Rakstā radīsi atbildes uz jautājumiem: Kur meklēt informāciju, lai iestatītu čatbotus un apmācītu tos “sarunāties” ar klientiem? Kādas platformas var pašas radīt un ģenerēt saturu? Kā mākslīgais intelekts tiek izmantots e-pastu mārketingā un kādi tūļi spēj, piemēram, veidot personalizētus e-pastus?

Nākotne ir tagad. Mākslīgais intelekts ātriem soļiem ienāk daudzās mūsu dzīves sfērās. Arī digitālais mārketings nav izņēmums. Vēl pirms dažiem gadiem šīs nozares pārstāvji diezgan negribīgi iekļāva mākslīgo intelektu digitālā mārketinga stratēģiju izveidē. Taču šobrīd viņi ir ieguvuši lielāku pārliecību par tā izmantošanu, ņemot vērā sasniegtos rezultātus. Klientu pieredzes uzlabošana, laika un naudas ietaupīšana – ir tikai dažas no mākslīgā intelekta lielākajām priekšrocībām. Bet, vai šajā cīņā ar nosaukumu “Cilvēks vs. Mašīna” mākslīgais intelekts tiešām uzvarēs?

Mākslīgais intelekts digitālajā pasaulē – kā tas izpaužas?

Mākslīgā intelekta tehnoloģijas progresē ļoti strauji un vadošie pasaules uzņēmumi izmanto tās, lai uzlabotu UX (User Experience). Piemēram, izmantojot “gudros” algoritmus, ir iespējams personalizēt lietotāja pieredzi mājas lapā. Pēc tūkstoš datu analīzes par vienu lietotāju (piem., atrašanās vieta, ierīces, demogrāfijas dati, mijiedarbība ar vietni u.c.) mākslīgais intelekts var piedāvāt ieteikumus un saturu, kas ir vairāk piemērots katra lietotāja veidam.

Daudzi pētījumi, piemēram, 2017. gada reālā laika personalizācijas un klientu datu platformas izstrādātāju Evergage pētījums parāda, ka mākslīgais intelekts palielina reklāmguvumu līmeni un uzlabo patērētāju pieredzi. Lielisks piemērs šajā jautājumā ir čatboti. Par tiem tad tagad arī parunāsim.

Čatboti – pacietīgi Tava uzņēmuma pārstāvji

Ļoti daudzi zīmoli šobrīd ir sākuši izmantot tādu komunikācijas veidu kā mobilās aplikācijas, piemēram, Facebook Messenger un WhatsApp. Bez šaubām, tas ir ātrs un, teiksim godīgi, fantastisks veids, kā ātri un efektīvi komunicēt ar savu auditoriju. Un šeit tad arī spēlē iesaistās čatboti. Tie padara automātisko atbilžu procesu daudz vieglāku, piedāvājot potenciālajiem pircējiem ātras atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem, sniedzot viņiem iespēju atrast interesējošās preces vai pakalpojumus.

Čatbotiem ir daudz citu noderīgu funkciju:

  • spēja atbildēt arī uz atklātajiem jautājumiem – šie boti izmanto dabiskās mācību apstrādes un mašīnmācīšanos, lai rastu pareizās atbildes uz jautājumiem;
  • klientu apkalpošana 24/7;
  • draudzīgums un pacietība (!!);
  • spēja reaģēt uz vairākiem klientu pieprasījumiem vienlaicīgi.

Noderīga ziņa tiem, kuri vēlas izmantot čatbotus savā biznesā, – nav nepieciešams liels budžets, lai izveidotu savu čatbotu. Tu vari izmantot, piemēram, Facebook botu rīkus wit.ai bot, lai apmācītu botus “sarunāties” un nepārtraukti mācīties no lietotāju mijiedarbības.

Ar ko vēl var pārsteigt mākslīgais intelekts?

Uz doto brīdi mākslīgais intelekts var radīt un ģenerēt saturu – cilvēk, pabīdies malā. Tas var rakstīt ziņojumus un ziņas, pamatojoties uz datiem un informāciju, kas ievērojami palīdz ietaupīt laiku un resursus. Piemēram, tādas platformas kā Wordsmith vai Articoolo izmanto veidnes un sagataves, lai ievadītu datus un atslēgvārdus, tādā veidā izveidojot unikālu saturu. Ietekmīgākie pasaules mediji un ziņu aģentūras kā BBC vai Reuters jau izmanto šo tehnoloģiju savā darbā. Īstenībā jau simtiem rakstu ir izveidoti tieši ar mākslīgā intelekta palīdzību.

Līdzīgi ir ar e-pastu mārketingu. Zīmoli izmanto mākslīgo intelektu, lai personalizētu kampaņas, kas ir balstītas uz lietotāju preferencēm un uzvedību. Mašīnmācīšanās (machine learning) var analizēt miljoniem datu par patērētāju, nosakot:

  • vislabākās nedēļas dienas un laiku, kad vislabāk sazināties ar interneta lietotāju;
  • ieteicamo e-pastu sūtīšanas biežumu un saturu, kas visvairāk pievērš uzmanību;
  • e-pasta virsrakstus, kas iegūst visvairāk open-rate.

Mākslīgais intelekts kļūst par labāko draugu personalizētu e-pastu nosūtīšanai – Phrasee un Persado ir vieni no tūļiem, kas tiek izmantoti e-pastu mārketingā. Tāpat mākslīgo intelektu izmanto satura pārvaldīšanā, digitālajās reklāmās, meklētājos, web dizainā un citās digitālā mārketinga jomās.

Ja arī Tu vēlies efektīvi izmantot plašās digitālā mārketinga iespējas,  sazinies ar mūsu komandu un kopīgiem spēkiem atradīsim Tev atbilstošākos risinājumus. Lai uzzinātu aktuālāko informāciju par nozares jaunumiem, piesakies Top Media jaunumiem!