top of page
Writer's pictureTop Media

Biznesa komunikācijas etiķete sociālajos tīklos

Mūsdienu digitālajā vidē, lai veidotu komunikāciju ar klientiem un biznesa partneriem, nepietiek tikai ar mājaslapu. Sociālie tīkli ir ieņēmuši nozīmīgu lomu komunikācijas procesā. Būtiski ir veidot komunikāciju, kas veido gan pozitīvu tēlu par zīmolu, gan atbilst konkrētā sociālā tīkla etiķetei.

 

Kāpēc veidot komunikāciju sociālajos tīklos?

Nereti uzņēmumu pārstāvji šaubās un neizprot iemeslus, kāpēc ieguldīt laiku un resursus sociālo tīklu profilu izveidē un uzturēšanā. Tomēr, iemesli ir dažādi:

  1. Palielināt sasniegto auditoriju – būt ātri un ērti pieejamiem mērķauditorijai.

  2. Palielināt datplūsmu uz mājas lapu – dalīties ar svarīgāko un aktuālāko informāciju par produktiem un piedāvājumiem.

  3. Veidot klientu lojalitāti – uzsvērt ērtas saziņas iespējas, klientu atblasta sistēmu un parādīt uzņēmuma cilvēcisko pusi.

  4. Sasniegt nišas auditorijas – rast iespēju sasniegt auditorijas, kas parasti neapmeklē jūsu mājaslapu.

  5. Veidot biznesa kontaktus – veidot komunikāciju ar citiem nozares pārstāvjiem un potenciālajiem biznesa partnriem.

 

Biznesa komunikācijas etiķete sociālajos tīklos


Facebook ir ne tikai populārākais sociālais tīkls pasaulē, bet arī lielisks komunikācijas kanāls, kurā sasniegt mērķauditoriju un sadarbības partnerus. Veidojot saturu un komunicējot atcerieties:

  1. Atbildiet uz visām ziņām un komentāriem, gan labiem, gan ne tik pozitīviem. Nestrīdieties pretī, bet gan parādiet, kas sapratāt kritiku vai pasakaties par pozitīvu novērtējumu. Tas parādīs komunikācijas profesionalitātes līmeni. Kā arī cenšaties uz ziņām atbildēt maksimāli ātri, tad Facebook platforma jums piešķirs nozīmīti, ka jūsu lapa ir atsaucīga un ar to ērti komunicēt.

  2. Ievērojiet 80/20 likumu. Tas nozīmē, ievietojiet 80% satura, kas izklaidē, izglīto un informē auditoriju, bet 20% satura, kas veidots ar mērķi pārdot.

  3. Neievietojiet saturu, kas tikai aicina sekot Jūsu lapai vai dalīties ar ziņām, īpaši citās biznesa lapās.

  4. Ierakstus ieteicams veidot pirmās personas daudzskaitlī, kā uzņēmuma vārdā, piemēram ‘Esam priecīgi paziņot, ka…’

Instagram galvenokārt ir platforma, lai dalītos ar skaistiem attēliem, nevis gariem ierakstiem. Izmantojot Instagram, ņemiet vērā:

  1. Ievietojiet attēlus vienā stilā, kas asociējās ar jūsu zīmolu. Veidojiet vienotu vizuālo identitāti.

  2. Izmantojiet stāstu sadaļu, lai dalītos ar aktuālāko informāciju, aizkadra materiāliem un ikdienas attēliem kas saistīti ar uzņēmumu, tā izceļot cilvēcisko faktoru.

  3. Izmantojiet tikai tās mirkļbirkas, kas atbilst ierakstam, kā arī neizmantojiet pārāk daudz. Maksimālais mirkļbirku skaits, ko varētu izmantot ir 11.

Platforma Twitter galvenokārt biznesa vidē izmantota īsiem paziņojumiem par aktualitātēm un jaunumiem. Tādēļ, izvēloties Twitter zīmola komunikācijai, atcerieties:

  1. Izvēlaties 1 vai 2 tēmai atbilstošas mirkļbirkas. Šāda tipa ieraksti sasniedz līdz 21% lielāku auditoriju.

  2. Ieturiet profesionālu pozīciju informējot par aktualitātēm, nevis stāstiet, ko darbinieki šodien darīja ofisā. (Šāda tipa informāciju atstājiem instagram stāstiem.)

  3. Ievietojiet īsu saturu, ja nepieciešams ievietot garāku informāciju – norādiet saiti, piemēram, uz Facebook ierakstu vai blogu mājaslapā.

LinkedIn ir platforma profesionālai bizness biznesam (b2b) komunikācijai. Tādēļ arī ierakstiem un ziņojumiem jābūt ieturētiem lietišķā stilā. Ņemiet vērā:

  1. Nepievienojiet personīgos kontaktus, izmantojot darba profilu, tas veido neprofesionālu priekšstatu.

  2. Iesaistieties tematiskajās diskusijās un dalieties ar informāciju tikai par savu nozari un tēmām, kurās esat kompetenti.

  3. Dalieties ar informāciju par uzņēmuma sasniegumiem un apbalvojumiem, nevis ar ainiņām no ofisa ikdienas.

 

Ja arī Jūs vēlaties efektīvi izmantot plašās sociālo tīklu iespējas un veidot profesionālu priekšstatu,  sazinieties ar mūsu komandu un kopīgiem spēkiem atradīsim Jums atbilstošākos risinājumus. Lai uzzinātu aktuālāko informāciju par nozares jaunumiem, piesakies Top Media jaunumu ziņojumiem!

[vc_column_inner width=”1/2″][vc_btn title=”Sazināties!” shape=”square” color=”sky” align=”center” link=”url:http%3A%2F%2Ftopmedia.lv%2Fkontakti|||”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_btn title=”Pieteikties!” shape=”square” color=”sky” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Ftopmedia.lv%2Fpiesakies-jaunumiem%2F|||”]

360 views0 comments

Comments


bottom of page