Spēja vizuāli identificēt objektus ir izveidojusies nervu, neironu un sinapsu mijiedarbībā. Cilvēks var apskatīt attēlu un 13 milisekundēs (vai pat mazāk) precīzi zināt, ko tas redz. Tomēr radīt tehnloģiju, kas atpazītu attēlus tik pat ātri un efektīvi kā to spēj cilvēks ir diezgan liels izaicinajums.

Vizuālā meklēšana ir cieši saistīta ar mašīnu apmācības (machine learning) rīkiem, kas spēj ātri identificēt  specifiskus objektus, kas redzami attēlā un ģenerēt vizuāli līdzīgus rezultātus. Jau iepriekš stāstījām par mākslīgā intelekta iespējām zīmējumā atpazīt objektus, vairāk lasi – Maksligais_intelekts.
Pateicoties plašajiem resursiem, kas pieejami tādiem uzņēmumiem kā Google, vizuālā meklēšana beidzot kļūst par reālu procesu, kas papildina plašās digitālās iespējas. Tomēr, rodas jautājums – Kā vizuālās meklēšanas attība ietekmēs SEO?
Protams, nav pamata uztraukumam, ka vizuālā meklēšana pilnībā aizstās teksta meklēšanu, bet tomēr izmaiņas būs jāveic.

Kas ir vizuālā meklēšana?
Cilvēks spēj identificēt objektus, balstoties uz vizuālajām norādēm. Ar vizuālo meklēšanu ir līdzīgi, tikai jāpiebilst ka vizuālā meklēšana (visual search) nav tas pats, kas ir attēlu meklēšana (image search).
Attēlu meklēšana nozīmē teksta ievadīšana meklētājā un tas atrod atbilstošus attēlus pēc ievadītās informācijas par attēlu. Tupretī vizuālā meklēšana izmanto attēlu kā vaicājumu, nevis tekstu. Tas identificē objektus, kas redzami attēlā un pēc tā meklē saturu.

Viens no jaunākajiem tehnoloģiju sasniegumiem šajā joma ir Google Lens lietotne. Tā ļauj viedtālruni izmantot kā meklētājprogrammu. Tā darbības princips ir pavisam vienkāršs – nofotogrāfējiet kādu objektu un lietotne sniegs papildus informāciju par to.

Kā vizuālā meklēšana ietekmēs SEO?

Jau šobrīd meklētājprogrammas var indeksēt attēlus un video. Video un attēlu SEO strādā jau vairākus gadus. Tomēr, neraugoties uz video un attēlu satura pieaugumu, SEO joprojām izceļ tekstus un tekstuālo informāciju par attēlu vai video, nevis to saturu.
Speciālisti uzskata, ka SEO nepazudīs, tas tikai tiks pielāgots vizuālās meklēšanas vajadzībām. Protams, tas nenozīmē, ka viens aizvietos otru, tā būs jauna sistēma, kura pielāgos gan tekstuālo, gan vizuālo meklēšanu.
Jau tagad ieteicams sākt papildināt ar attēliem saistītos uzstādijumus, kas var veicināt attēlu indeksēšanu. Kā piemēram pievienot attēlus vietņu kartēm vai optimizēt tos mobīlajām ierīcēm. Protams tas ir tikai sākums, bet ir jāapzinās, ka vizuālā meklēšana būs daļa no SEO nākotnes.

Profesionāļu pārdomas –

Ja arī Jūs vēlaties uzlabot sava uzņēmuma SEO rezultātus – sazinieties ar mūsu komandu un kopīgiem spēkiem atradīsim Jums atbilstošākos risinājumus.

 

Avots: Searchenginewatch