top of page
Writer's pictureTop Media

Melnais SEO – taktikas, kas var kaitēt lapai

Updated: Mar 23, 2020

Dažreiz teiciens ‘Kas neriskē, tas nevinnē‘ veidojot mārketinga stratēģiju var izrādīties nepareizs lēmums. Ir vairākas SEO taktikas, kuras izmantojot iespējams sasniegt ātrus rezultātus, bet ir liels risks, kas var iegāzt jau sasniegtos rezultātus.

 

Melnais SEO

Melnais SEO jeb saukts par melnās cepures SEO (black hat SEO) ir dažādu darbību kopums, kas negodīgā ceļā ietekmē SEO sasniegtos rezultātus. Šāda tipa darbības var būtiski ietekmēt lapas reputāciju vai pat tikt nobloķētas Google sistēmā.


Lai gan šāda tipa paņēmieni tiek uzskatīti par negodīgiem un var būtiski kaitēt lapai, tomēr vairāki SEO speciālisti šo turpina izmanto, neņemot vērā faktu, ka Google algoritmi kļūst ar vien gudrāki un spējīgāki šādas darbības konstatēt un novērsts. Vieniem tas ir izaicinājums apmānīt advancētas sistēmas, otriem – izmisīgs solis, lai sasniegtu rezultātus.

Meklētājprogrammu Bing un Google pārstāvji ir ļoti skaidri definējuši kādas darbības ir pret to noteikumiem. Bet kādi ir riski un ieguvumi veicot šis darbības?

Atgādinājums – speciālisti, kas ikdienā strādā ar dažādiem digitālā mārketinga risinājumiem, tostarp SEO ( arī Top Media) neiesaka izmantot melnā un pelēkā SEO paņēmienus, bet rezultātus sasniegt gudri un stratēģiski.
 

Privāto emuāru/lapu tīkli

Teorētiski tas ir pavisam vienkārši – pārņemiet vai nopērciet neaktīvus domēnus (tādus, kas iepriekš eksistējuši, nevis jaunus), ar augstu domēnu autoritāti un veidojiet tīklojumu saistībā ar mājaslapu, kuras SEO rezultātus vēlaties uzlabot.


Izklausās vienkārši? Tūlītējās atpakaļsaites (backlinks) un augstāka pozīcija, vai ne?

Ne gluži… Šobrīd nepieciešamas ne tikai zināšanas, bet arī laikietilpīgs process, lai apietu iespējamību tikt pieķertam. Domēna vēsturei ir jābūt pilnībā tīrai, nedrīkst būt bijuši sodi vai vairāki īpašnieki pirms tam. Lapas, kas tiek nodotas no viena, pie otra īpašnieka, tiek bloķētas jeb Google tam iedod sarkano kartīti.

 

Atslēgvārdiem pārblīvēts teksts

Jā, ik viens SEO speciālists mēģina atrast savu maģisko formulu, lai noskaidrotu cik atslēgvārdi ir nepieciešami, lai sasniegtu augstākos SEO rezultātus. Arī mēs meklējām atbildes uz šiem jautājumiem. Vairāk vari izlasīt te. 


Tomēr, Melnā SEO pārstāvjiem ir sava teorija – pārpildīt tekstu ar atslēgvārdiem, lai nonāktu rezultātu augšgalā. Jā, varbūt ātriem, īslaicīgiem rezultātiem tas varētu strādāt, bet ne ilgstošam laika periodam. Nekvalitatīvs saturs, kurā nepārtraukti atkārtojas atslēgvārdi lasītājiem nešķitīs atbilstošs un patīkami uztverams. Tas nozīmē, ka lapas uzticamība auditorijas acīs strauji krītas un līdz ko šo uztvēruši meklētājprogrammu algoritmi – arī rezultāti strauji pamazinās.

 

Satura slēpšana (cloaking)

Šī taktika nozīmē sarežģītu shēmu, lai aptītu ap pirkstu meklētājprogrammas robotus, kas pārbauda lapas saturu. Tas nozīmē, ka tiek ievietots viens saturs, piemēram, teksts ar atslēgvārdiem, kas tiem parādīts robotam, bet otrs – ar attēliem un pārdošanas informāciju, kas tiek parādīts lapas apmeklētājiem.


Parasti šo riskanto taktiku izmanto lapas, kas vēlas kādu saturu noslēpt no meklētājprogrammas robotu vērīgās acs un ietekmēt pozīciju Google rezultātos.

Tie, kas tiek pieķerti – var būt droši, ka nonāksiet vairāku meklētājprogrammu melnajos sarakstos.

 

Secinājumi

Ātri rezultāti, nav vērti riska un Google (arī citu meklētājprogrammu) sodu. Speciālisti iesaka izvēlēties balto SEO un iet godīgo ceļu, tā nodrošinot ilglaicīgus un jēgpilnus rezultātus, nevis 5 minūšu slavu.

 

Ja arī Jūs vēlaties efektīvi izmantot plašās digitālā mārketinga iespējas,  sazinieties ar mūsu komandu un kopīgiem spēkiem atradīsim Jums atbilstošākos risinājumus.

54 views0 comments

Comments


bottom of page