Šoruden, 9. un 10. novembrī izstāžu centrā Ķīpsalā, notiks biznesa tehnoloģiju un inovāciju izstāde ‘Riga Comm’. Arī mēs – interneta mārketinga aģentūra Top Media – piedalīsimies izstādē, lai satiktu savus esošos un topošos klientus, un apmainītos pieredzē ar jomas speciālistiem. Mūsu ekspertu komanda piedāvā visdažādākos mārketinga risinājumus, tostarp arī efektīvo un populāro PPC mārketinga modeli.

PPC jeb maksā par klikšķi (pay-per-click) ir interneta mārketinga modelis, kuru izvēloties, reklāmdevējs maksā par klikšķiem uz reklāmas – jāmaksā nevis par reklāmas laukumu vai vietu, bet par darbību.
Izplatītākais PPC pielietojums ir reklāmas ievietošana meklētājprogrammā. Reklāma ir piesaistīta konkrētiem atslēgvārdiem (keywords). Kad frāze, ko cilvēks ieraksta meklētāja logā, satur kādu no atslēgvārdiem, tiek parādīta attiecīgā reklāma.

Google platformā reklāmu pārvaldīšanai paredzēta Google AdWords sistēma. Katru reizi, kad meklētājā tiek ievadīta kāda frāze, sistēma pārbauda, cik atslēgvārdi savā starpā konkurē uz reklāmu rādīšanu un rāda tās reklāmas, kurām piesaistītie atslēgvārdi visprecīzāk atbilst meklējumam. Ja konkurējošie atslēgvārdi ir identiski, tad papildus tiek aplūkota mājas lapas atbilstība reklāmas tekstam un summa, par kādu reklāmdevējs ir gatavs maksāt par reklāmas parādīšanu (šo summu pirms tam reklāmdevējs pats nosaka). Vairāk par pozīciju noteikšanu – skatīt šeit. 

 

Arī Bing un Yandex piedavā līdzīgas reklāmu pārvaldīšanas iespējas – platformās Bing Ads un Yandex Direct.

3 tipiskākās kļūdas, ko pieļauj, izmantojot PPC:

  1. Auditorijas nosūtīšana uz mājaslapas sākuma lapu – ne visos gadījumos klients vēlas nonākt mājaslapas sākuma lapā. Piemēram, ja tiek meklēts kāds produkts, lietotāju labāk nosūtīt uzreiz uz lapu, kurā ir produkta apraksts vai iespēja to nopirkt.
  2. Netiek optimizētas reklāmas – nereti, laika un resursu taupīšanas nolūkā, tiek izstrādāts tikai viens reklāmas variants, cerot, ka tas būs visefektīvākais. Eksperti iesaka veikt ‘A/B’ testus – pārbaudīt vairākus variantus, mazāk efektīvos pamazām nomainot ar jauniem.
  3. Negatīvo atslēgas vārdu neizmantošana – lai optimizētu atslēgas vārdu atbilstību un parādīšanos rezultātu lapā, PPC kampaņai iespējams pievienot arī negatīvos atslēgas vārdus. Tas ir, speciālā sarakstā ieraksta tos atslēgas vārdus, kurus saturošās frāzes reklāmu noteikti nerādīs, tā nodrošinot, ka netiek nevajadzīgi tērēts reklāmas budžets (piemēram, kampaņā, kurā reklamē ābolus pārdošanai, negatīvie atslēgvārdi varētu būt “bezmaksas”, “ par brīvu” un līdzīgi).

Izplatītākais mīts par PPC mārketinga modeli ir tas, ka pietiek ar konta un reklāmas kampaņu izveidošanu un turpmāk viss strādās pats no sevis. Strādās, bet dārgi un ar katru nākamo dienu neefektīvāk. Realitātē reklāmas konti ir jāuzrauga un nemitīgi jāpilnveido. Ar to atškiras labākās digitālās aģentūras, pie kurām pieskaitām arī sevi – ka ar klientu kontiem strādājam katru dienu, no dienas, pakāpeniski palielinot apjomus un samazinot izmaksas.

Ja arī Jūs ieineteresējis šis mārketinga modelis un vēlaties savus produktus vai pakalpojumus reklamēt digitālajā vidē, nāciet uz biznesa tehnoloģiju un inovāciju izstādi ‘Riga Comm’ 9. un 10. novembrī, kur būs iespējams satikt Top Media ekspertus klātienē vai sazinieties ar mums un sarunājiet individuālu tikšanos!

Avots: WorldStream