Mileniāļu jeb Y paaudzes sāk zaudēt savu slavu un tās vietā nāk jaunā Z paaudze, ko īsāk sauc par Gen Z. Šī paaudze ne tikai būtiski ietekmē sociālas norises, bet arī digitālās vides un mārketinga procesus. Kas raksturo Gen Z un kas jāņem vērā?


Z paaudze jeb Gen Z

Gen Z ir jaunākā paaudze, kas nākusi pēc Millenium jeb ir dzimuši pēc 1995. gada. Galvenokārt šo paaudzi raksturo tas, ka tie ienākuši pasaulē, kurā jau augstā līmenī attīstītas tehnoloģijas un jau no mazotnes aktīvi izmanto visas viedierīces.

Salīdzinājumā ar Millenium paaudzi, kas dzimuši laikā no 1980. līdz 1995. gadam un bijuši klāt tehnoloģijas attīstības posmā un pat atceras laiku bez tām, Gen Z ir krietni vien digitalizētāka savās izpausmēs. ( Par Millenium paaudzi vari izlasīt. )

Šīs sabiedrības daļas pārstāvji, kas nu jau sasnieguši vecumu, kad aktīvi piedalās sociālajos un ekonomiskajos procesos, ienākuši ar pavisam citu skatījumu uz lietām, globālāku redzējumu un mērķtiecīgāku darbošanos, izmantojot visas tehnoloģiju sniegtās iespējas. Kā arī to mediju lietošanas paradumi ir visatšķirīgākie kā citām paaudzēm iepriekš.

 


Z paaudze un digitālais mārketings

Ņemot vērā šīs paaudzes īpašības un tehnoloģiju lietot prasmes ir jāveido pavisam cita digitālā mārketinga stratēģijas pieeja, lai efektīvāk un ātrāk sasniegtu šo mērķauditoriju.

YouTube kā TV aizvietotājs

Lai sasniegtu pusaudžu un jauno pieaugušo auditoriju, vairs nepietiek ar stilīgas reklāmas ievietošanu starp kulta seriāliem, jo Gen Z TV skatās pavisam reti vai neskatās nemaz. TV vietā stājusies platforma YouTube.

 

Ir izpētīts, ka 85% no šīs paaudzes pārstāvjiem izmanto tieši YouTube kā galveno mediju. Interesanti, ka tas netiek darīts tikai izklaides vārdā vai laika nosišanas dēļ, bet gan tiešām informācijas iegūšanai un jaunu lietu apgūšanai. 80% no Gen Z parstāvjiem atzinuši, ka izmanto YouTube izglītojošos nolūkos un 68 % no tiem, tieši viedo palīdzējis uzlabot zināšanas un prasmes par kādu konkrētu lietu.

 

Ātrie informācijas nesēji – Instagram un Snapchat

Vēl viena no īpašībām, kas piemīt Z paaudzes cilvēkiem – viņi ir vēl steidzīgāki un spēj darīt vēl vairāk lietas vienlaicīgi. Tādēļ arī informācijas un satura patērēšanai ir jābūt vēl ātrāk un ērtāk pieejamai. Ar vien mazāk jauniešu izmanto Facebook, tā vietā priekšroku dodot platformām Instagram un Snapchat.
Kāpēc?
Jo šajās platformas informāciju iespējams nodot krietni vien ātrāk un vairāk izmantojot vizuālo saturu, nevis tekstu – kas Gen Z patīk vairāk.


Kā zīmolam komunicēt ar Z paaudzi?

Pirmkārt, vizuāļi, vizuāļi, vizuāļi …
Šī paaudze vislabāk reaģē uz attēlu vai video formātu. Sniedziet tiem saturu, kas ir vizuāli patīkams un ērti patērējams.
Otrkārt, izvēlieties platformas – YouTube, Instagram un Snapchat, kurās Gen Z pavada visvairāk laika un komunicē savā starpā.
Treškārt, izvēlieties viedokļu līderus jeb influencerus no viņu paaudzes. Tieši vienaudžu viedoklis un īpaši atpazīstamu vienaudžu viedoklis šai paaudzei ir vissvarīgākais.


Ja arī Jūs vēlaties efektīvi izmantot plašās digitālā mārketinga iespējas,  sazinieties ar mūsu komandu un kopīgiem spēkiem atradīsim Jums atbilstošākos risinājumus. Lai uzzinātu aktuālāko informāciju par nozares jaunumiem, piesakies Top Media jaunumu ziņojumiem!