Ik dienu sociālo tīklu ziņu plūsmā parādās vairāki konkursi, kas aicina dalīties ar ierakstu un sekot lapai. Jā, tā ir laba ideja, lai ātri savāktu lielu sekotāju skaitu un uz pāris dienām parādītos auditorijas ziņu plūsmā. Tomēr rodas jautājums – vai tas ir jēgpilns ieguldījums? Visticamāk, ka nē.

Liela daļa sociālo tīklu lietotāju konkursos piedalās ‘sporta pēc‘, īsti nepievēršot uzmanību citam saturam, ko publicē zīmols, un nereti pēc konkursa lapai pat vairs neseko. Tātad – vai 5 minūšu slava ir tā vērta?
Domas, protams, dalās, tādēļ esam apkopojuši elementus, kam jāpievērš uzmanība un idejas, kas var noderēt.


Elementi, kam jāpievērš uzmanība veidojot konkursu:

Platforma – Veidojot sociālo tīklu konkursu, sākumā jāizvēlas platforma vai platformas, kurās tas tiks veidots. Jāņem vērā sociālā tīkla un auditorijas īpašības, kā arī tehniksās iespējas.

Piedalīšanās mehānisms – Skaidri jādefinē, kas auditorijai jādara, lai piedalītos konkursā. Protams, ir neskaitāmi varianti, bet darbības, kas jāveic parasti saista ar konkursa mērķi. Vēlaties palielināt auditoriju? Aiciniet seko Jūsu lapai.

Atcerieties – jo vairāk Jūs lūgsiet dalībniekiem, jo mazāk tie piedalīsies.

Kā arī – jo jaunāka auditorija, jo vairāk satura (konkursa vajadzībām) tie radīs paši.

 

Nosaukums un tēma – Vai konkurss tiek veidots kādā svētku vai notikumu tematikā? Nosaukumam un tēmai jābūt saskaņotai gan ar iegūstamo balvu, gan jāsniedz informācija par zīmolu vai notikumu, kāpēc šis konkurss tiek veidots.

Laika josla – Veidojot konkursu, būtiska ir ne tikai diena, kad izsludiniet konkursa norisi, bet arī datums, kad tiek paziņoti rezultāti. Tādēļ laika plānošanu ieteicams veikt atpakaļgaitā – sākot ar konkursa rezultātu paziņošanas dienu, iekļaujot pietiekami ilgu laiku konkursa norisei, kā arī laiku pienācīgai rezultātu apkopošanai.

Vizuāla identitāte – Ieraugot konkursa vizuālo noformējumu, ideālā gadījumā auditorijai ir skaidrs, kas to rīko. Krāsu izvēlei, logo un vizuālajiem risinājumiem jābūt atbilstošiem zīmola standartiem, tā lai veidotu asociācijas un nezaudētu vizuālo identitāti, jo arī konkursa vizuālie materiāli pilda reklāmas funkciju.

Balvas – Protams, konkursa viens no galvenajiem elementiem ir balvas, bet kādas balvas izvēlēties? Tiem, kas ražo produktus, iespēja popularizēt savus produktus, bet tiem, kas neko neražo – vajadzētu pieturēties pie konkursa tēmas un uzņēmuma identitātes. Nav vērts piesaistīt tos, kas vienkārši interesējas par vērtīgām balvām, bet gan tos, kas patiesi interesējas par Jūsu uzņēmumu un produktu. Tām jābūt saistītām ar nozari un darbības virzienu.

Noteikumi – Konkursa noteikumiem jābūt skaidri definētiem, saprotamiem un legāliem. Lai nerastos problēmas, jāpārliecinās vai konkurss atbilst sociālo tīklu nolikumam un privātuma noteikumiem. Piemēram, Facebook’s Pages Terms.


Kāda ir veiksmes formula?

Vienas veiksmes formulas nav. Tā pat kā veidojot reklāmas, arī rīkojot konkursu jārēķinās, ka ne vienmēr tas, kas strādājis iepriekš, būs veiksmīgs arī šoreiz. Tomēr ne tikai jāņem vērā gan auditorijas, gan platformas īpašības, bet arī daži priekšnosacījumi:

Veidojiet konkursu savai mērķauditorijai. Koncentrejaties uz mērķauditoriju, kas tiešām ir ieinteresēta zīmolā, nevis tikai meklē vērtīgas balvas.

Piedāvājiet dažādas iespējas dalīties ar konkursu. Labāk piedāvājat iespējas dalīties ar konkursu, nevis iekļaujiet tos noteikumos – nereti cilvēki izvēlas nepiedalīties konkursā, jo tie nevēlas piesārņot sava profila ziņu plūsmu.

Izmantojiet apmaksātās reklāmas. Tās ļauj ātri un efektīvi sasniegt konkrētu mērķauditoriju, neļaujot ierakstam pazust starp citu saturu.

Veidojiet bonusu sistēmu. Protams, viena vērtīga balva ir labs risinājums, bet ne ilgspējīgs, tādēļ laba ideja ir bonusu sistēma. Piemēram, nelieli bonusi visiem, kas piedalījās konkursā un/vai pieteicās jaunumu e-pastam – varianti ir dažādi, galvenais veidot sistēmu, kas motivētu auditoriju arī turpmāk iesaistīties zīmola mārketinga aktivitātēs.


Kādus radošos risinājumus izvēlēties?

Protams, ir vilinoši izvēlēties vienkāršāko variantu ‘Like&Share’, bet nedauz liekot lietā radošo redzējumu, iespējams gan izveidot veiksmīgu konkursu, gan iepriecināt auditoriju. Piemēram,

Veidojiet foto konkursu. Aiciniet auditoriju veidot fotokonkursu noteiktā tematikā vai iekļaujot Jūsu produktu.

Balsošana vai aptauja. Platforma Facebook (arī Twitter un Instagram) piedāvā atbildēt uz Jūsu uzdotu jautājumu, balsojot par vienu no variantiem. ( Šī ir arī lieliska iespēja tuvāk iepazīt mērķauditoriju.)

Pabeidz teikumu… (vai aizpildi tukšos laukumus) Ļaujiet auditorijai būt radošiem un asprātīgiem, ne tikai piedaloties konkursā, bet arī radot savu saturu.

Jāatceras, ka sociālie tīkli ir pārpildīti ar iespējām laimēt visdažādākās balvas, tādēļ būtiski pievienot konkursam kādu vērtību, kas motivēs auditoriju piedalīties un konkursam nepazust satura jūrā.


Ja arī Jūs vēlaties efektīvi izmantot plašās sociālo tīklu iespējas un nepazust reklāmu un satura plūsmā,  sazinieties ar mūsu komandu un kopīgiem spēkiem atradīsim Jums atbilstošākos risinājumus.

 

 

Vēl idejas meklē: PostPlanner , Wishpond , Smallbiztrends , Toggl