Ja esi uzņēmējs, kura galvenā mērķauditorija ir uzņēmumi, nevis patērētāji, tad auditorijas atlasi veikt būs nedaudz sarežģītāk. Šoreiz svarīgs nav ne dzimums, ne vecums. Iespējams, dažkārt tas ir svarīgi, bet Jūs to nekad neuzzināsiet pirms nesaņemsiet uzaicinājumu uz biznesa tikšanos.
Bieži vien mēs neuzdrošināmies par savu mērķauditoriju izvēlēties lielus uzņēmumus. Iemesls tam ir bailes no neveiksmes un pārliecības trūkums savām spējām, tomēr citreiz ir vērts riskēt, jo augsta līmeņa uzņēmumi ar lieliem apjomiem nesīs lielāku peļņu un pievienoto vērtību Jūsu uzņēmumam. Šeit lieliski iederas teiciens:
“YOU ARE NOT AFRAID OF HEIGHTS, YOU ARE AFRAID OF FALLING”
Jeb “Tev nav bail no augstuma, Tu baidies no kritiena”. Nav neviens uzņēmējs, kas nebūtu riskējis, lai nokļūtu tur, kur viņš atrodas šobrīd. Sapņot par lieliem klientiem ir viens, taču saņemt drosmi un viņus uzrunāt – pavisam kas cits.
Mārketinga un reklāmas industrijā darba netrūkst nekad, tāpēc nereti gadās dzirdēt kādu sakām, ka viņam nav laika, jo ir pārāk daudz darba. Bieži vien gan tās ir tikai atrunas un principiāla izvairīšanās no jauniem pienākumiem, bet atsevišķās situācijās tā tiešām ir patiesība. Ja arī Jums ir vairāk darba, nekā spējat tikt ar to galā, tad tam ir tikai viens izskaidrojums – Jūsu pakalpojumu cenas ir pārāk zemas. Iespējams, Jūsu pašreizējie klienti nespēs atļauties pēkšņo pakalpojumu cenu pieaugumu, kā rezultātā Jūsu klientu skaits var samazināties, bet tajā pašā laikā Jūs varat gūt arī lielākus ienākumus un peļņu, ieguldot savu enerģiju un pūles lielākos projektos.
“WHEN YOU LEARN HOW MUCH YOU ARE WORTH, YOU WILL STOP GIVING PEOPLE DISCOUNTS”
Iespējams būsiet dzirdējuši par “Pareto” principu. Šis princips tika nosauks itāļu ekonomista Vilfredo Pareto vārdā, kurš novēroja, ka 80% no Itālijas ienākumiem tiek saņemti no 20% Itālijas iedzīvotāju. Pieņēmums norāda uz to, ka lielākā daļa rezultātu tiek saņemti no mazākās, taču efektīvākās daļas.
Šis princips darbojas arī biznesa jomā – 80% no Jūsu ienākumiem nāk tikai no 20% Jūsu klientu. Matemātiski šis skaitlis iespējams nav tik precīzs, bet princips ir skaidrs. Iemesls ir tāds, ka 20% no klientiem ir tie, kas tērē visvairāk līdzekļu.
“80% OF THE EFFECTS COME FROM 20% OF THE CAUSES”
Zem starptautisku un lielu uzņēmumu jumtiem bieži vien atrodas vairāk nekā viens uzņēmums. Lieliski piemēri ir nekustamo īpašumu uzņēmumi, kuriem bieži vien seko veikalu un noliktavu ķēdes. Katram no šiem uzņēmumiem ir nepieciešams zīmols, mājaslapa un mārketings. Vai uzķērāt domu?
“SUCCESS OCCURS WHEN YOUR DREAMS GET BIGGER THEN YOUR EXCUSES”
Lieliem uzņēmumiem nav tik daudz iekšējo resursu, kā Jums varētu likties. Uzņēmumiem kļūst arvien grūtāk veikt darbinieku atlases. Jā, arī lieliem uzņēmumiem sagādā grūtības atrast darbiniekus. Agrāk talantīgi un labi darbinieki bija vieglāk atrodami.
Ja uzņēmumu sasniedz finansiālas grūtības, tad pirmās aktivitātes, kuras uzņēmumi parasti izvēlas pārtraukt ir mārketings. Lieliem uzņēmums tas nozīmē atvadīšanos no visas mārketinga nodaļas (ieskaitot mājas lapas dizainerus un programmētājus). Kad uzņēmums sāk lēnām atkopties, tam nav laika meklēt darbiniekus no jauna, tādēļ tie bieži vien savas vajadzības apmierina ar ārpakalpojumiem, kas ir lieliska iespēja freelanceriem un mazajiem uzņēmumiem.
Lieli un maksātspējīgi klienti varbūt ienesīgi Jūsu biznesam īpaši tajos gadījumos, kad Jūsu konkurenti ir pārāk kautrīgi, lai viņus uzrunātu. Ko Jūs vēl gaidāt?
Pareizi un laicīgi izstrādāta digitālā mārketinga stratēģija uzlabo uzņēmuma izaugsmes iespējas. Mērķauditorijas noteikšana ļauj ātrāk sasniegt vēlamos rezultātus. Ja arī Jūs vēlaties nodrošināt pārliecinošus rezultātus savam uzņēmumam un tā attīstībai, droši sazinieties ar mums un piesakieties konsultācijai ar nozares speciālistiem.
Avoti: Sitepoint, Success, Entrepreneurs Journey
Comments