Facebook ir sociālo tīklu platforma, kurā iespējams komunicēt ar poteniciālajiem un esošajiem klientiem mazliet neformālākā gaisotnē. Facebook šobrīd ir populārākā sociālo tīklu platforma pasaulē, kam seko Youtube, Instagram un Twitter. Šajā rakstā paskaidrosim, kādēļ biznesa lapai ir nozīmīgs liels sekotāju skaits, kā arī definēsim 10 konkrētus soļus tā sasniegšanai.
Kādēļ biznesa lapai ir nepieciešami daudz sekotāji?
Biznesa lapas ar iespaidīgu fanu skaitu ne tikai veicina uzņēmuma un mājaslapas atpazīstamību, bet tām ir arī citas priekšrocības:
Liels sekotāju skaits rada uzticību – ja Jūs nespējat izprast saikni starp Facebook lapas faniem un lietotāju uzticību biznesam, paturiet prātā, ka US State Department iztērēja 630 tūkstošus dolāru, lai palielinātu savas Facebook lapas fanu skaitu no 100 tūkstošiem uz 2 miljoniem lietotāju laika posmā no 2011. līdz 2012. gadam (rakstu iespējams izlasīt MarketingLand mājaslapā). Kādēļ viņi to darīja? Mūsdienu biznesa pasaulē mājaslapai vai blogam ir nepieciešams liels Facebook fanu lapas sekotāju skaits, lai lietotājiem radītu uzticību, ka lapa ir oficiāls uzņēmuma pārstāvis. Iespējams, 5 gadus atpakaļ šim faktoram nebūtu nekādas nozīmes, taču 21. gadsimtā šādai sociālajai atpazīstamībai ir ļoti būtiska loma.
Vairāk lapas fanu, vairāk mājaslapas apmeklētāju – jo vairāk sekotāju ir Jūsu biznesa lapai, jo lielāka iespēja, ka vairāk lietotāju savā laika joslā redzēs Jūsu ierakstus un apmeklēs mājaslapu. No veiktajiem ierakstiem biznesa lapā, tos procentuāli redz aptuveni 4% lapas fanu. Šis cipars, protams, var mainīties, taču ir būtiski saprast, ka ja Jums, piemēram, ir 10 tūkstoši lapas fanu, pēc dabiskajiem meklēšanas rezultātiem Jūsu jaunos ierakstus redzēs tikai 300 – 400 no viņiem.
Liels Facebook sekotāju skaits ir noderīgs, optimizējot SEO – lai gan Google neatzīst to, ka sociālo tīklu platformas ietekmē mājaslapas pozīcijas meklētājtīkla organiskajos rezultātos, rezultāti un izpēte pierāda pretējo. Veicot izpēti, pierādās, ka daudzas mājaslapas ar atpazīstamām Facebook lapām meklētājtīkla organiskajos rezultātos performē labāk nekā mazāk atpazīstamas mājaslapas.
Kā tikt no 0 līdz 10’000 Facebook faniem?
Kad zināt kā liels skaits Facebook biznesa lapas fanu ietekmēs Jūsu biznesa un mājaslapas attīstību, soli pa solim apskatīsim arī to kā nonākt no 0 – 10 tūkstošiem kvalitatīvu lapas sekotāju.
1. solis - Jums ir nepieciešama Facebook biznesa lapa
Iespējams, šis solis skanēs nedaudz muļķīgi, taču lietotājiem, kas nekad iepriekš nav saskārušies ar reklāmu sociālajos tīklos, arī šis var būt jaunums – personīgā Facebook lapa atšķiras no uzņēmuma biznesa lapas.
Ja vēlaties dalīties ar savām atvaļinājuma vai dzimšanas dienas bildēm, tad Jums ir nepieciešama personīgā lapa, taču, ja vēlaties piesaistīt fanus un sekotājus sava uzņēmuma mājaslapai, Jums ir nepieciešams izveidot uzņēmuma Facebook biznesa profilu.
2. solis - Optimizē savu Facebook biznesa lapu
Vienkāršākie optimizēšanas darbi, ko iesakām: izvēlieties biznesa lapai draudzīgu nosaukumu (lietotājvārdu), izveidot pievilcīgu lapas aprakstu (mazajā apraksta lauciņā) un piedāvāt precīzi noformulētu informāciju par uzņēmumu (garajā apraksta lauciņā), tajā iekļaujot ziņas par biznesu kopumā un uzņēmuma misiju un, protams, saistošu saturu.
Publicēta satura kvalitāte Jūsu Facebook lapā palīdzēs Jums nokļūt vai nu līdz panākumiem vai neveiksmei. Ar veiksmīgi optimizētu Facebook lapu ir vienkāršāk piesaistīt jaunus apmeklētājus un saņemt vairāk “patīk” no atmaksātajām reklāmām.
3. solis - Veidojiet atpazīstamību ar personīgā Facebook konta palīdzību
Atgriežoties pie pirmā soļa – lai gan minējām, ka uzņēmumam ir nepieciešama biznesa lapa nevis personīgais profils, Jums joprojām ir nepieciešams aktīvs personīgais Facebook konts.
Viens no veidiem, kā palielināt ieraksta efektivitāti – pēc jauna ieraksta izveidošanas biznesa lapā, dalīties ar ierakstu uz savas personīgās Facebook sienas. Rezultātā lietotāji, ar ko Jums ir izveidota draudzības saite sociālo tīklu platformā, būs aktīvāki pogas “patīk” izmantošanā un cita veida iesaistē. Līdz ar to Facebook automātiski Jūsu ierakstus faniem rādīs vairāk (dabiskajā meklēšanā).
Tātād viens no veidiem kā palielināt ierakstu redzošo lapas fanu 4% slieksni, ir dalīties un reklamēt ierakstus arī no sava personīgā Facebook profila. Protams, neaizmirstiet uzaicināt visus savus draugos “ielaikot” Jūsu biznesa lapu un dariet to katru reizi, kad iegūstat sev jaunu Facebook draugu.
4. solis - Ievietojiet Facebook “like box” savā mājaslapā
Ir trīs iemesli, kādēļ Jums nepieciešams ievietot Facebook “like box” savā mājaslapā:
1. Šādi Jūs asociējat savu mājaslapu ar Facebook lapu. Citiem vārdiem sakot – Jūs parādiet Google , ka šī ir Jūsu oficiālā Facebook biznesa lapa;
2. Kad uzņēmuma lapai jau ir daudz fanu, šis ir lielisks iemesls lepoties – lolot, priecāties un rādīt citiem lietotājiem;
3. Iespēja dabiski audzēt biznesa lapas fanu skaitu.
“Like box” iespējams izvietot lapas “sidebar” sadaļā, taču nevajadzētu to veidot pārāk lielu. Likebox jābūt tādā izmērā, lai visu uz tā nepieciešamo informāciju būtu iespējams izlasīt. Vēl viena iespēja ir izveidot “pop-up box”, kas parādās 60 sekundes pēc tam, kad lietotājs jau ir uzturējies Jūsu mājaslapā, ticis līdz lapas apakšai vai mēģinājis lapu pamest.
5. solis - Sekojiet ieteikumiem, lai palielinātu lietotāju aktivitāti un iesaistīšanos
Šeit būs daži ieteikumi, kas palīdzēs veicināt lietotāju aktīvu iesaistīšanos Jūsu biznesa lapas aktivitātēs:
1. Dalieties ar saturu, kuru lietotāji sagaida redzēt Jūsu Facebook lapā. Piemēram, ja Jūsu mājaslapa ir saistīta ar sociālajiem tīkliem, tad dalieties ar saturu, kas stāsta par Facebook, Snapchat, Instagram nevis, piemēram, par sportu vai mūziku. Ja Jūsu lapas sekotāji vēlēsies lasīt saturu par sportu, ticiet – viņi to atradīs;
2. Atcerieties, ka Jūsu fani seko informācijai biznesa lapā, lai saņemtu ziņas par atjauninājumiem Jūsu mājaslapā un nozarē nevis uzņēmuma ekskursijām un kopīgajiem pasākumiem. Facebook biznesa profilā vajadzētu likt uzsvaru uz Jūsu mājaslapu un nozari, kurā darbojaties;
3. Atcerieties – ja dalaties ar citu biznesa profilu saturu, tad tikai ar informāciju, kas ir atbilstoša Jūsu nozarei;
4. Nekoncentrējieties tikai uz pārdošanu – regulāri daloties ar reklāmām Jūs “atbaidīsiet” lapas fanus. Ja Jums ir reklāma, ar kuru dalīties vai kas tāds, kas Jūsu faniem būs ieguvums (atlaides) – dariet to! Tikai nepārcentieties!
6. solis - Dalieties ar interesantu un kvalitatīvu saturu (ne tikai saitēm)
Veidojot Facebook saturu, ir svarīgi atcerēties, ka dažkārt nepieciešams atjaunot statusu ar īsiem un informatīviem ierakstiem, nevis tikai saitēm uz bloga rakstiem un jaunumu sadaļām. Ikdienā veidojot saturu sociālo tīklu profiliem un mājaslapas jaunumu sadaļām, esam novērojuši, ka ieraksti iegūst daudz lielāku atsaucību, ja pirms saites ievietošanas ir izveidots arī neliels jaunumu sadaļas apraksts.
Kad Jūs veidojat saturu mājaslapas jaunumu sadaļā un pēc tam ar to dalaties Facebook biznesa lapā, ieraksts izskatās aptuveni šādi:
Attēls: Top Media Facebook konts
Ja esat papildinājis ierakstu ar informatīvu saturu par gaidāmajiem jaunumiem, tad ieraksts izskatās šādi –
Attēls: Top Media Facebook konts
7. solis - Dalieties ar attēliem, video un emocijām
Apskatot veiksmīgu un atpazīstamu Facebook lapu saturu, novērojām, ka liela daļa biznesa lapu dalās ar attēliem, video, informatīviem grafikiem un tabulām, pievienojot saturu, kas paskaidro to, kas redzams vizuālajā saturā. Šāds saturs veicina lietotāju aktivitāti un izraisa aktīvaku mijiedarbību ar lietotājiem (like & share).
8. solis - Izrādiet iniciatīvu, lai iegūtu vairāk lapas fanu & sekotāju
Kādēļ sociālo tīklu lietotājiem vajadzētu izvēlēties “piesekot” tieši Jūsu biznesa lapai?
Jums ir jāizrāda iniciatīva, lai lietotāji izvēlētos sekot līdzi tieši Jūsu veidotajam saturam.
Lūk, dažas idejas, kuras ir vērts apsvērt/ ņemt vērā:
Kvalitatīva informācijas atjaunošana – pirms publicējat saturu savā biznesa lapā, pārliecinieties, ka ievietotā informācija sniegs lietotājiem vērtīgu un noderīgu informāciju. Ja saturs lietotājiem būs interesants viņi ar to dalīsies un Jūs piesaistīsiet arvien jaunus lapas sekotājus;
Konkurss – daudzas mājaslapas veido Facebook konkursus, kuros iespējams saņemt vērtīgas un mazāk vērtīgas balvas. Lai piedalītos konkursā, lietotājiem nepieciešams nospiest “patīk” konkursa ierakstam. Atcerieties, ka šāda veida aktivitātes var nestrādāt pārāk labi, ja Jūsu lapai ir mazs sekotāju skaits;
Satura atjaunošana – ja Jūsu mājaslapai ir blogs, piedāvājiet lietotājiem sekot līdzi savai biznesa lapai un vienmēr būt lietas kursā par bloga atjauninājumiem.
9. solis - Jums ir jāreklamē sava lapa un tajā ievietotais saturs
Neskaitot visas iepriekš minētās darbības, Jums ir jāapsver savas biznesa lapas reklāma. Atcerieties, ka nebūs tā, ka mistiski saņemsiet neskaitāmus biznesa lapas fanus. Biznesa lapa ir jāreklamē ne tikai Facebook, bet arī ārpus tā:
Sociālie tīkli – ja Jums ir biznesa lapas arī citās sociālo tīklu platformās, tad periodiski aiciniet savus fanus sekot līdzi jaunumiem Facebook. Esiet pieklājīgi un izskaidrojiet, kādas priešrocības viņiem tas sniegs;
Reklāma Twitter – katru reizi, kad esat piesaistījis jaunu sekotāju savā Twitter profilā, nosūtat tam personalizētu vēstuli, kurā aicināt lietotāju sekot līdzi jaunumiem arī Jūsu Facebook lapā. Tas var būt nedaudz laikietilpīgi, taču ir efektīvi;
Jaunumu avīze – ja Jūsu uzņēmumam ir jaunumu avīze, vai arī Jūs sazināties ar saviem klientiem, izmantojot e-pastu, aiciniet viņus sekot līdzi jaunumiem arī Facebook. Nepievienojiet tikai saiti uz Facebook lapu, bet pieklājīgi un laipni aiciniet viņus tai sekot.
10. solis - Facebook reklāmas ir obligātas
Pēdējais solis, kas ir arī vieglākais un efektīvākais veids kā piesasitīt jaunus lapas fanus, ir Facebook reklāma. Šis ir arī vienīgais maksas veids, kuru piedāvājam, lai Jūs palielinātu savas Facebook lapas fanu skaitu.
Facebook piedāvā “self-service” jeb pašapkalpošanās platformu, kurā iespējams izvēlēties un veidot kampaņas atbilstoši Jūsu biznesa interesēm – reklamējot savu biznesa lapu, “boostojot” jeb paceļot ierakstus augstāk un parādot tos lielākai sabiedrības daļai, palielinot reklāmguvumu skaitu (pirkumi, pieteikumi), kā arī izvēloties citus mērķus, ko vēlaties sasniegt, izmantojot maksas reklāmas.
Jo interesantāks būs izvēlētais saturs, jo vairāk “patīk” saņemsiet gan ierakstiem, gan biznesa lapai, tādēļ rūpīgi pārdomājiet, kādu saturu vēlaties rādīt savai izvēlētajai auditorijai.
Ja izmantojat reklāmu Facebook, lai saņemtu reklāmguvumus no neitrālas publikas, Jums ir jāmāk organizēt darbu un optimizēt rezultātus šajā platformā.
Nav laika ieguldīt tik daudz darba, taču vēlaties saņemt pārliecinošus rezultātus Facebook reklāmas platformā? Vēlaties palielināt klientu skaitu, aizpildīto anketu daudzumu, kā arī uzlabot fanu skaitu savai biznesa lapai? Droši sazinieties ar Top Media un piesakieties konsultācijai ar nozares speciālistiem.
Avots: Reliablesoft.net
Comments