Kopš 2014. gada, kad Facebook pārņēma saziņas platformu WhatsApp, digitālā vide ir krietni vien mainījusies. Klāt nākuši jauni rīki un jaunas iespējas. Arī WhatsApp ir kļuvis citādāks un šis pārmaiņu process tikai turpinās. Pavisam nesen arī WhatsApp ieguva nozīmīgu papildinājumu WhatsApp Business jeb platformu biznesam.


Kas ir WhatsApp Business?

Šī gada sākumā klajā nāca paziņojums par jaunu lietotni WhatsApp Business, kas nodrošinās uzņēmumiem komunikācijas iespējas ar klientiem. Platformā iespējams izveidot biznesa profilu, sniedzot svarīgāko informāciju par uzņēmumu, kontaktinformāciju, mājaslapu un citiem sociālajiem tīkliem.

Sākotnēji šī platforma bija pieejama Indonēzijā, Itālijā, Meksikā, Apvienotajā karalistē un ASV. Pus gada laikā šo sarakstu ir papildinājušas vairākas valstis – Nīderlande, Indija, Zimbabve, Uganda, Beļģija un Vācija. Ņemot vērā straujo attīstību digitālā mārketinga speciālisti gaida šī saraksta papildinājumus.


 

Kāpēc WhatsApp nevis Facebook Messenger.?

 Lai gan var rasties jautājums – kāpēc nepieciešama vēl viena platforma, kurā sazināties un popularizēt biznesu? Ir taču Facebook Messenger, kurā iespējams ievietot reklāmas un sazināties ar uzņēmumiem… Atbilde ir pavisam vienkārša – tas nav konkurences jautājums, bet gan biznesa paplašināšana un, protams, pretimnākšana lietotājiem.

Kā izrādās, WhatsApp ir krietni vien populārāka saziņas platforma kā Facebook Messenger. Ik mēnesi WhatsApp izmanto vidēji 1500 miljoni lietotāju, bet Messenger – 1300 miljoni lietotāju. Jāatcerās, ka abas šīs lietotnes pieder Facebook, tādēļ līdzvērtīgi tiek attīstītas abas, kas nozīmē nevis zaudējumus, bet tieši ieguvumus kopējam uzņēmumam.

Ik mēneša lietotāji (miljonos) 

2018. gada jūlija dati (avots)


Viss ērtākai komunikācijai

Šīs vasaras laikā, platforma ir pilnveidota un pievienotas papildus iespējas vēl ērtākai komunikācijai. Tagad iespējams:

  • Pieprasīt svarīgu informāciju. Ja jums nepieciešams pirkuma apstiprinājums, rēķins vai kāda cita svarīga informācija varat norādīt savu mobilā tālruņa numuru uzņēmumam tīmekļa vietnē vai lietotnē, lai nosūtītu jums informāciju izmantojot WhatsApp.
  • Čats. Tagad iespējams mājaslapai pievienot čata lodziņu, kas automātiski sāk saraksti ar uzņēmuma pārstāvi tā attīstot klientu atbalsta funkciju.
  • Nepārtraukts klientu atbalsts. Tieši ātrā un ērtā komunikācija var uzlabot nepārtrauktu saziņu, tiem uzņēmumiem, kuriem tas ir īpaši aktuāli.

 

Kā tas ietekmē digitālo mārketingu?

Mūsdienu patērētājs, kas viedtālruni izmanto ik uz soļa, ir kļuvis nepacietīgs un visaugstāk vērtē ātru un ērtu komunikāciju ar uzņēmuma pārstāvjiem. Tieši šī iemesla dēļ, platformas papildinājumi ietekmēs komunikāciju un veicinās pircēju uzticēšanos zīmoliem. Šī vairs nav oficiāla vēstule uzņēmuma ‘info‘ e-pastam uz kuru parasti saņem jau iepriekš sagatavotu atbildi, kas visbiežāk skan – ‘Jūsu jautājumu esam nodevuši atbildīgajai personai…‘ un atbildi tā arī nekad nesaņem.

Šāda tipa rīki ir lielisks palīgs ne tikai tiem, kas vēlas komunicēt ar klientiem vietējā tirgū, bet arī tiem, kuri vēlās ātru un ērtu saziņu ar auditoriju arī ārzemēs.

Šī ir jauna komunikācijas ēra, kas lēnām kļūs par mūsu ikdienu un ceram, ka pavisam drīz arī WhatsApp Business būs pieejams Latvijā.


Ja arī Jūs vēlaties efektīvi izmantot plašās digitālā mārketinga iespējas,  sazinieties ar mūsu komandu un kopīgiem spēkiem atradīsim Jums atbilstošākos risinājumus. Lai uzzinātu aktuālāko informāciju par nozares jaunumiem, piesakies Top Media jaunumu ziņojumiem!