Mājas lapas datplūsma (traffic) ir nozīmīgs rādītājs ikvienai mājaslapai. Jo vairāk mērķauditorijas pārstāvju apmeklē lapu, jo lielāka iespēja uzlabot zīmola tēlu, veidot auditorijas lojalitāti un, protams, nodrošināt vairāk pārdotu porduktu vai pakalpojumu. Šī iemesla dēļ straujš datplūsmas kritums var radīt uzņēmumam zaudējumus un zemākus ieņēmumus.
Kādi var būt datplūsmas rezultātu krituma iemesli?
Iemesli var būt dažādi – sākot ar tehniksām problēmām, izmaiņām mājaslapā, neatbilstošai optimizācijai līdz pat Google algoritmu izmaiņām un satura neatbilstībai.
Izmaiņas mājas lapā Pirmā vieta, kur meklēt rezultātu izmaiņu iemeslu – pati mājas lapa. Datplūsmas strauju samazināšanos var izraisīt izmaiņas, kas veiktas mājaslapā. Tas nebūt nenozīmē, ka kaut kas lapā ir natgriezeniski sabojāts. Tomēr, piemēram, jauns dizains var ietekmēt lapas ielādes ātrumu, kas var ietekmēt datplūsmas rezulātus. Arī lapas uzbūves izmaiņas un satura izkārtojums vai lapas kvalitātes kritums var būt par iemeslu. Ir dažādi rīki, kas nosaka lapas ātrumu (piemēram, Website speed test) un dažādi saraksti pēc kā analizēt lapas kvalitāti – website design checklist.
Sezonalitāte un tendences Viss plūst un mainās, īpaši digitālajā vidē. Viens no datplūsmas rezultātu izmaiņu iemesliem var būt jauna tendence vai sezonalitātes izmaiņas. Pētot patērētāju uzvedību un pirkšanas paradumus, skaidrs ir viens – ļoti liela nozīme ir konkrētā perioda tendencēm. Par datplūsmas rezultātu kritumu iemeslu var būt jauna tendence, kas aizēno jūsu produktu vai pakalpojumu. Tendencēm līdzi sekot var izmantojot Google rīku – Google Trends. Protams, tas nenozīmē, ka produkts ir novecojis un vairs nav modē, vienkārši ir jāpardomā tā pasniegšanas veids un pielāgošana konkrētā perioda aktualitātēm.
Ārējie faktori Dažādi ārējie faktori, kas nav tieši saistīti ar lapu arī var būt par iemeslu datplūsmas rezultātu kritumam. Piemēram, meklētājprogrammu algoritmu izmaiņas. Google periodiski veic uzlabojumus, kas var ietekmēt rezultātus. Tāpat arī citas platformas, kurās ievietojat saturu, kas ved uz mājaslapu, iespējamas izmaiņas, kas var ietekmēt datplūsmu. Piemēram, šobrīd Facebook ir pārmaiņu procesā, kas noteikti ietekmē un ietekmēs ne vienas vien lapas rezultātus – vairāk lasi te.
Situācija: Datplūsmas rezultāti samazinājušies, bet lapas rangs (pozīcija organiskajos meklēšanas rezultātos) palicis nemainīgs.
Ne vienu vien ir piemeklējusi situācija, kad pārbaudot SEO rezultātus, analītikas datus un AdSense impresijas tiek konstatēts, ka datplūsmas rezultāti strauji samazinājušies, bet reitings palicis nemainīgs. Kā salabot to, kas daļēji nemaz nav salūzis?
Protams, kā iepriekšminēts, iemesli var būt dažādi. Šāda tipa situāciju iemesli parasti jāmeklē ārpus pašas lapas. Ja reitings palicis nemainīgs, problēmu nav radījusi pati lapa, bet tie var būt dažādi ārējie faktori, ar kuriem jārēķinās meklējot risinājumus.
Risinājumi
Izmantojot Google Analyrics kā gidu problēmu risināšana, jāuzdod sev dažādi jautājumi, kas aizvedīs pie problēmas iemesla un risinājuma:
Vai lapas kods (source code) atbilst izsekošanas ID (tracking code)? Nereti problēmas rodas tāpēc, ka tiek analizēti nepareizie dati. Šiem diviem kodiem ir jāsakrīt, citādi analizētie dati ir neatbilstoši.
Vai visi dati ir iekļauti? Bieži gadās, ka dati, ko sniedz Google Analytics nav pilnīgi un netiek iekļauta jaunākā informācija. Visbiežāk netiek iekļauti konkrētās dienas dati, īpaši, ja datu analizēšana notiek no rīta.
Vai iekļauta pietiekami apjomīga informācija? Jaunām lapām nepieciešami vairāki mēneši, lai sakrātu pietiekami daudz datu, ko analizēt. Dati var svārstīties, tāpēc nav ieteicams salīdzināt, piemēram, janvāri ar februāri, bet gan analizēt datus ilgākā laika posmā.
Kad novērstas 3 pamata kļūdas, jāmeklē papildus risinājumi kā uzlabot datplūsmas rezultātus. Piemēram,
Uzlabot satura kvalitāti un atbilstību auditorijas vajadzībām;
Pievērst uzmanību satura reklamēšanai, lai kvalitatīvais saturs sasniedz maksimāli lielu auditoriju;
Uzlabot SEO rezultātus.
Ja nesen veikta lapas pārbūve un dizaina nomaiņa, īpaša uzmanība jāpievērš lapas struktūrai. Pārmaiņas nedrīkst šokēt lietotāju un radīt neizpratni – kur meklēt konkrētu lapas daļu. Šāda tipa situācijas var radīt negatīvu iespaidu, tā palielinot to lietotāju skaitu, kas strauji pamet lapu.
Ja arī Jūs vēlaties uzlabot savas mājaslapas datplūsmas rezultātus, sazinieties ar mūsu komandu un kopīgiem spēkiem atradīsim Jums atbilstošākos risinājumus. Lai uzzinātu aktuālāko informāciju par nozares jaunumiem, piesakies Top Media jaunumu ziņojumiem!
[vc_column_inner width=”1/2″][vc_btn title=”Sazināties!” shape=”square” color=”sky” align=”center” link=”url:http%3A%2F%2Ftopmedia.lv%2Fkontakti|||”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_btn title=”Pieteikties!” shape=”square” color=”sky” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Ftopmedia.lv%2Fpiesakies-jaunumiem%2F|||”]
Comments