Nereti saistībā ar digitālo mārketingu un mājas lapas uzlabojumiem tiek saistīti divi apzīmējumi – UI un UX. Ko īsti nozīmē šie burtu savienojumi? Kā atšķiras UI un UX? Un kādēļ tie ir nozīmīgi digitālā mārketinga rezultātiem?


UI – Lietotāja saskarne (user interface)

Lietotāju saskarne jeb UI ir viss ko redz lietotājs, kad atver lapu vai lietotni. Tā ir lapas uzbūve, sadaļas, kas redzamas sākumlapā un lapu savstarpējā saistība. Piemēram, kā no vienas lapas nonāk citā vai ir viegli atrast kontaktus utml.
UI dizainers ir atbildīgs lai visi izvēlētie lapas elementi kopā izskatītos kā vienots kopums. Lapā sastopami dažādu kategoriju elementi – ievades, navigācijas un informatīvie. Piemēram, pogas, teksta laukumi, meklēšanas lauks, ikonas u.c.

UX – Lietotāja pieredze (user expierience)

Lietotāja pieredze jeb precīzāk tās uzlabošana šobrīd ir maksimāli būtiska. Ja potenciālajam klientam mājaslapa vai lietotne nešķiet ērta vai tas nespēj atrast to, ko meklē – tas nekavējoties pamet konkrēto lapu un dodas pie konkurentiem.UX dizainera galvenais uzdevums ir ieklausīties lietotāju vajadzībās un pielāgot produktu. Svarīgi ir mācīties no pieredzes un ar vien uzlabot lietotāju pieredzi.
Viens no piemēriem ir lapas arhitektūras pielāgošana. Veidojot lapu, iespējams, sākotnēji šī struktūra nav izveidota vislabākajā variantā. Tādēļ pētot lietotāju uzvedību vai pieaicinot fokusa grupu var veidot labāku struktūru vai radīt pilnīgi jaunu.


Kā UI un UX mijiedarbojās?

Lai izveidotu veiksmīgu produktu, UI nav iedomājams bez UX un otrādi. UX nodrošina justos labi lietojot jūsu produktu vai apmeklējot mājas lapu, bet UI – lai vizuāli lapa būtu atbilstoša un patīkama.

Piemēram, salīdzinot ar ēdienu: Saturs ir ēdiena sastāvdaļas, UI ir skaisti noformēta porcija, bet UX ir komunikācija ar viesmīli un apkalpošana.


Kā tas ietekmē digitālo mārketingu?

Ir izpētīts, ka 89% lietotāju dodas uz konkurentu lapu, ja to neapmierina konkrētās lapas lietojamība, struktūra vai saturs. Tādēļ veidojot digitālā mārketinga stratēģiju, kā prioritāte ir jāizvirza lietotāju pieredzes uzlabošana.

Protams, ja runa ir par UX vai UI, ielu lomu spēlē tehniski risinājumi un pareizās izvēles lapas struktūras izveidē, tomēr arī saturam un mārketinga stratēģijai ir nozīme. Jāatceras, ka labu lietotāja pieredzi veido ne tikai pareizās pogas un skaists dizains, bet arī atbilstošs saturs. Tas viss ir ciešs komandas darbs un vienota vīzija, kas ved pie rezultātiem.


Ja Jums nepieciešama profesionāla digitālā mārketinga aģentūra – Top Media ir īstā izvēle!  Sazinieties ar mūsu komandu un kopīgiem spēkiem atradīsim Jums atbilstošākos digitālos risinājumus. Lai uzzinātu aktuālāko informāciju par nozares jaunumiem, piesakies Top Media jaunumu ziņojumiem!