Tuvojoties 2016.gada izskaņai, ikviens no mums arvien aktīvāk sāk domāt par nākamo gadu un par to, ko mēs no tā varam sagaidīt. Uzņēmējiem šis laiks ir īpaši saspringts – tiek plānotas jaunas mārketinga un pārdošanas aktivitātes, nosprausti jauni mērķi. Tomēr pirms ķeršānās klāt jaunā gada plāniem nepieciešama neliela sagatavošanās, plānošana un analīze. Piedāvājam iepazīties ar sešu vienkāršu darbību kopumu, kuru izmantošana Jums palīdzēs sastādīt darāmo darbu sarakstu, lai veiksmīgi uzsāktu 2017.gadu ar pārsteidzošiem mārketinga un pārdošanas rezultātiem.

2016.gada pārskats un analīze

  • Apskatiet Google Analytics rādītājus – cik daudz lietotāju šogad ir apmeklējuši Jūsu mājaslapu, no kādiem avotiem viņi tajā nonākuši un kuras sadaļas Jūsu mājaslapā tiek apmeklētas visaktīvāk?
  • E-pasta mārketings – ja šogad esat veicis kādas e-pasta mārketinga aktivitātes, pārskatiet, kuras tēmas un virsraksti Jūsu klientiem bijuši vissaistošākie.
  • Sociālo tīklu mārketings – vai Jūsu sociālo tīklu sekotāju skaits aug, vai Jūsu aktivitātes sociālajos tīklos veicina Jūsu uzņēmuma atpazīstamību, vai arī tās tikai nodrošina uzņēmuma klātbūtni?
  • Klientu datubāze – vai Jūsu esošo klientu skaits arvien turpina pieaugt, vai arī tieši pretēji – samazinās? Klientu skaita pieaugums uzlabo uzņēmuma pārdošanas rezultātus, tāpēc ir svarīgi saprast, kādas aktivitātes ir veicinājušas jaunu klientu pieplūdumu vai esošo klientu aiziešanu.
  • Ieņēmumi – analizējiet uzņēmuma ienākumu plūsmu dažādos griezumos. Salīdziniet dažādus laika periodus, analizējiet, kā mainījušies ieņēmumu avoti u.tml.

Rezultātu datu analīze un atbildes uz šiem jautājumiem kalpos kā pamats Jūsu 2017.gada  pārdošanas un mārketinga plānam.

Datubāzes

  • Izskatiet savu klientu datu bāzi, attīrot to no acīmredzām drukas kļūdām, nepabeigtiem ierakstiem, nepareizi ievadītām e-pasta adresēm u.t.t.
  • Attīriet datu bāzi no konkurentiem, vai vismaz turiet viņus savos rūpīgi segmentētos sarakstos.
  • Veiciet izpēti, kuras no e-pasta adresēm sniedz atdevi Jūsu e-pasta mārketingam, un attīriet savu e-pasta adrešu sarakstu.
  • Sekojiet līdzi, lai Jūsu sociālo tīklu sekotāji būtu kvalitatīvi. Viens no portāliem, kur iespējams novērot nekvalitatīvus  sekotājus, ir sociālais portāls Twitter. Ja Jums ir nekvalitatīvi sekotāji, kas traucē (konkurenti, “spam” vēstuļu izsūtītāji vai citi nekorekti sekotāji), vienkārši nobloķējiet viņus. Tas gan nenozīmē, ka Jums ir jādzēš arā reālas negatīvas atsauksmes vai komentāri, kuras atstājuši Jūsu klienti. Negatīvu komentāru saglabāšana parāda, ka no tiem nebaidaties, bet gan tieši pretēji – Jūs uzklausāt visu klientu viedokļus un esat gatavi uzlabot apkalpošanas kvalitāti un turpmāko klienta pieredzi.

Mājaslapas optimizācija

Mājaslapas optimizācija uzreiz nenozīmē radikālas pārmaiņas. Tikai nedaudz “atsvaidziniet” savu mājaslapu.

  • Pārliecinaties, ka visi Jūsu  jaunie pakalpojumi un produkti ir atrodami uzņēmuma mājaslapā.
  • Tas pats attiecas uz jaunajiem darbiniekiem, atrašanās vietu, uzņēmuma jaunumiem, darba laiku, klientu logo maiņu u.tml.
  • Katrā lapā jābūt atrodamām ikonām, kas aizved lietotāju uz Jūsu sociālo tīklu kontiem.
  • Iespējams ir pienācis laiks mājaslapā ievietot kādu jaunu attēlu vai nomainīt krāsu kontrastu.
  • Sen neesat atjaunojis blogu? Ievietojiet pāris jaunus ierakstus bloga sadaļā ar interesantiem un noderīgiem  nozares jaunumiem.
  • Vai Jūsu mājaslapa ir draudzīga mobilajām ierīcēm? 2017.gadā tiek prognozēts mobilo ierīču izmantošanas īpatsvara pieaugums līdz pat 75%. 2018.gadā 60% no tiešsaistes reklāmām būs paredzētas tieši mobilajām ierīcēm. Sagatavo savu mājaslapu laicīgi!
  • Veiciet mājaslapas SEO auditu. Atjaunojiet saturu, balstītu uz Jūsu uzņēmējdarbības galvenajiem atslēgasvārdiem un frāzēm.

2017.gada mārketinga un pārdošanas plāns

  • Izveidojiet sarakstu ar mārketinga un pārdošanas aktivitātēm, kuras plānojat veikt nākamajā gadā.
  • Izveidojiet budžeta plānu, kuru 2017.gadā plānojat investēt mārketingā un pārdošanā.
  • Pārliecinieties par savām pamatzināšanām rezultātu noteikšanā. Vai spējat noteikt, kuras no kampaņām sniedz vislabākos rezultātus un kuras tos pasliktina? Ja nezināt, tad noteikti piesaistiet profesionāļus.
  • Pats svarīgākais – visas šīs aktivitātes atzīmējiet darāmo darbu kalendārā un nozīmējiet atbildīgo personu katrai aktivitātei. Palūdziet nozīmētajām personām regulāri atskaitīties par paveikto un sasniegtajiem rezultātiem.
  • 2017.gada plānā iekļaujiet aktivitātes katrai dienai, nedēļai, mēnesim;
  • Strādājot pie nākamā gada plāniem, nefokusējieties tikai uz gala rezultātu. Nosakiet mērķus aktivitātēm, kas Jums šo rezultātu palīdzēs sasniegt. Piemērām, kontaktformu aizpildīšana, zvani un jautājumi par produktiem, sociālo tīklu ierakstu saturs u.tml.
  • Ja plānojat klientiem un sadarbības partneriem izsūtīt svētku kartiņas un dāvanas, sāciet pie tā strādāt jau laicīgi. Neierobežojiet laiku kreativitātei un Jūs ievērosiet, ka klienti to novērtēs.

Lai kvalitatīvi sagatavotos  augstāk minētajām aktivitātēm, pamainiet darba vidi, veiciet ideju ģenerēšanas ārpus ierastajām biroja telpām. Dodies uz kādu mierīgu un patīkamu vietu, uz sāciet apspriest svarīgākās un sarežģītākās tēmas, kas var būtiski ietekmēt turpmāko Jūsu biznesa darbību:

  • Jaunu produktu vai pakalpojumu ieviešana
  • Jautājums – kādēļ tiek zaudēti klienti?
  • Konkurentu radītais spiediens
  • Jaunākās tehnoloģijas, kuru ieviešana ir jāapsver
  • Go-to-market stratēģijas
  • Notikumi un rezultāti, kas Jums patika/nepatika 2016.gadā
  • Mērķi, pēc kuriem tiekties 2017.gadā

 

Lai gan 2016.gads bija labs, strādājiet tā, lai 2017.gadu padarītu par LIELISKU!

Pareizi un laicīgi izstrādāta digitālā mārketinga stratēģija uzlabo uzņēmuma izaugsmes iespējas un ļauj ātrāk sasniegt vēlamos rezultātus. Ja arī Jūs vēlaties nodrošināt pārliecinošus rezultātus savam uzņēmumam un tā attīstībai, droši sazinieties ar mums un piesakieties konsultācijai ar nozares speciālistiem.