Ziemassvētki ir ikgadēji svētki visā pasaulē, ar kuriem atzīmē ziemas saulgriežus un Kristus dzimšanu. Lielākajā daļā pasaules valstu šos svētkus svin no 24. līdz 26.decembrim. Šis svētku laiks mārketinga nozarē netiek tērēts velti – uzreiz pēc Helovīniem, no Ziemassvētku mārketinga kampaņām ir gandrīz neiespējami izvairīties. E-pasti ar svētku piedāvājumiem, ieraksti sociālajos tīklos, reklāmas televīzijā un radio – brīžiem liekas, ka mārketinga aktivitātes sāk iet “ārpus rāmjiem”, taču ir zīmoli, kas savas svētku kampaņas izstrādā cītīgi, sirsnīgi un pārdomāti.
Kā?
Šie zīmoli veido mārketinga kampaņas, kas viņu klientiem sagādā prieku. Šādas kampaņas iedarbojas uz cilvēku emocijām, un reklamē dalīšanos svētku sajūtas ar ģimeni, otrajām pusītēm, un reizēm pat cilvēkiem, kuri tiek iepazīti nejauši.
Svētku kampaņas mēs saņemam dažādās formās un izmēros. Iepazīstinām Jūs ar 7 lieliskām svētku kampaņām, par kurām informāciju ieguvām Hubspot blogā. Smelieties idejas arī Jūs, lai papildinātu savas šī gada svētku mārketinga aktivitātes.
Coca Cola Kanāda: Miers uz zemes… vai vismaz lielveikalā
Kad svētku laikā esam nonākuši līdz tirdzniecības centriem, tad liekas, ka cilvēki ir sadalījušies divās grupās – vieni, kas nevar apstāties ar alkohola un dekorāciju pirkšanu, savukārt, otri vēlas turēties pēc iespējas tālāk no šī visa svētku drudža.
Coca Cola pārstāvji Kanādā atklāja veidu, kā ar sava zīmola palīdzību svētku pieredzi tirdzniecības centros pārvērst pozitīvā piedzīvojumā, parādot to, ka iemīļotais dzēriens spēj savest visus kopā pat saspringtos laikos. Ar zemāk redzamo video uzņēmums dalījās sociālajos tīklos. Tajā divi cilvēki cīnās par vienu jaku līdz rod mieru, kopā baudot Coca Colas produktus.
A post shared by Coca-Cola Canada (@cocacola_ca) on Nov 23, 2016 at 5:05am PST
Video: Cocacola_ca Instagram
Šī ir tikai viena no jaunākajām kompānijas svētku mārketinga kampaņām. Kuram gan nepatīk Coca Colas smago mašīnu un polārlāču reklāmas?
REI: #OptOutside
REI ir uzņēmums, kurš nodarbojas ar sporta zīmolu preču pārdošanu. Pagājušajā gadā uzņēmums REI paziņoja, ka “Melnās Piektdienas” un “Pateicības dienas” laikā slēgs durvis visos savos tirdzniecības centros un noliktavās (droši vien esat informēti, ka lielākā daļa uzņēmumu šajā laikā noalgo papildspēkus un aktīvi reklamē izpārdošanas), lai darbinieki varētu saņemt brīvdienas no darba un lielveikaliem, un darītu to, kas viņiem patīk visvairāk – pavadītu laiku ārpus mājām.
Šogad REI ir atgriezies ar #OptOutside kampaņu. Uzņēmums ir izpelnījies uzmanību no diezgan lieliem zīmoliem un organizācijām, piemēram, Nacionālo Parku fonda, kuri arī aktīvi iesaistās kampaņas popularizēšanā.
Photo: National Park Foundation Business Account
Kampaņa motivē arī citus zīmolus pievienoties labdarības kustībai. Outdoor Research piedalās akcijā, ziedojot 10 dolārus “Paradox Sports” par katru Instagram ierakstu, kurš iekļauj bildi kā arī #OptOutside un #OutdoorResearch tēmturus.
Photo: Outdoor Research Instagram account
WeWork: #wwgiftguide
Izklausās neiespējami, ka B2B zīmols spētu izveidot aizkustinošu svētku kampaņu, taču uzņēmumam WeWork tas ir izdevies. Šis uzņēmums nodarbojas ar darbinieku un ofisa vietu nodrošināšanu visā pasaulē. WeWork izveidoja kampaņu #wwigiftguide.
Žurnālā uzņēmējiem “Creator” WeWork vairāk kā 2 nedēļas piedāvāja rakstu sēriju ar nosaukumu “Gids Svētku Dāvanām: Labākās Dāvanas ar Personisku Pieskārienu”. Šo divu nedēļu laikā tika publicēti 4 segmentēti gidi, katrs par savu tēmu – “dāvanas ar personiski pieskārienu”, “dāvanas, kas palīdzēs sākt ballīti”, “dāvanas ģimenei” , “dāvanas digitālajiem klejotājiem” utt.
Labākais šajā kampaņā – katrs gids piedāvāja iegādāties produktus no WeWork sadarbības partneriem. Svētku laikā B2B uzņēmums WeWork izvēlējas atbalstīt uzņēmējus. Ar kampaņu un stāstiem uzņēmums dalījās sociālajos tīklos, izmantojot tēmturi jeb hashtagu #wwgiftgiude un iedrošinot cilvēkus dalīties ar dāvanām, kuras tie iegādājušies šajos svētkos.
Photo: Creator.wework.com homepage
Dollar Shave Club: Svētku Skūšanās Komplekts
Dažreiz mēs izbaudām nedaudz “riebīgu” mārketingu. Iespējams tādēļ gribās ķiķināt skatoties šo Dollar Shave Club, skūšanās komplekta video reklāmu – dāvana, kurai “netur līdzi” citas dāvanas.
Šis ir perfekts piemērs īsam un uzjautrinošam video, kuru ievietot sociālajos tīklos. Sniegavīrs, kurš atrodas uz džempera bija pārāk greizsirdīgs, lai izturētu satriecošo svētku skūšanās komplektu, tādēļ izmanto fēnu, lai atvieglotu sevi no greizsirdības nastas.
A post shared by Dollar Shave Club (@dollarshaveclub) on Nov 17, 2016 at 5:25pm PST
Hingle – Pastāsti, par ko esi pateicīgs
Novembrī iepazīšanās aplikācija Hingle izsūtīja e-pastus, tajos ievietojot vienu un to pašu jautājumu tās lietotājiem “Par ko tu esi pateicīgs?”, izmantojot iespēju pastāstīt par neseno “re-brandingu” un izaugsmi, par kuru pats Hingle ir ļoti pateicīgs (atsaucoties uz e-pastu).
Laiks šādai mārketinga akcijai ir nevainojams. Šis svētku laiks ir pazīstams ar sentimentalitāti un vēlmi starp cilvēku masām atrast kādu, ar ko pavadīt kopā šo laiku (patiesībā reklāmas, kas strādā uz sentimentalitāti, darbojas par 50% labāk nekā tās, kuras ir emocionālas, neatkarīgi no sezonas).
Hingle izmantoja šo e-pastu, lai radītu Ziemassvētku noskaņu un virzītu lietotāju uzmanību uz aplikāciju, kas palīdz cilvēkiem atrast jēgpilnas attiecības nevis īslaicīgas alternatīvas.
Photo: Hingle email campagne
EDEKA- #heimkommen
Atsaucoties uz svētku sentimenta vērtību mārketingā, kuru pieminējām Hingle aprakstā, lūk Jums būs asaras raisošs video no Vācu lielveikala EDEKA.
2015.gada TV svētku reklāma #Heimkommen, kura no Vācu valodas tulkojas kā “pārrašanās mājas” stāsta par izpratni. Reklāma māca to, kas svētku laikā ir vissvarīgākais – laika pavadīšana kopā ar ģimeni un cilvēkiem, kurus mīli.
Reklāmā padzīvojis kungs gatavojas kārtējos Ziemassvētkus pavadīt viens pats, kopš viņa bērni plānotās vizītes parasti atceļ pēdējā brīdī. Reklāma parāda to, ka pieaugušie bērni saņem vēstules, kurās rakstīts, ka viņu tēvs ir pametis šo pasauli. Kad bērni pārrodas mājas, tos par pārsteigumu sagaida dzīvs un vesels tētis. Reklāmā viņš saka:”Kā citādāk es Jūs visus būtu savedis kopā?”
Reklāmas beigās, izņemot gardi uzklāto maltīti, nav redzama cita norāde, ka EDEKA būtu tirdzniecības centrs, bet video ir emocionāls un tāds, ar kuru vērts dalīties. Reklāma saņēma 33,5 miljonus skatījumu nedēļas laikā pēc tās publicēšanas.
Šogad EDEKA ir izveidojusi jaunu Ziemassvētku reklāmu, kura no Vācu valodas tulkojas kā “#laiks – EDEKA Ziemassvētku reklāma”. Šogad reklāma stāsta par to, kā svētku neprāts var likt mums aizmirst par svarīgākajām lietām – laika pavadīšanu ar tiem, kurus mīli.
H&M Sanāciet Kopā
Tikai ieskatieties H&M Youtube lapā un Jums būs skaidrs, ka šis zīmols skaidri zina, kā izmantot video mārketingu savā labā. H&M Ziemassvētku mārketinga aktivitātes nav nekāds izņēmums. Neseno svētku video režisēja Wes Andersons ar Adrianu Brodiju galvenajā lomā. Video sasniedza pirmās pozīcijas gandrīz uzreiz pēc tā publicēšanas. 24 stundas pēc tā ievietošanas video vietnē Youtube, tas joprojām atradās pirmajās pozīcijās.
Reklāma ir smalki izstrādāta. Tā vietā, lai zīmols kliegtu “Lūk, te ir jaunie ziemas produkti mūsu katalogā” H&M tās iekļāva savā video stāstā, kuram starp citu ir pavisam maz saistības ar apģērbiem. Atcerieties – svētku laikā mārketings nav “jābāž sejā”. Svētki ir labākais laiks, kad mārketinga aktivitātes izveidot tā, lai tās paliktu atmiņā ilgtermiņā.
Top Media novēl Jums sagaidīt mierīgus un brīnumainus Ziemassvētkus kopā ar tiem, kurus mīlat. Šis ir laiks, kas spēj ienest mieru un saticību ne tikai Jūsu ģimenē, bet piedāvāt arī brīnumainus rezultātus Jūsu mārketinga kampaņām.
Pareizi veidota mārketinga stratēģija, interesants un pilnvērtīgs saturs, un kvalitatīvas reklāmas spēs uzlabot kampaņu rādītājus un ļaus ātrāk sasniegt vēlamos rezultātus. Ja arī Jūs vēlaties saņemt pārliecinošus rezultātus sava uzņēmuma mārketinga kampaņām, droši sazinieties ar mums un piesakiet konsultāciju ar nozares speciālistiem.
Comments