Sociālo tīklu mārketings šobrīd ir viens no populārākajiem mārketinga veidiem un ne velti – sociālos tīklus izmanto vairāk kā 2,6 miljardi cilvēku. Tomēr, ne viss ir skaisti un vienkārši. Ir problēmas jeb zemūdens akmeņi, ar kuriem jāsaskaras, veidojot mārketinga stratēģiju sociālajiem tīkliem. Esam apkopojuši problēmas, ar kurām saskaras ik viens sociālo tīklu mārketinga speciālists, bet par kurām parasti neviens skaļi nestāsta.


1. Īsāka ceļa nav

Viena no lietām, ko cilvēki parasti meklē – īsākais ceļš uz rezultātu. Diemžēl, kad runa ir par sociālo tīklu mārketingu, skaidrs ir viens – īsāka ceļa nav.

Ne velti vairākkārt ir dzirdēts teiciens –‘sociālo tīklu mārketings ir maratons, nevis sprints (social media is a marathon, not a sprint).

Tieši šī iemesla dēļ, ja ir pieņemts lēmums izmantot sociālo tīklu mārketingu, jārēķinās ar ilglaicīgu darbu. Vienīgais veids, kā garantēt panākumus, ir konsekventa spēcīgas sociālās mediju stratēģijas veidošana un izmantošana.

2. Process var būt ilgs un nogurdinošs

Sociālo tīklu mārketings nav tikai attēls un izklaidējošs apraksts. Rezultatīvas stratēģijas pamatā ir datu analizēšana, pielāgošana, jaunu risinājumu meklēšana un mācīšanās no kļūdām. Nākošais solis – visus šos secinājumus izmantot satura veidošanā. Šis process var būt ilglaicīgs un nogurdinošs. Viena recepte ‘Kā darīt?’ nav, ir jāatrod savs ceļš. Tas kas der vienam, nederēs citam un ar to ir jārēķinās.

3.Liels sekotāju skaits nav panākumu mēraukla

Straujš lapas sekotāju skaita pieaugums nenozīmē panākumus, pirkumu palielināšanos vai vairāk klientus. Tieši šī iemesla dēļ tādi konkursi, kas aicina sekot lapai un tā piedalīties konkursā, patiesībā ir lieka laika izšķērdēšana. Nav nozīmes iespaidīgam lapas sekotāju skaitam, ja lielākā daļa nekad tā arī nekļūs par uzņēmuma klientiem. Šajā gadījumā jāatceras, ka kvalitāte ir svarīgāka par kvantitāti.

4. Viss var mainīties pāris minūšu laikā

Sociālo mediju vide ir ļoti mainīga, tas, kas bijis aktuāls šodien, var būt sen aizmirsts rīt. Pašas platformas nemitīgi mainās, tiek uzlaboti darbības algoritmi, pievienotas jaunas iespējas, kas var ietekmēt sociālo mediju mārketinga efektivitāti. Tādēļ ir aktīvi jāseko līdzi jaunumiem, jo var gadīties situācija, ka kāda algoritma maiņa vai platformas jaunums var būtiski ietekmēt rezultātus.

5. Būt īstajā vietā, īstajā laikā

Dažreiz panākumi ir atkarīgi ne tikai no satura, bet arī laika, kad tas ievietots. Sociālie tīkli ir mehānisms kas strādā 24 stundas diennaktī bez brīvdienām. Būtiski ir eksperimentēt un noskaidrot, kurā laikā auditorijai vislabāk piedāvāt konkrēto saturu. Daži speciālisti saka, ka ideālais laiks ir dienas vidus, citi – ka pēc pulksten 15.00. Viss ir atkarīgs no auditorijas un publicētā satura.


Ja arī Jūs vēlaties efektīvi izmantot plašās sociālo tīklu iespējas,  sazinieties ar mūsu komandu un kopīgiem spēkiem atradīsim Jums atbilstošākos risinājumus. Lai uzzinātu aktuālāko informāciju par nozares jaunumiem, piesakies Top Media jaunumu ziņojumiem!