Līdz ar pirmajām rudens lapām, veikalu plauktos parādās visdažādākā atribūtika veiksmīgai un krāšņai Helovīnu jeb Visu svēto nakts nosvinēšanai. Lai gan šiem svētkiem Latvijā ir gan piekritēji, gan krietns pulks noliedzēju, tas tomēr ir iemesls, lai lieku reizi pievērstu savam uzņēmumam uzmanību. Protams, veikaliem un kafejnīcām uzdevums ir krietni vieglāks – izgrebti ķirbji, dekorācijas un ķirbju produktu piedāvājums ēdienkartē. Bet kā ir ar digitālo mārketingu?

Digitālajai videi nepietiek tikai ar mākslīgo zirnekļu tīklu pinumiem un mirdzošu ķirbi visam pa vidu. Tomēr nozarē ir veiksmīgi piemēri, kas var palīdzēt gan tiem, kas jau laicīgi plāno nākamā gada aktivitātes, gan tiem, kas vēl grib ielēkt pēdējā vagonā un nedēļu pirms pašiem svētkiem mainīt savu mārketinga stratēģiju rudens sezonai.

Sociālie tīkli ir vispateicīgākie straujām īstermiņa izmaiņām. Mazliet pamainot saturu,  iespējams panākt pozitīvu rezultātu un iziet no ierastā ikdienas ritma, izmēģinot kaut ko jaunu un nebijušu. Ir dažādi veidi kā piesaistīt uzmanību Helovīnu laikā:

  • Padomi kā svinēt

Viena no meklētākajām lietām pirms svētkiem ir padomi kā padarīt svētkus labākus. Spēles, dekorācijas un uzkodas, kas noformētas atbilstoši tematikai, pirmssvētku laikā pilda visdažādāko sociālo tīklu saturu. Šo tendenci, protams, vieglāk izmantot tiem, kuru produkcija saistīta ar, piemēram,  pārtikas nozari vai interjera piederumiem, tomēr ļaujot vaļu iztēlei, var atrast veidu kā veidot DIY jeb izdari pats vai ‘padomi kā…’ saturu.

  • Pielīdzināt produktus svētkiem

Svētki ir laiks, kad radošākie mārketinga pārstāvji spēj svētku noskaņās ietērpt jebkuru produktu. Kurš gan ir teicis, ka Helovīni ir laiks tikai maskām un saldumiem? Piemēram, LG atraduši kā iesaistīt savu produkciju Helovīnu biedēšanas trakumā. (Video skaties te) Arī telefonu operatoru piedāvājums, kas šķietami vispār nav saistīts ar Visu svēto nakti, veiksmīgi iekļāvies vispārējā tematikā. (Video skaties te) Jo interesantāks un neparastāks saturs tiek radīts, jo lielāka iespēja, ka ar to dalīsies pēc iespējas plašāka auditorija.

  • Konkursi, atlaides un citi labumi

Tas, ka Ziemassvētki ir dāvināšanas laiks, ir skaidrs visiem, bet tas nenozīmē, ka zīmoli vai uzņēmumi arī Helovīnus nevar izmantot, lai iepriecinātu savu auditoriju. Šis ir lielisks laiks, kad pirms Ziemassvētku dāvanu trakuma, dot iespēju katram iepriecināt sevi pašu, piedaloties kādā konkursā vai piedāvājot atlaides un īpašus piedāvājumus. Protams, ideālā variantā – iesaistot Helovīnu tematiku.

Lielie zīmoli svētku sezonai gatavojas nopietni un jau laicīgi gatavo mārketinga stratēģijas, lai ne tikai piesaistītu uzmanību, bet arī, lai parādītu savu radošo garu un humora izjūtu. Ik gadu Helovīnu noskaņās tiek veidotas reklāmas kampaņas, kuru galvenais iemesls ir izklaidēt auditoriju. Tajās tiek iekļauti smieklīgi elementi, šausmu filmu fragmenti vai alūzijas, asprātīgi joki un dažreiz pat konkurentu draudzīga paķircināšana.

Viens no leģendārākajiem gadījumiem ir Pepsi un Coca Cola savstarpējā asprātību apmaiņa, Helovīnu kontekstā. Sākotnēji Pepsi  publicēja reklāmu, kurā redzama viņu zīmola bundžiņa ietērpta Coca Cola apmetnī, tā vēlot visiem biedējošu Helovīnu. Tomēr, Coca cola pārstāvji nesamulsa, un izmantoja šo savā labā – nomainot saukli uz ‘‘Visi vēlas būt varoņi’.(Vairāk lasi te)

 

Ne viens vien zīmols cenšas piedalīties un izcelties raibajā Helovīnu satura plūsmā.  Vairāk par 2016. gada veiksmīgākajām Helovīnu tēmas reklāmām lasi šeit. 

Ja esat iedvesmoti jau laicīgi sākt plānot digitālos risinājumus nākamā gada Helovīniem, vai varbūt Ziemassvētkiem – droši sazinieties ar Top Media un piesakieties konsultācijai ar nozares speciālistiem. Kopīgi atradīsim Jums atbilstošāko risinājumu.