Ik gadu 23. un 24. jūnijā Latvijā tiek svinēti vasaras saulgrieži. Svētki, kuros izdevību paspīdēt ar spožāko mārketinga kampaņu izvēlas ikviens vietējais uzņēmējs kā arī ārvalstu līderi, kas seko līdzi valsts tradīcijām.

Svētku dienu pārzināšana valstīs, kurās veidojat sava produkta atpazīstamību, ir būtiska. Tas Jums sniedz izpratni par iedzīvotāju tradīcijām un paražām, ļaujot veidot indivuduālāku pieeju saviem klientiem. Viens no latviskāko svētku topa līderiem nepārrprotami ir Līgo svētki. Šogad tos sagaidīsim jau šīs nedēļas izskaņā, tādēļ nolēmām izpētīt, kādas ir populārākās latviešu Līgo svētku tradīcijas un kā uzņēmēji tās izmanto savā labā, lai arī Jūs varētu smelties idejas savām nākamā gada mārketinga kampaņām.

Pēc 2015. gadā veiktā pētījuma, kuru kompānija TNS  veica sadarbībā ar televīzijas kanālu LNT, tika noskaidrots, ka Latvijā populārākā Līgo svētku tradīcija ir šašliku cepšana, kam seko ugunskura kurināšana, jāņu siera gatavošana un ēšana, Līgu un Jāņu sveikšana, alus gatavošana un dzeršana, kā arī daudzas citas aktivitātes.

Dati: Pētījumu kompānija TNS, 2015, Attēls: 7guru

Līgo svētkos lielu popularitāti iemanto Ceļu Satiksmes Drošības direkcijas mārketinga kampaņas PRET braukšanu dzērumā. Ja ASV saka, ka Ziemassvētki sākas brīdī kad John Lewis izlaiž savu pirmo Ziemassvētku reklāmu, tad Latvijā mēs to pašu varētu teikt par CSDD un  Līgo reklāmām. Arī šogad CSDD turpina savu aizsākto mārketinga akciju  “Dusmīgs, toties dzīvs”. Kampaņas laikā uzmanība tiek vērtsa nevis uz dzērājšoferiem, bet gan to līdzcilvēkiem, kas attur vadītājus no sēšanās pie auto stūres reibumā. Pēdējo gadu tendeces norāda uz to, ka cilvēkiem vairāk paliek atmiņā mārketinga kampaņas, kas aizkustina sirdi un izraisa pozitīvas emocijas. Šī gada CSDD Līgo svēktu kampaņas reklāma –

 

Avots: CSDD Youtube kanāls

Svētku laikā par atmosfēru tiek padomāts gan lielveikalos, gan iepirkšanās centros, dekorējot telpas ar bērzu lapām un zariem, kā arī atmosfēras noskaņai atskaņojot svēkiem atbilstošu mūziku. Daudzos lielveikalos un uzņēmumu sociālo tīklu profilos vērojamas Līgo svētku akcijas un atlaides.

1. Veido kampaņas, balstoties uz tradīcijām

Latvijā Līgo svēkti tiek uztverti nopietni, un tos organizē atbilstoši tradīcijām. Veicot mārketinga aktivitātes, kas saistītas ar latviešu tautas tradīcijām, Jums palīdzēs iemantot cilvēku mīlestību. Piemēram, ja Jums pieder ēdināšanas iestāde, tad galdā lieciet svētkiem atbilstošus gardumus un noorganizējiet pasākumu svētku noskaņās (brančs, koncerts, dejas, alus dzeršanas vai šašliku ēšanas sacensības). Ja esat veikala pārstāvis parūpējieties par atmosfēru telpās – siers, alus, tautastērpi, mūzika. Nav nepieciešams ieguldīt daudz līdzekļu, taču šādas aktivitātes tiks novērtētas. Daudzi uzņēmumi svētku laikā saviem klientiem nosūta mazas svētkus dāvanas (lielākoties tradicionālos svētku gardumus), kā pateicību par ilglaicīgu un veiksmīgu sadarbību.

2. Aktivitātes sociālajos tīklos

Īpašu aktivitāti svētku laikā iespējams novērot uzņēmumu sociālo tīklu profilos, kur tiek veidotas dažādas svētku akcijas un kampaņas, ļaujot lietotājiem laimēt patīkamas, svētku tematikai atbilstošas balvas. Lai uzlabotu uzņēmuma profila reitingu sociālajos tīklos, ir nepieciešama nepārtaukta lietotāju iesaiste dažādās aktivitātes, piemēram, spēlējot spēles vai minot mīklas. Kādas aktivitātes vislabāk izvēlēties Līgo svētku laikā?

# Ja Jūsu mērķis ir uzkrāt pēc iespējas vairāk cilvēku kontaktu (e-pasta adreses, telefona numuri), izveidojiet testu ar svētkiem atbilstošiem jautājumie ļaujot testu aktivizēt tikai pēc e-pasta vai telefona numura ievadīšanas.
# Aiciniet līgotājus ievietot interesantākās fotogrāfijas no Līgo svētkiem, izmantojot Jūsu izveidotu svētku tēmturi. Tēmturī iekļaujiet sava uzņēmuma nosaukumu, lai veicinātu Jūsu zīmola atpazīstamību (iespējams piedāvāt laimēt balvas, lai veicinātu aktivitāti).
# Aiciniet lietotājus sacerēt savas līgo dziesmas un tautasdziesmas, uzvarētāju nosakot pēc visvairāk savāktajiem “patīk” ierakstam.
# U.tml.

3. Veido zīmola atpazīstamību valsts mērogā

Viens no efektīvākajiem veidiem, kā svētku laikā veicināt sava zīmola atpazīstamību, ir organizējot Līgo svētku pasākumus. Latvijā lielākie zīmoli savu atpazīstamību veido ne tikai organizējot Līgo svētkus, bet arī festivālus – “LMT Summer Sound”, “Lattelecom Positivus”, “Ondo.lv grandiozā ielīgošana Skroderdienas Silmačos” utt. Organizējot šādus pasākumus iespējams ne tikai veicināt zīmola atpazīstamību, bet arī nedaudz nopelnīt pārdodot pasākuma biļetes.

4. Svētku atlaides

Vienas no zināmākajām mārketinga kampaņām ir svētku atlaides, kad  produkti tiek nedaudz pielāgoti svētku tematikai – noformējums, etiķete u.tml. Atlaides patīk visiem, tādēļ ieprieciniet savus klientus ar patīkāmām svētku un pirmssvētku akcijām!

Top Media ir sertficēts Google partneris un Premier Badge īpašnieks, kas piedāvā maksas reklāmas iespējas četros populārākajos PPC (pay-per-click) kanālos – Google Adwords, Bing, Yandex un Facebook. Top Media spēs uzlabot Jūsu uzņēmuma rādītājus un ļaus ātrāk sasniegt vēlamos rezultātus, veidojot kreatīvas un oriģinālas reklāmas kampaņas. Ja vēlaties nodrošināt pārliecinošus rezultātus savam uzņēmumam vietējā un starptautiskajā tirgū un vienmēr būt lietas kursā par Google jaunumiem, droši sazinieties ar mums un piesakieties konsultācijai ar nozares speciālistiem. Top Media – vienmēr soli priekšā konkurentiem!

Avoti: 7guru