Digitālajā vidē pēdējā laika aktuālākā tēma ir AI (Artificial Intelligence) jeb mākslīgais intelekts. Tā straujā attīstība un mašīnu apmācības (machine learning) process, kas nodrošina mākslīgā intelekta spēju attīstīšanu un pielāgošanu dažādām vajadzībām, ir kļuvuši par nozīmīgu pagrieziena punktu gan tehnoloģiju jomā, gan digitālajā mārketingā.

Tehnoloģijas ir attīstījušās tiktāl, ka mūs vairs nepārsteidz, ka dators spēj uzvarēt šaha spēli vai uzrakstīt dzejoli –  Google Finance 2017  konferencē tika demonstrēts kā pēc 2000 poēmu izlasīšanas un analīzes robots ir spējīgs sacerēt dzejoli. Par mašīnu apmācību stāsta Google pārstāvji. 

Visvienkāršākais veids kā izprast mašīnu apmācības procesu ir Google Quick, Draw! spēle. Šī programma, zīmēšanas spēles formātā, ir daļa no mašīnu apmācības procesa, kas noteiktai sistēmai vai robotam māca atpazīt zīmējumus. Princips ir vienkāršs – lietotājam 20 sekunžu laikā jāuzzīmē kāds noteikts objekts, kamēr dators cenšas uzminēt, kas tajā attēlots. Kopā ir savākti dati par vairāk kā 50 miljoniem zīmējumu, 345 kategorijās (piemēram, ābols, skudra, kaķis). Ar katru zīmējumu programma ar vien labāk spēj atminēt, kas attēlots, jo tā sāk atpazīt līdzības un šablonus, ko cilvēki apzināti vai neapzināti izmanto. Interesanti, ka noteiktos reģionos dzīvojošie, zīmē līdzīgus zīmējumus.

Vairāk par Quick, Draw! lasi te  un te.

Par to kā mašīnu apmācība un cilvēku individuālais redzējums var radīt neobjektīvus rezultātus, skaties video rullītī.

Arī uzņēmumi ar vien biežāk savā ikdienā ievieš vai vēlas ieviest jaunāko tehnoloģiju. Tikai 15% no vadošo uzņēmumu pārstāvjiem uzskata, ka mākslīgais intelekts samazinās pieprasījumu pēc prasmīgiem darbiniekiem. Turpretī vairāk kā 80% uzskata, ka tieši mākslīgā intelekta ieviešana ikdienas rutīnas procesos palīdz darbiniekiem strādāt produktīvāk un rada telpu jaunām darba iespējām. Pētījumā noskaidrots, ka liela daļa uzņēmumu vadītāju ir informēti par dažādām MI pielietošanas iespējām.

 

Arī mārketinga nozari būtiski ietekme mākslīgā intelekta straujā attīstība, īpaši tos, kuri PPC reklāmu pārvaldībai izmanto AdWords platformu. Automatizācija, ko nodrošina mākslīgā intelekta attīstība, ir PPC reklāmu nākotne. Bet vai tas nozīmē, ka drīzumā šīs nozares speciālistiem vairs nebūs darba? Nē, noteikti ne.

Nākotnē PPC speciālistiem un aģentūrām būs dažādi uzdevumi, kas veicinās gan nozares attīstību, gan mākslīgā intelekta izmantojamību:

  1. Būt par daļu no mašīnu apmācības procesa.

Lai pilnvērtīgi veiktu kādu darbību, tostarp arī uzturētu reklāmas kontus, nepieciešama instrukcija – algoritms kā pareizi darbību virkni veikt. AdWords speciālistiem ir jāuzņemās skolotāja loma un jākoriģē/jāoptimizē algoritma apgūšanas process.

  1. Radošums, kas nepiemīt mākslīgajam intelektam.

Lielākie ieguvēji būs tie, kas mācēs apvienot cilvēku spējas radīt jaunas idejas un risinājumus ar mašīnu spējām veikt atkārtotas darbības un datu apstrādi. Lai gan mašīnas var ‘iemācīt‘ rast jaunus risinājumus, tomēr tas nozīmē jau iepriekš veiktu darbību kombinēšanu, turpretī cilvēks spēj radīt kaut ko pavisam jaunu.

  1. Krīzes situāciju novēršana.

 Tāpat kā mašīnas, kas brauc pašas, nevar iztikt bez cilvēka, kas uzrauga situāciju, tāpat arī automatizācijas process nevar iztikt bez kāda, kas novērtē un pieskata notiekošo. Īpaši krīzes situācijās, kad sistēmā kaut kas nogājis greizi, cilvēka loma, kas spēj rast risinājumus ir būtiska.

  1. Empātija

Lai arī cik attīstīta būtu tehnoloģija, tomēr mārketings balstās uz savstarpējo komunikāciju, ko pilnvērtīgi var nodrošināt tikai cilvēki. Mākslīgais intelekts, lai arī cik gudrs būtu, nespēj just empātiju un pilnvērtīgi uztvert cilvēku vēlmes.
Jāsecina, ka nākotnē mākslīgais intelekts būs lielisks palīgs dažādās jomās, tostarp arī mārketingā, tikai jāprot to pareizi izmantot.

Ja arī Jums ieinteresējušas PPC un Google AdWords plašās iespējas, sava uzņēmuma digitālās atpazīstamības attīstīšanai, sazinieties ar mūsu komandu un kopīgiem spēkiem atradīsim Jums atbilstošākos risinājumus.

Avots: SearchEngineLand