Ik dienu internetā tiek veikti miljardiem meklējumu, no kuriem vairums tiek izdarīti tieši Google meklētājā, kas joprojām ieņem līderpozīcijas. Pētījumi liecina, ka gandrīz 90% cilvēku, kas lieto Google, skatās tikai pirmās lapas rezultātus. Tieši tāpēc ir ļoti svarīgi, lai Jūsu uzņēmums būtu viegli atrodams Google meklēšanas rezultātos un atrastos pēc iespējas augstākā pozīcijā.

Viens no svarīgākajiem faktoriem augstāko pozīciju iekarošanā organiskajos rezultātos ir SEO satura izmantošana mājaslapā – enkurtekstu izmantošana, izejošo saišu veidošana, atbilstošu atslēgvārdu pielietošana utt. Šīs nedēļas bloga rakstā apskatīsim tieši izejošās saites un to izmantošanas efektivitāti.

  • Izejošo saišu veidošana uz citām mājaslapā norāda uz Jūsu uzticību šīm vietnēm, kā arī palīdz Jums sasniegt augstāku pozīciju meklēšanas rezultātos. Tomēr centieties izvairīties no tādu enkurtektu izmantošanas kā “klikšķini šeit”, jo to izmantošana nedos nekādu pievienoto vērtību ne Jūsu mājaslapai, ne vietnei, uz kuru novirzīsiet lietotājus.
  • Veidojot saites enkurtekstu, vislabāk ir pieturēties pie  mājaslapas nosaukuma, uz kuru tiks novirzīts lietotājs. Piemēram, “uzņēmuma X veiktais pētījums”. Šādā veidā enkurteksts organiski iederēsies saturā, un tiks uzlabota tā izmantošanas efektivitāte.
  • Kad veidojat saites uz citām vietnēm, centieties izvairīties no terminu izmantošanas, kas aprakstītu konkrētā uzņēmuma nodarbošanos, it īpaši, ja uz šiem terminiem uzņēmums pats “ranko” savu mājaslapu. Piemēram, ja veidojat saiti uz konkrētas SEO aģentūras mājaslapu un izmantojat tekstu “vadošie SEO eksperti”, tad tā var tikt uzskatīta par manipulatīvu darbību, par ko abas iesaistītās puses var saņemt sodu.
  • Izejošo saišu veidošana uz uzticamām un atbilstošām saitēm ietekmē Jūsu mājaslapas pozīciju organiskajos meklēšanas rezultātos. Lai to pierādītu, uzņēmums “Reboot” veica pētījumu. Tika izveidotas 10 jaunas mājaslapas, “tārgetējot” vienu un to pašu atslēgvārdu, bet tikai pusei mājaslapu tika izveidotas izejošās saites uz uzticamām augstas kvalitātes saitēm. Pēc piecu mēnešu izpētes tika secināts, ka izejošās saites uz atbilstošām un uzticamām saitēm tiek ņemtas vērā Google algoritmā un pozitīvi ietekmē mājaslapu pozīcijas organiskajos meklēšanas rezultātos.
  • Ārējo saišu izmantošana nepadara Jūsu mājaslapas saturu nekvalitatīvāku, ja vien saites tiek veidotas uz atbilstošām un kvalitatīvam mājaslapām. Tas ne vienmēr nozīmē, ka jāveido saites tikai uz lielu izdevēju vietnēm, piemēram, BBC News. Kvalitatīva mājaslapa var būt arī neliela bloga vietne, kas kalpo, kā nozīmīgs resurss savā interešu jomā.
  • Jebkura saišu veidošanas shēma tiek uzskatīta par “black hat SEO” (mājaslapu optimizācija ar negodīgiem paņēmieniem), un visticamāk rezultātā  saņemts sodu. Tas nozīmē, ka, regulāri veidojot saites uz neatbilstošām un nesaistītām mājaslapām vai arī tās pērkot, Jums var rasties nepatikšanas.
  • Izejošās saites veido lielāku uzticību. Ja veidojat saites, norādot atsauces uz avotiem, kur iegūta Jūsu norādītā informācija, tad šāda veida pieeja noteikti ir pareiza. Gan Jūsu mājaslapas apmeklētājiem, gan arī pašam Google meklētājam tas vieš lielāku uzticību Jūsu vietnei.
  • Bojātas iekšējās un ārējās saites var norādīt uz vāji izveidotu un uzturētu mājas lapu. Lai no šādas kļūdas izvairītos, vienmēr pārliecinieties, ka visas saites pirms to publicēšanas ir pārbaudītas un tiešām darbojas.
  • Veidojot mājaslapas saturu, Jūs varat droši izmantot affiliate jeb partneru saites, bet vispirms pārliecinieties, ka Jūs saskaņā ar Google labo praksti izmantojat “nofollow meta tag”.
  • Jums būtu jāizmanto “unfollow meta tag” arī gadījumos, kad veidojat saites sponsorētam saturam, maksas reklāmai vai arī ja esat blogeris, kurš veido produktu pārskatu.

Pareizi veidots SEO saturs un mājaslapas optimizācija ļauj ātrāk sasniegt augstākās pozīcijas organiskajos rezultātos. Ja arī Jūs vēlaties nodrošināt pārliecinošus rezultātus savai mājaslapai, droši sazinieties ar mums un piesakieties konsultācijai ar nozares speciālistiem.

Tags: