Sociālie mediji ir kļuvuši par ne tikai lielisku veidu kā sazināties ar līdzīgi domājošajiem, bet arī par mārketinga instrumentu, ko izmantot biznesa attīstīšanai. Šobrīd pasaulē ir vairāk kā 2,7 miljardi aktīvu sociālo tīklu lietotāju un šis skaitlis aug katru dienu. Zinot katra sociālā tīkla specifiku un auditorijas raksturojumus, tos iespējams izmantot ērtāk un rezultatīvāk.
Sociālo tīklu platformas palīdz veicināt zīmola atpazīstamību un auditorijas lojalitāti, uzlabo klientu un uzņēmuma savstarpējo komunikāciju, kā arī ceļ uzņēmuma autoritāti mērkauditorijas acīs (vairāk Forbes).
Veiksmīgai mārketinga aktivitāšu realizēšanai nepietiek tikai ar glīti izveidotu datu grafiku un skaistu attēlu ievietošanu sociālajos tīklos. Uzņēmumam jārada saturs, kas spēj ieinteresēt sev vajadzīgo auditoriju.

Katra sociālā tīkla “vidējais lietotājs” atšķiras gan pēc demogrāfiskā profila, gan tīkla lietošanas īpatnībām. Lai gan iedziļināšanās katra tīkla mērķauditorijas demogrāfiskajos profilos šķietami ir lieka laika tērēšana un ierakstu izvietošana pēc principa ‘jo vairāk, jo labāk’ var maldīgi tikt uzskatīta kā efektīva, tomēr tas var nest ne tikai laika un resursu zaudējumus, bet arī atstāt negatīvu iespaidu uz zīmola komunikāciju kopumā.

  Pasaulē populārākais un izmantotākais sociālais tīkls Facebook pulcē visdažādāko auditoriju. Ik mēnesi šo tīklu apmeklē aptuveni 1,9 miljardi lietotāju, no kuriem 75% tiešsaistē pavada vismaz 20 minūtes. Facebook kā platforma zīmola komunikācijai ir gan pateicīga, gan sarežģīta vienlaicīgi, jo sociālā tīkla lietojāju vajadzības un mērķi ir katram savi un atšķirīgi, tomēr svarīgi atcerēties, ka tieši šis sociālais tīkls sasniedz vislielāko auditorijas daļu vecumā no 18 līdz 49 gadiem.
Vēl viena Facebook dotā iespēja – ja uzņēmums ir nodefinējis savu mērķauditoriju, ar šī sociālā tīkla palīdzību tas savu auditoriju var labāk iepazīt – redzēt un analizēt saturu, ar ko dalās un publicē lietotāji.

   Visstraujāk augošais sociālais tīkls ir Instagram – tas ik mēnesi pulcē ap 600 milijoniem unikālo lietotāju, no kuriem 90% ir jaunāki par 35 gadiem. Jaunieši ir aktīvi Instagram lietotāji; vairāk kā puse “seko” līdzi vismaz viena zīmola biznesa lapai un tās aktualitātēm, tāpēc tā ir pateicīga auditorija zīmolu komunikācijai.
Zīmola komunikāciju atvieglo arī mirkļbirku (hashtag) plašais izmantojums, jo 70% no mirkļbirkām ir saistītas ar kādu zīmolu. Platformas jaunums, ko mārketinga vajadzībām jau sākuši izmantot progresīvākie uzņēmumi, ir Instagram stāsti. Šie īsie video ir kļuvuši par lielisku iespēju kā ātri un neuzbāzīgi sasniegt mērķauditoriju.

  Lai gan var šķist, ka platforma YouTube ir domāta smieklīgiem videoklipiem, fona dziesmām un visa veida pamācībām, tās auditorija un satura kvalitāte tikai aug. Platformu, kuru mēnesi apmeklē apmēram miljards unikālo lietotāju, skatot 2 milijonus videoklipu ik minūti, nevar neņemt vērā kā noderīgu zīmola attīstīšanas instrumentu. Viena no platformas unikālajām iespējām – saturu zīmola attīstīšanai var radīt ne tikai pašu spēkiem, bet gadījumos, kad standarta reklāmas risinājumi nešķiet atbilstoši, piesaistīt un sadarboties ar YouTube mikro slavenībām jeb jūtūberiem.

Sociālo tīklu izmantošanas panākumu atslēga – izvēlēties sociālo tīklu vai to kombināciju, kas vislabāk atbilst zīmola vai produkta mērķauditorijai. Ja nepieciešama palīdzība pareizā risinājuma izvēlē – droši sazinieties ar Top Media un piesakieties konsultācijai ar jomas speciālistiem.

 

 

Avots: MarketingTech