Sociālie tīkli kā mārketinga instruments paver plašas iespējas un piedavā visdažādākos risinājumus, veiksmīgai zīmola komunikācijai. Pēdējā pusotra gada laikā (kopš 2016. gada janvāra), aktīvo sociālo tīklu lietotāju skaits pieaudzis par 21%. Eiropā vien tie ir 412 milijoni sociālo tīklu lietotāji, kas ik dienas patērē visdažādāko zīmolu radīto saturu.

Jau iepriekš stāstījām par tādiem sociālajiem tīkliem kā Facebook, Instagram un YouTube – lai lasītu, spied te. 

Var šķist, ka mikroblogošanas vietne Twitter, ar ierobežoto ziņas apjomu, kas ir 140 rakstu zīmes, domāta tikai īsām domu apmaiņām un svarīgākajiem jaunumiem. Tomēr statistika rāda, ka viena trešdaļa no aktīvajiem lietotājiem izmanto tieši Twitter, lai dalītos viedokļos un pieredzē par kāda zīmola, produkta vai pakalpojuma lietošanu. Twitter ik mēnesi apmeklē 317 milijoni unikālo lietotāju, no kuriem liela daļa ir vecumā 18 – 29 gadiem. Vairāk kā puse jeb 53 % ieņem vērotāja lomu, tā arī aktīvi nepiedaloties komunikācijā jeb neveicot ierakstus savā profilā. Twitter ir lieliska vietne, ar kuras palīdzību uzņēmums var nodot svarīgākās ziņas par aktualitātēm, kā arī atbildēt uz auditorijas jautājumiem.

Biznesa videi vispiemērotākais un plašāk izmantotais sociālais tīkls ir LinkedIn. Tas pulcē 106 milijonus unikālo lietotāju mēnesī, no vairāk kā 200 dažādām valstīm. Šis sociālais tīkls ir parocīgs instruments, lai sazinātos ar dažādu nozaru speciālistiem, atrastu jaunus darbiniekus vai piedāvātu brīvās vakances. LinkedIn profili ir kā tiešsaistes CV, kurā atzīmēt savas prasmes un darba pieredzes. Vārds, ko visvairāk izmantojuši lietotāji, lai aprakstītu sevi un savas kompetences ir ‘motivēts’ (motivated). Lai gan LinkedIn saturs var šķist garlaicīgs un ļoti oficiāls, tomēr tieši ar šo tīklu var sasniegt kvalitatīvu, uz biznesu orientētu auditoriju. Interesanti, ka 41% miljonāru izmanto tieši šo sociālo tīklu, tā novērtējot tā saturu un iespējas.

Tomēr, efektīvai un veiksmīgai sociālo tīklu pielietošanai, nepietiek tikai ar piemērotākās platformas izvēli – jāņem vērā arī uzņēmuma resursi un prasmes. Lai izveidotu kvalitatīvu saturu, jāapzinās to veidojošo cilvēku stiprās un vājās puses. Ja stiprā puse ir tekstu rakstīšana, tad atbilstošāks būs Facebook, bet ja zīmolam ir iespēja parādīt skaistus produkta vai pakalpojuma attēlus – Instagram. Nav nepieciešams uzreiz sākt ar visiem sociālajiem tīkliem uzreiz, labāk sākt veidot kvalitatīvu saturu vienam sociālajam tīklam, un tikai tad paplašināt darbības lauku.

Arī laika resursi ir būtiski. Lai neradītu negatīvu iespaidu un laiku netērētu lieki, svarīgi izvēlēties optimālu ierakstu ievietošanas biežumu. Arī pārāk bieža ierakstu veikšana var kaitēt zīmola tēlam.

Ir izpētīts, kādi ierakstu biežumi ir visefektīvākie:

  • Facebook – 1-2 reizes dienā;
  • Twitter  – līdz 15 ierakstiem dienā;
  • LinkedIn – 1 ieraksts dienā (vai pat retāk);
  • Instagram – 1-2 ieraksts dienā (plašākai komunikācijai var izmantot Instagram stāstus);

Vairāk par ierakstu biežumu lasi šeit.

Sociālo tīklu izmantošanas panākumu atslēga – izvēlēties sociālo tīklu vai to kombināciju, kas vislabāk atbilst zīmola vai produkta mērķauditorijai un resursiem. Ja nepieciešama palīdzība pareizā risinājuma izvēlē – droši sazinieties ar Top Media un piesakieties konsultācijai ar jomas speciālistiem.

 

Avoti: MarketingTech, SocialMediaToday;