Mārketinga stratēģija ir komplicēta sistēma, kas palīdz mērķauditorijai nonākt pie produkta. Ideālā pasaulē klienta ceļš, no pirmās satikšanās ar produktu līdz pat kļūšanai par lojālu klientu, būtu taisns un ātrs, bet realitātē – ceļā rodas dažādi šķēršļi, ar kuriem jārēķinās un kas var aizkavēt lojalitātes veidošanos.

Konkurenti, dažādi piedāvājumi, citu cilvēku pieredze – tas viss ietekmē procesu ‘Ieraudzīt – nopirkt – izmantot – atkārtot’. Protams, ik viens zīmols vēlas būt tas vienīgais, ko izvēlas pircējs, bet nereti klienti izmēģina dažādus zīmolus, līdz nonāk pie tā, kas šķiet visatbilstošākais.

Lai veicinātu veiksmīgāku klienta ceļu līdz lojalitātei un apzinātos problēmas, kas var stāties ceļā – ieteicams mārketinga stratēģijā iekļaut šī procesa izpēti un sava veida ‘kartes’ izveidi. Šis instruments palīdz noteikt, kā klients uzzina par produktu, kas veicina komunikāciju un lēmuma pieņemšanu un, protams, kas klientu padara par regulāru un lojālu pircēju.

Atrodiet Jūsu un potenciālā pircēja kopējos mērķus

Pirms sāciet pētīt potenciālo klientu uzvedību, jāapzinās – kādi ir Jūsu uzņēmuma mērķi. Jebkurām mārketinga un komunikācijas darbībām, kas ietekmē klienta lēmumus, jāved uz mērķu sasniegšanu.
Protams, nedrīkst izslēgt iespēju, ka Jūsu un klientu vēlmes nesakritīs.

Piemēram – Jūs vēlaties pārdot jaunākās saulesbrilles ar īpašajām lēcām, bet Jūsu klientam vairāk interesē saulesbrilles, kas piestāv personīgajam stilam, nevis jaunākajām tendencēm.

Šādu mērķu apzināšanās, var palīdzēt veidot komunikāciju un mārketinga stratēģiju, kas veicinās gan Jūsu, gan klientu mērķu sasniegšanu.

 

Identificējiet komunikācijas punktus

Mērķi uzstādīti – bet kā sasniegt auditoriju? Svarīgi apzināties kā Jūs līdz šim esat komunicējuši ar mērķauditoriju un kādas darbības šī komunikācija ir veicinājusi. Piemēram ieraksts Facebook – aizved uz Jūsu mājaslapu vai veicina pirkumu?
Kad piefiksēti visi komunikācijas punkti, iespējams konstatēt, kuros procesos nepieciešama papildus komunikācija ar mērķauditoriju, kuros tā strādā atbilstoši ekspektācijām un kādus kanālus izmantot dažādos gadījumos.

 

Problēmgadījumi un prieka mirkļi

Kā Jūsu klienti jūtās, kad veic produkta izpēti un kad izdara pirkumu?
Piemēram, vai klients jūtas apmierināts ar produkta pasūtīšanu? Vai tā bijusi ērta un viegli saprotama?
Būtiski apzināties gan pozitīvos, gan negatīvos mirkļus klienta pieredzē. Un arī kas šajā posmā ir atbildīgais – lapu dizaineri vai mārketinga komanda, varbūt satura speciālisti?
Problēmu apzināšanās var palīdzēt izprast klienta ceļu un šķēršļus, kas var ietekmēt tā lēmumus, lai nodrošinātu patīkamāku un rezultatīvāku pieredzi.

 

 
Pats izbaudiet klienta ceļu

Teorētiski izpētīt klienta pieredzi ir viens, bet to izbaudīt uz savas ādas – kaut kas pavisam cits. Iejūtoties klienta lomā iespējams rast atziņas, ko no uzņēmuma puses nav iespējams gūt. Kā arī klienta loma palīdz izprast tirgu kopumā un apzināties konkurentu, to stiprās un vājās puses.

Vizualizējiet klienta ceļu

Sīki un smalki aprakstīt klientu pieredzi nebūt nav viegli, tādēļ ieteicams izveidot tās vizuālu ‘karti’, kas apkopo galveno informāciju.
Varianti ir dažādi un viss ir atkarīgs no tā, kas šķiet ērtāks un saprotamāks tiem, kas to izmantos.
Par pamatu var izmantot klienta ceļa posmus, tos papildināt ar komunikācijas norisēm un problēmgadījumiem.

 

Rezultātā – Jūs esat ieguvuši procesa aprakstu jeb karti, kas mērķauditorijas pārstāvi padara par lojālu klientu.

Ja arī Jūs vēlaties izveidot veiksmīgu digitālā mārketinga komunikāciju, sazinieties ar mūsu komandu un kopīgiem spēkiem atradīsim Jums atbilstošākos risinājumus.

 

Avots:Think with Google

Tags: , , ,