Sociālo mediju vide arvien paplašinās un attīstās. Tiek prognozēts, ka 2021. gadā sociālo tīklu lietotāju skaits pieaugs līdz 3,02 miljardiem (2017. gadā tie bija 2,46 miljardi). Arī saturs kļūst ar vien kvalitatīvāks un lietotāji – prasmīgāki. 

Avots: Statista

 

Ne vienam vien uzņēmumam ir profili vai lapas dažādos sociālajos tīklos bez jēgpilna lietojuma. Lapas, kurās ievietots ‘satura minimums’ vai neaktīvi profili, nereti izraisa auditorijas negatīvu reakciju, tā samazinot sasniegtās mērķauditorijas atnestos ienākumus. Auditorija sagaida aktuālāko informāciju, īpašos piedāvājumus, akcijas, izklaidējošu saturu, nevis neaktīvu lapu, kurā pēdējais ieraksts veikts pirms pāris mēnešiem.

Nav noslēpums, ka sociālo mediju vide vairs nav tikai vieta izklaidei, bet ir kļūvusi par nozīmīgu satāvdaļu gan komunikācijai ar klientiem, gan sadarbības partneriem. Tādēļ ir vērtīgi uzdot jautājumu – vai uzņēmuma komunikācija sociālajos tīklos ir profesionāla un zīmolam atbilstoša?
Protams, izvēlētie komunikācijas veidi un mērķi var būt dažādi, bet jāatcerās galvenais – sociālo tīklu komunikācija veido lielu daļu no zīmola tēla un komunikācijas.

Arī atgriezeniskā saite, ko var iegūt no sociālo mediju komunikācijas, var būt noderīga. Piemēram, informācija par mērķauditoriju – kas tiem patīk un kas ne, kāds komunikācijas formāts tiem ir pieņemams, kāds saturs interesē utt.


4 sociālo mediju stratēģijas pamatelementi

Kad pieņemts lēmums, ka uzņēmumam nepieciešams veidot sociālo mediju komunikācijas stratēģiju, jāņem vērā 4 pamatelementi:

1. Kopienas izaugsme (Community Growth)

Auditorijas paplašināna jeb kopienas izaugsme ir viens no pamata uzdevumiem, kāpēc vispār veidot komunikāciju sociālajos medijos. Protams, jāatceras, ka liels sekotāju skaits, kas neveic reālus pirkumus vai neizmanto Jūsu pakapojumus, nenesīs nekādus rezultātus.
Ja izmantojot sociālos tīklus, iespējams sasniegt mērķauditoriju, kas izrāda interesi par konkrēto zīmolu, Jūsu reklāmas izmaksas samazināsies, sasniegto potenciālo klientu skaits palielināsies un zīmola tēls kļūs ievērojamāks starp konkurentiem.
Vērtīgāka ir maza auditorija ar lielāku iesaisti, nevis liela auditorija, kas neiesaistās komunikācijā.

2. Iesaiste (Engagement)

Auditorijas iesaiste ir nozīmīgs rādītājs kā saprast cik atbilstošs ir sociālajos tīklos ievietotais saturs. Protams, ir dažādi veidi kā sasniegt auditoriju (piemēram, reklāmas sociālo tīklu platformās), tomēr auditorijas iesaiste ne tikai var palielināt sekotāju skaitu, bet arī nodrošināt ierakstu parādīšanos ziņu plūsmas augšpusē.
Piemēram, platformā Facebook, tieši ieraksti, kas sasnieguši augstāku auditorijas iesaisti, būs pieejamāki auditorijai – vairāk lasi te. 

3. Mājaslapas apmeklējumu skaits (Website Clicks)

Reklāmas kampaņas sociālajos tīklos, kas nes augstu datuplūsmu uz mājas lapu ir ļoti nozīmīgas. Tieši sociālie tīkli ir starpposms, kas aizved mērķauditoriju uz mājaslapu, kurā iespējams veikt pirkumu, pieteikties pakapojumam, sazināties ar zīmola pārtāvjiem un citas darbības. Tādēļ jāatceras, ka sociālo mediju mārketinga stratēģijai jāiekļauj šis posms – kā panākt, lai potenciālais klients izvēlas doties uz mājaslapu.

4. Atkārtota mērķauditorijas atlase (retargeting)

Tipiska situācija – mērķauditorijas pārstāvis redz Jūsu reklāmu sociālajos medijos, atver to un nonāk mājaslapā. Apskatot piedāvājumu tā uzmanību novērš kas cits un tas dodas prom no lapas. Iespējams, reklāma to sasniegusi neatbilstošā brīdī vai tad, kad jūsu piedāvātais produkts nav bijis aktuāls.
Šādā gadījumā lieliska iespēja ir atkārtota mērķauditorijas atlase un uzrunāšana.
Izmantojot rīku Pixel, e-pastu datubāzi vai Google Analytics datus, iespējams iegūt informāciju par tiem auditorijas pārstāvjiem, kas redzējuši reklāmu, atvēruši mājaslapu, bet tā arī nav izdarījuši pirkumu. Šāda taktika ir iespēja veiksmīgi un izdevīgi atgādināt par zīmolu tiem, kas jau reiz ar to saskārušies.


 Atbilstošā sociālā medija izvēle

Nav būtiski ieguldīt laiku un resursus, lai būtu un aktīvi komunicētu visos sociālajos tīklos. Efektīvāk ir izvēlēties tos, kuros uzturās Jūsu mērķauditorija. Vairāk par sociālo tīklu lietotājiem lasi – Katram savu sociālo tīklu (1. daļa) un Katram savu sociālo tīklu (2. daļa).

Arī jauno iespēju zmantošana sociālajos tīklos var būt lielisks risinājums, ko iekļaut sociālo mediju stratēģijā. Piemēram, stāsti jeb īsie video(stories), ko iespējams ievietot sociālajos tīklos var būt pārmaiņas un interesants saturs lapas sekotājiem. Tomēr jāatceras, ka ne katrai mērķauditorijai un ne katram saturam derēs šis jauninājums. Piemēram, vislabāk veidot Instagram stāstus par jaunākajiem produktiem, bet Facebook – par pasākumiem un aktualitātēm.
Lai apskatītu infografiku par sociālo mediju stāstiem – spied te.

 


Ja arī Jūs velaties izveidot veiksmīgu sociālo mediju stratēģiju un veidot saturu, kas atbilst Jūsu izvēlētajai mērķauditorijai – sazinieties ar mūsu komandu un kopīgi atradīsim atbilstošākos risinājumus!

 

Avoti: Digitalmarketingmagazine , Socialmediatoday , HootStories