Parasti, veidojot mārketinga stratēģiju, primāri tiek izvēlēti divi mārketinga veidi – bizness biznesam jeb b2b (business –to- business) un bizness pircējam jeb b2c (business-to-consumer). Tomēr, spēlē iesaistījies jauns spēlētājs – h2h (human to human) jeb mārketings ‘cilvēks cilvēkam’. Atšķirībā no diviem iepriekšējiem, šis mārketinga veids par galveno izceļ tieši cilvēcisko faktoru, veidojot komunikāciju, kuras rezultātā ieguvējas būs abas puses. Īsāk sakot, mārketinga komunikācija jāveido, lai tā līdzinātos sarunai aci pret aci.

Vienkāršākais veids kā izpaužas h2h mārketings ir individuāla pieeja klientu vajadzībām. Piemēram, ja produkts vai pakalpojums klientam nav bijis pa prātam vai kaut kas nogājis greizi, tam ir iespēja sazināties ar kādu uzņēmuma pārstāvi, izmantojot uzņēmuma sociālos tīklus. Šāda veida komunikācija ir veiksmīgāka, kā, piemēram, sliktas atsauksmes atstāšana, jo tā ir gan ātrāka, gan efektīvākā konkrētās problēmas risināšanai.

Tomēr, ne tikai problēmu risināšanā vērts ievērot h2h mārketinga formu. Mūsdienās sociālie tīkli pasauli padarījuši krietni mazāku – ar cilvēkiem citās zemēs iespējams komunicēt tikpat viegli kā ar tiem, kas ir blakus; viņi pēc sajūtas ir “tepat blakus”. Cilvēki ar vien vairāk vēlas izjust ciešāku kontaktu arī ar uzņēmumiem un zīmoliem, kuru preces un pakalpojumus tie izvēlas. Tādēļ, veidojot mārketinga stratēģiju, vērts to balstīt uz nosacījumu, ka komunikācija tiek adresēta indivīdam, nevis pozicionēt to kā pircēju – pārdevēju lomu pildītājiem. Tas nozīmē, ka jāapzinās, ka aiz katra uzņēmuma vai zīmola stāv cilvēki, kas to veido un aiz katra pircēja – cilvēciskais faktors, kas ietekmē lēmumu pieņemšanu.

Arī satura mārketinga veidošanā vērts ņemt vērā cilvēcisko faktoru, tas tikai veicina lojalitāti zīmolam un pircēja emocionālo piesaisti uzņēmumam. Izpētīts, ka vairāk kā 90% pircējiem ir svarīgi komunicēt nevis ar uzņēmumu kā kopumu, bet gan ar cilvēkiem, darbiniekiem, kas pārstāv uzņēmumu. Tādēļ, veidojot satura mārketingu vērts atcerēties to, ka lasītājs, skatītājs vai klausītājs vēlēsies just cilvēcisko saikni.

Tātad, lai izveidotu cilvēks cilvēkam mārketinga stratēģiju jāņem vērā:

  • Jūsu klients vispirms ir cilvēks.
  • Iesaistīt mārketinga stratēģijā komunikācijas formu, kas liek klientam justies uzklausītam, saprastam un vajadzīgam.
  • Vislabākais veids kā uzlabot h2h komunikāciju, ir iesaistīt auditoriju sociālo tīklu darbībās, piemēram, rosinot diskusiju par dažādiem aktuāliem jautājumiem.
  • Komunikācijā veicināt empātiju, nevis lietišķumu, lai pircējs justos kā indivīds, nevis viens no tūkstoš pircējiem.

Tomēr, galvenais mārketinga stratēģijas izveidē – pazīt savu auditoriju un produktu. Tas nozīmē, ka ir gadījumi, kad pārlieku liela familiaritāte var kaitēt uzņēmuma tēlam vai zīmolam. Ir jāapsver visi par un pret, veidojot ciešāku kontaktu ar auditoriju, jo ne visiem šāds formāts var šķist pieņemams.

Ja arī Jūs vēlaties savam uzņēmuma izveidot veiksmīgu mārketinga stratēģiju, sazinieties ar mūsu speciālistiem un kopīgi atradīsim Jums piemērotākos risinājumus.

 

Avots: Marketingtechnews