top of page
Writer's pictureTop Media

Sociālo tīklu analītika

Updated: Mar 23, 2020

Sekot rezultātiem, kas nosaka mārketinga izaugsmi ir tik pat svarīgi kā veidot mērķtiecīgu stratēģiju. Pieminot jēdzienu ‘analītika‘, prātā nāk sarežģīti grafiki, nesaprotami apzīmējumi un skaitļi. Tomēr ne vienmēr viss ir tik komplicēti kā var šķist un sekot rezultātiem var būt pavisam vienkārši.

 

Sekotāju skaits

Pirmais, kam parasti tiek pievērsta uzmanība ir sekotāju skaita pieaugums. Protams, tas ir vienkāršākais mērījums kā noteikt savu progresu – jo tas uzrāda cik cilvēku ir ieinteresēti Jūsu produktā. Šī iemesla dēļ ir būtiski veidot saturu, kas piesaistīs tieši konkrētās mērķauditorijas uzmanību un liks tiem sekot arī turpmāk.


Bieži vien sociālajos tīklos tiek izsludināti konkursi, kurā galvenais nosacījums ir sekot konkrētajai lapai. Protams, šis nodrošina strauju sekotāju skaita pieaugumu, bet vai pēc konkursa šim skaitlim ir nozīme? Parasti nē, jo lielākā daļa pēc konkursa vai nu ‘atseko‘ vai nav īpaši ieinteresēti ne saturā, ne produktā. Facebook sekotāju skaita izmaiņas, ērti apskatīt sadaļā ‘Pārskats‘, kur izvēloties ‘sekotāji‘ var apskatīt dažādu laika periodu sekotāju skaita pieaugumu vai kritumu.

Arī Twitter saviem lietotājiem ir nodrošinājis ērtu analītikas rīku, kurā iespējams redzēt sekotāju skaita izmaiņas.

 

Sasniegtā auditorija

Vēl viens būtisks rādītājs ir sasniegtā auditorija. Šis mērījums nozīmē cik lielu auditoriju spēj sasniegt ievietotais saturs. Katram ierakstam vai reklāmai var noteikt sasniegto auditoriju.

Tajā pašā Facebook analītikas rīkā ‘Pārskats‘ iespējams apskatīt arī sasniegto auditoriju, atsevišķi atdalot tos rezultātus, kas sasniegti par maksu.

Arī Twitter var apskatīt sasniegtās auditorijas apjomus, atverot ierakstu pārskatu un skatoties sadaļu impresijas.

 

Reakcijas, komentāri un atbildes

Vēl viens rādītājs, kas nosaka vai esat uz pareizā ceļa ir auditorijas iesaiste reaģējot, komentējot un atbildot uz sociālo tīklu ierakstiem. Jāņem vērā, ka dažādiem ierakstiem ir dažādi mērķi, bet ja mērķis ir iesaistīt auditoriju, tad šie rādītāji tiešām ir nozīmīgi. Tā pat kā par sasniegto auditoriju, iespējams apskatīt katra ieraksta individuālo iesaisti, komentārus un reakcijas. Kā arī, šajos rādījumos iespējams apskatīt cik no sasniegtās auditorijas iesaistījušies.

 

Ja arī Jūs vēlaties efektīvi izmantot plašās digitālā mārketinga iespējas,  sazinieties ar mūsu komandu un kopīgiem spēkiem atradīsim Jums atbilstošākos risinājumus.

204 views0 comments

Comments


bottom of page