Sociālie tīkli joprojām ir nozīmīgs komunikācijas kanāls, kuru izmantojot var sazināties ne tikai ar draugiem un paziņām, bet veidot arī veiksmīgu zīmola komunikāciju. Izpētīts, ka 71% no pircējiem, kurus apmierinājis sociālo tīklu serviss (pieejama atbilstoša informācija vai atbildes saņemšana uz ziņu vai komentāru), rekomendē produktu vai pakalpojumu citiem, tādēļ ir svarīgi sociālo mediju mārketingu veidot pārdomātu. Jau iepriekš stāstījām par mārketinga kļūdām, no kurām izvairīties – lasi te, bet šoreiz esam apkopojuši sociālo mediju mārketinga kļūdas, kuras nepieļaut.

1. Kļūda – Neizveidot sociālo mediju mārketinga stratēģiju

Jebkuram mārketinga virzienam nepieciešama stratēģija, kas ne tikai atvieglo radošo procesu, bet arī sniedz labākus rezultātus. Arī sociālo mediju izmantošana prasa zināšanas par to kāds saturs piemērots konkrētajam kanālam.
Lai gan var šķist, ka sociālie tīkli pieļauj krietni brīvāku satura ievietošanu, tomēr stratēģiska mārketinga aktivitāšu virzība sniedz krietni labākus rezultātus un veido zīmola tēlu.

2. Kļūda – Cīnīties ar negatīvajām atsauksmēm un komentāriem

Sociālie tīkli ir vieta, kur ik viens var izteikt savas domas par visdažādākajām tēmām, tostarp par zīmoliem, uzņēmumiem un pakalpojumiem. Nereti tieši negatīva pieredze nonāk sociālo tīklu komentāru un atsauksmju sadaļā. Viena no lielākajām kļūdām ir iesaistīties diskusijā, kas var izraisīt papildus negatīvu reakciju virkni. Tomēr arī pilnīga negāciju ignorēšana var radīt problēmas. Lai neizraisītu papildus negatīvas atsauksmes, vēlams reaģēt mierīgi un profesionāli, radot iespaidu, ka viedoklis ir ņemts vērā un problēma izprasta.

3. Kļūda – Satura publicēšana, tikai lai ievietotu saturu

Protams, regulāra satura ievietietošana ir svarīga, tomēr bezmērķīga ierakstu veikšana var nokaitināt auditoriju, kā rezultātā sekotāju skaits var krietni samazināties. Īpaši tagad, kad Facebook maina savu ziņu plūsmu, bezmērķīgs saturs var tā arī nesasniegt auditoriju un būt tikai lieka resursu tērēšana. Vairāk par Facebook plūsmas izmaiņā lasi te.

4. Kļūda – Analītikas neizmantošana

Mārketingā būtiski ir ne tikai turēties pie stratēģijas, bet arī novērtēt tās rezultātus. Tieši tāpēc nepieciešama rezultātu uzskaite, kas uzlabos turpmāko komunikāciju. Svarīgi apzināties – kas konkrētajai auditorijai strādā, kas ne. Gan labi, gan ne tik labi rezultāti var būt lielisks motivātors turpmākai darbībai.

5. Kļūda – Vienota komunikācijas stila neieturēšana

Lai gan katram sociālajam tīklam ir atšķirīgi satura kritēriji, tomēr vienots komunikācijas stils ir nepieciešams, ne tikai lai satura izveidi padarītu vieglāku, bet arī lai autitorijai nerastos pārpratumi par to vai lapa atbilst vienam un tam pašam uzņēmumam vai zīmolam. Sākot ar lapas noformējumu, līdz pat izmantotajām tēmām, sajūtai ko šī komunikācija rada jābūt vienotai un nepārprotamai, protams pielāgojot katram sociālajam tīklam.

 

Ja arī Jūs vēlaties izmantot sociālo mediju iespējas, sazinieties ar mūsu komandu un kopīgiem spēkiem atradīsim Jums atbilstošākos risinājumus.

 

Tags: , ,