Satura mārketings ir veids kā komunicēt ar auditoriju, neizmantojot tiešu un uzbāzīgu pārdošanu. Šis mārketinga veids nodrošina nebeidzamu informācijas plūsmu, piedāvājot vairāk kā produktu vai pakalpojumu, bet arī izglītojošu, saistošu vai izklaidējošu informāciju. Būtībā viens no galvenajiem uzdevumiem ir radīt auditorijas lojalitāti un uzticēšanos zīmolam, kas rada kvalitatīvu saturu.

Attīstoties tehnoloģijām, arī mārketinga instrumentu un platformu iespējas kļūst ar vien plašākas, tāpēc saturam, ko patērē auditorija, jābūt ar vien kvalitatīvākam. Nav noslēpums, ka auditorija nepārtraukti gaida jaunu, interesantu veidu kā tas tiks piedāvāts, tādēļ – piedāvājam Jums 4 veidus kā satura mārketingu padarīt aizraujošāku auditorijai un arī pašiem tā radītājiem.

1. Video

Lai gan var šķist, ka video formāts nav nekas jauns un nebijis, tomēr tas arvien ir aktuāls. Vairāk kā puse jeb 55% interneta lietotāji ik dienas, bet nedeļā jau 78% ir skatījuši vismaz vienu video. Šo formātu iespējams ievietot dažādās platformās, tostarp sociālajos tīklos. Kā piemēram, Facebook ik dienu tiek skatīti vairāk 100 milijoni stundu video. Kā satura mārketinga formāts tas ir ne tikai izklaidējošs, bet arī viegli uztverams, tātad auditorijai patīkams.

2. Tiešraides straumēšana

Tiešraides straumēšana ir kļuvusi par sociālo platformu jaunāko tendenci un tiek dēvēta par ‘Interneta nākotni ‘. Facebook, Instagram, Youtube un Periscope ir populārākās platformas, kuras lietotāji izmanto, lai tiešsaistē komunicētu. Izmantojot tiešraides straumēšanu, iespējami dažādi interesanti varianti, kas var tikt pielietoti kā veiksmīgi mārketinga instrumenti, kā piemēram:

Tiešraides intervijas, kuru laikā auditorija var uzdot sev interesantus jautājumus un iesaistīties diskusijās;

Darbības lauka izpēte – iespēja iesaistīt zīmola auditoriju, veidojot fokusgrupu un tiešsaistē noskaidrojot aktuālos jautājumus par produktu vai pakalpojumu;

Jaunu produktu prezentēšana – lielisks veids kā auditoriju no visām pasaules malām, vienlaicīgi informēt par jauniem produktiem vai pakalpojumiem;

Jaunākās ziņas – operatīvs un ērts veids, kā informēt par jaunākajiem notikumiem, aktualitātēm, svarīgāko informāciju.

Interesanti, ka Facebook lietotāji pavada 3 reizes vairāk laika, skatoties video, ja tas ir tiešraidē. Platforma ir izveidojusi karti, kurā redzamas vietas, kur tiek straumēti tiešraites video – uz karti.

3.Lietotāju radīts saturs (User Generated Content )

Nav noslēpums, ka izdarot lēmumu par labu kādam zīmolam, produktam vai pakalpojumam, nereti vērā tiek ņemts citu klientu viedoklis. 93% pircēju, kas tiešsaitē veikuši produkta izpēti, atzinuši, ka citu pircēju viedoklis tiem bijis noderīgs un svarīgs, pieņemot galējo lēmumu par pirkuma izdarīšanu.

Lietotāju radītajam saturam ir dažādi formāti un iespējas, kā piemēram:

  • atsauksmes;
    • rekomendācijas;
    • bloga ieraksti (šobrīd ir ļoti aktuāls formāts);
    • komentāri.

Protams, tas var radīt negatīvu iespaidu, piemēram, kritikas vai sliktu atsauksmju gadījumā, bet šī ir iespēja identificēt aspektus, kas nav veiksmīgi un ir jāuzlabo.

Lietotāju radītu saturu var izmantot kā veiksmīgu instrumentu, lai papildinātu reklāmas kampaņu vai to īpaši popularizēt, iesaistot tieši auditoriju reklāmas elementu radīšanā. Lielisks piemērs ir Coca Cola kampaņa – ‘Share a coke and song‘, kuras veidošanā iesaistīti zīmola lietotāji. Vairāk par kampaņu šeit. 

4. Viedokļu līderi (influencers)

Līdzīgi kā lietotāju radīts saturs, arī viedokļu līderi ir kļuvuši par nozīmīgu aspektu auditorijas acīs. Tas nozīmē ne tikai sadarbību ar nozares speciālistiem, bet arī dažādu personību iesaistīšanu satura radīšanā. Kā piemēram, kopīga reklāmas kampaņu radīšana un abpusēja atbalstīšana ir viens no darbības veidiem kā iesaistīt viedokļu līderus. Šobrīd tie ir visdažādākie cilvēki – blogeri, slavenības, jomas eksperti, aktīvisti, entuziasti un šobrīd visietekmīgākie – YouTube vlogeri jeb jūtūberi. Forbes radītajā ietekmīgāko cilvēku topā, augstākās vietas ieņem tieši YouTube platformas pārstāvji ( Top Influencers ) Viens no populārākajiem veidiem kā šobrīd zīmoli izmanto viedokļu līderu ietekmi ir nosūtot savu produkciju izmēģināšanai, tā pretī iegūstot gan viedokli par produktu, gan papildus uzmanību no konkrētās personas auditorijas.

Ja nepieciešama palīdzība pareizā risinājuma izvēlē  vai kvalitatīva satura mārketinga stratēģijas izveidē – droši sazinieties ar Top Media un piesakieties konsultācijai ar jomas speciālistiem.

Avots: DreamGrow