Viss attīstās un mainās, arī formāti, kas šķita akmenī kalti un mūžīgi. Lielas pārmaiņas gaida mikroblogošanas vietnes Twitter lietotājus – ierasto 140 vietā, tiek plānots ieviest 280 zīmju ierakstus.
Ir vairāki iemesli kāpēc Twitter komanda ir izlēmusi par labu šādām pārmaiņām, bet kā galveno vadlīniju pārstāvji izceļ lietotāju brīvību izpausties.

Vairāk kā vienpadsmit gadu garumā (Twitter dibināts 2006. gada martā) sociālais tīkls pulcējis iespaidīgu auditoriju – ik mēnesi to izmanto 328 milijoni aktīvo lietotāju. Tomēr, statistika rāda, ka šis skaits vairs neaug, kā tas bijis iepriekš (skat. att), tādēļ tiek meklēti iemesli, kas šo stagnāciju ir izraisījuši. (vairāk)

Par galveno iemeslu Twitter izvirzījuši formāta nepilnības, kas ierobežo lietotāju izpausmes iespējas. Uzņēmuma pārstāvji par situāciju izsakās šādi: “Nereti domu izteikšanai pietrūkst pavisam nedaudz, tādēļ rodas situācija, kad ieraksts jālabo, jāizlaiž vārdi vai būtiska informācijas daļa. Ir situācijas, kad šie labojumi un nespēja izteikties, ir par iemeslu kādēļ tiek pieņemts lēmums saturu nemaz nepublicēt.”
Arī valodu atšķirība tiek minēta kā pārmaiņu motivātors. Kā piemēram, rakstot angliski vai latviski, ideja jānoformulē īsi un koncentrēti, bet, piemēram, tādās valodās kā japāņu, ķīniešu vai korejiešu, viena rakstzīme ietver aptuveni divkāršu informācijas daudzumu, tā reizēm pat neizmantojot doto apjomu, lai izteiktu vēlamo domu.

Šis jauninājums ietekmēs arī tos, kuri Twitter izmanto kā mārketinga instrumentu. Līdzīgi kā pagājušajā gadā Google AdWords paplašinaja teksta reklāmas, dodot lielāku brīvību reklāmdevējiem, arī Twitter paver līdzīgas iespējas. (vairāk)
Garāki ieraksti nodrošina iespēju sniegt kvalitatīvāku un paplašinātu informāciju par produktu vai pakalpojumu. Varbūt, šī būs jauna Twitter kā mārketinga kanāla ēra.
Protams, ne visi ir sajūsmā par gaidāmajām pārmaiņām. Par to, vai jauninājums būs veiksmīgs un atgriezīs platformai augšupejošus rezultātus, domas dalās.

Tomēr, ar 140 vai 280 zīmēm, Twitter ir labs un ērts kanāls kā sasniegt auditoriju , nodot svarīgākās ziņas un atbildēt uz lietotāju jautājumiem. Ja šīs pārmaiņas ir rosinājušas interesi par sociālo tīklu izmantošanu Jūsu uzņēmuma labā – droši sazinieties ar Top Media un piesakieties konsultācijai ar nozares speciālistiem. Kopīgi atradīsim Jums atbilstošāko risinājumu.

Avoti: SocialMediaToday, TwitterBlog, BBC;