Agrāk vai vēlāk jebkurš reklāmas konts, kas strādā pēc PPC jeb maksā par klikšķi modeļa, piedzīvos rezultātu lejupslīdi. Kad šī neizbēgamā situācija notiek, jābūt gatavam rīkoties, nevis samierināties ar sekām. Lai efektīvāk rastu risinājumu, jau pirms tam jābūt gatavai metodoloģijai, kas var uzlabot rezultātus jeb 2 soļi kā risināt PPC reklāmas rezultātu lejupslīdi.

  1. solis: Atrast problēmu

Klientiem un uzņēmumu vadītājiem ir jābūt pārliecinātiem, ka reklāmas kontu menedžeris, problēmu vai krīzes gadījumā, spēs ne tikai situāciju uzlabot, bet arī paskaidrot tās iemeslus un norisi, lai nākotnē no kā līdzīga izvairītos.
Problēmas analizēšanas procesā jānonāk pie diviem secinājumiem:

  • Kad šī problēma aizsākās?
  • Kādi galvenie rādītāji ir izraisījuši lejupslīdi?

Situācijas piemērs:

Problēmas rezultātā strauji krītas zīmola atslēgas vārdu datu plūsma jeb lapas apmeklējums, kas būtiski ietekmē visa reklāmas konta kopējos rezultātus. Kā apzināties radušos problēmu?

To konkrētajā gadījumā uzrādīja 3 rādītāji, kuros redzamas izmaiņas:

    • Cena par klikšķi (CPC) – būtiski palielinājās noteiktā periodā.
    • Reklāmguvums (Conversion): Strauji krītas.
    • Vidējais klikšķu skaits (CTR): Strauji krītas.

Izmaiņas galvenajos radītājos ir būtisks iemesls, lai rīkotos un meklētu problēmas risinājumu. Īpaši gadījumos, ja iepriekš reklāmas konta rādītāji bijuši stabili. Sīkāk analizējot rādītājus iespējams konstatēt, ka zīmola reklāmguvumi un klikšķu skaits uzrādījis dramatisku lejupslīdi, kas novedis pie CPC paaugstināšanās. Tālāk izpētot reklāmas kontu, iespējams konstatēt laika periodu, kad radušas pirmās problēmas. Tā var saprast kādas izmaiņas konkrētajā laikā veiktas un bijušas par iemeslu situācijai, kas radusies.

    1. solis: Rast risinājumus

Nereti tieši komunikācijas starp reklāmdevējiem un kontu uzturētājiem bremzē problēmu risināšanu. Tādēļ, lai atrisinātu problēmas komunikācija ir nozīmīga. PPC speciālistiem un tiem, kas uztur reklāmas kontus, lai ne tikai parādītu savu kompetenci, bet arī novērstu rezultātu lejupslīdi, ieteicams:

  • Apzināties problēmas nozīmi un iemeslus, kāpēc tā radusies.
  • Izveidot loģisku problēmas aprakstu, kas ne tikai palīdzēs turpmāk līdzīgas situācijas novērst, bet arī veicinās izpratni no reklāmdevēju puses.
  • Izstrādāt rīcības plānu, kā novērst gan esošo situāciju, gan tās atkārtošanos tālākajā darbībā.

Protams, katra situācija ir atšķirīga, bet galvenais, lai neradītu jaunas rezultātus ietekmējošas problēmas, jādarbojas plānveidīgi un vispirms jāatrod problēmas cēlonis. Kā tālāk atrisināt rezultātu izmaiņas, ir katra reklāmas kontu uzturētāja ziņā.

Ja arī Jūs ir ieinteresējušas PPC reklāmu sniegtās iespējas vai vēlaties reklāmas kontu uzturēšanu nodot profesionāļu rokās – sazinieties ar mūsu speciālistiem un kopīgi atradīsim Jums piemērotāko risinājumu.

 

Avots: Searchengineland