaunumiem, piesakies Top Media jaunumu ziņojumiem!