Mūsdienu pasaule vairs nav iedomājama bez viedtālruņu izmantošanas ik uz soļa. Savstarpējās komunikācijas un informācijas patēriņa process ir nepārtraukts. Arī dažādu problēmu risināšana, iepirkšanās un informācijas iegūšana notiek izmantojot viedtālruni. Arī digitālā vide sen jau vairs nav tikai sasniedzama, izmantojot datorus, bet gan pieejama ikviena mobilajā telefonā.
Liela daļa ikdienas darbu vairs nav iedomājama bez viedtālruņa. 75% aptaujāto atzinuši, ka tas palīdz būt produktīvākam un dažādas darbības veikt ātrak.
Interesanti, ka vairāk kā puse respondentu atzinuši, ka viedtālruņa klātbūtne un iespēja to izmantot ik reiz, kad tas vajadzīgs, mazinot stresu par ikdienišķiem uzdevumiem.
Patērētāju uzvedība digitālajā laikmetā
Jau iepriekš stāstījām par 3 patērētu tipiem, kas sastopami digitālajā vidē (Lasi te – Patērētāju tipi). Viens no tiem ir ‘Nepacietīgais‘ tips, kas lielāko daļu informācijas iegūst šeit un tagad, izmantojot viedierīces. Tieši šī tipa patērētāji ir galvenie viedtālruņu izmantotāji, tas nozīmē, ka tie alkst pēc informācijas, kas būtu ātri un ērti pieejama.
Un ne tikai šie konkrētie patērētāji, bet gan auditorija kopumā ir pieradusi pie ātras piekļuves nepieciešamajai informācijai, kontaktiem vai ērtai dažādu darbību veikšanai.
Ir 3 veidu situācijas, kad visbiežāk tiek izmantoti viedtālruņi, lai veiktu kādu darbību:
Ideju dzirkstele – Pēkšņi prātā iešaujas doma, ideja vai nesakaidrs jautājums, protams, pirmais, kas ir pa rokai – viedtālrunis, lai iegūtu informāciju vai veiktu impulsīvu pirkumu.
Steidzama nepieciešamība – Ikdienas straujajā ritmā steidzamas vajadzības nav nekas pārsteidzošs, tieši tāpēc viedtālrunis ir vislabākais veids kā izdarīt steidzamas darbības – pasūtīt, nopirkt, sazināties.
Lēmumu pieņemšana – Nereti tieši papildus informācija, ko iegūstam, piemēram, esot veikalā un izmantojot mobilo telefonu, palīdz pieņemt lēmumus izdarot pirkumus.
Viedtālruņa izmantošana digitālajā mārketingā
Tā kā viedtālruņi ir tik plaši izmantoti, tie jāņem vērā arī veidojot mārketinga stratēģiju. Arī reklāmas jāpielāgo dažādām vajadzībām, lai veicinātu patīkamu lietotāju pieredzi, kas spēlē lielu lomu zīmola tēla veidošanā. ( Par veiksmīgu lietotāja pieredzes veidošanu lasi te).
Sasniedziet savu auditoriju, kas izmanto mobīlās ierīces
Veidojot teksta reklāmas, AdWords piedāvā dažādas iespējas, lai sasniegtu tos, kas izmanto viedtālruņus. Pieejami uzstādījumi, kas ļauj pielāgot reklāmas tieši mobilo ierīču lietotājiem. (Vairāk lasi te.) Kā arī viena no iespējām, kas atvieglo lietotāju saskari ar teksta reklāmām ir reklāmu paplašinājumi. Piemēram, pievienojot ‘zvanīt’ paplašinājumu, iespējams lietotājiem, kas izmanto viedtālruni, Jūs sazvanīt.
Pielāgojiet vietnes mobilajām ierīcēm
Lai veicinātu veiksmīgāku pieredzi, jāatceras, ka vietnes jāpielāgo lietotāju vajadzībām, kas izmanto viedierīces. Visam jābūt ērti pieejamam un viegli atrodamam.Navigācijai lapā jābūt ērtai, tekstam – viegli izlasāmam. Kā arī būtiski, lai lapa pielāgojas dažāda izmēra ekrāniem. Jāatceras, lapai jābūt tādai, lai pat vissteidzīgākais pircējs, kam nepieciešama informācija nekavējoties, to ātri un ērti varētu lapā atrast.
Reklāmas un mobīlā vide
Ne tikai teksta reklāmas var tikt izmantotas komunikācijā ar viedtālruņu lietotājiem. Tāpat arī displeja reklāmas iespējams izmantot, lai sasniegtu auditoriju. Tāpat kā pielāgojot lapu, jāatceras, ka reklāmas arī jāveido tā, lai tās atbilstu dažāda izmēra ekrāniem, tās būtu labi saredzamas un teksti ērti izlasāmi.
Ja arī Jūs turpmākajā darbībā vēlaties veidot veiksmīgu mārketinga stratēģiju, kas pielāgota viedtālruņu lietotāju vajadzībām, sazinieties ar mūsu komandu un kopīgi atradīsim Jums atbilstošāko risinājumu.
Avoti: ThinkWithGoogle , GoogleSupport
Comments